Tweakers
Ik was weer even het een en ander aan het uitproberen voor een systeempje van mij; een forum om preciezer te zijn.
Ik heb op dit moment een tabel 'topic' welke een veld 'status' bevat.
De volgende mogelijkheden voor dit veld zijn:
De dubbele defines is puur uit gemakswerk mocht ik een keer niet meer zeker weten wat het ook al precies was
Maargoed, daar gaat het even niet om
Ik wil dus via een query alle topics uit een categorie listen (althans, een stuk of 40, de rest komt op de volgende pagina's).
Het probleem is alleen dat ik op de eerste pagina alle sticky topics, dus topics met status 3 of 4 bovenaan komen.
Als ik dit via een aparte query zou opvragen wordt het nogal lelijk om helemaal uit te gaan rekenen hoeveel normale topics maar op pagina 1 moet. Want stel ik list 50 topic per pagina, en 20 daarvan zijn sticky, dan mag ik maar 30 normale topics op pagina 1 hebben, en 50 op pagina twee, 50 op pagina 3 etc..
Dus ik wilde dit graag in één query verwezelijken. Alleen mijn manier met:
werkt logischerwijs niet, want ik wil ook nog eens de rest van de topics gewoon op tijd van laatste reply sorteren.
Is er misschien iemand die mij hier mee wat kan helpen?
Thanks
Ik was weer even het een en ander aan het uitproberen voor een systeempje van mij; een forum om preciezer te zijn.
Ik heb op dit moment een tabel 'topic' welke een veld 'status' bevat.
De volgende mogelijkheden voor dit veld zijn:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //----------------------------------------- // Define topic statusses //----------------------------------------- define('TOPIC_OPEN', 1); define('TOPIC_NORMAL', 1); define('TOPIC_LOCKED', 2); define('TOPIC_CLOSED', 2); define('TOPIC_STICKY', 3); define('TOPIC_PINNED', 3); define('TOPIC_LOCKED_STICKY', 4); define('TOPIC_CLOSED_STICKY', 4); define('TOPIC_STICKY_LOCKED', 4); define('TOPIC_STICKY_CLOSED', 4); |
De dubbele defines is puur uit gemakswerk mocht ik een keer niet meer zeker weten wat het ook al precies was
Maargoed, daar gaat het even niet om
Ik wil dus via een query alle topics uit een categorie listen (althans, een stuk of 40, de rest komt op de volgende pagina's).
Het probleem is alleen dat ik op de eerste pagina alle sticky topics, dus topics met status 3 of 4 bovenaan komen.
Als ik dit via een aparte query zou opvragen wordt het nogal lelijk om helemaal uit te gaan rekenen hoeveel normale topics maar op pagina 1 moet. Want stel ik list 50 topic per pagina, en 20 daarvan zijn sticky, dan mag ik maar 30 normale topics op pagina 1 hebben, en 50 op pagina twee, 50 op pagina 3 etc..
Dus ik wilde dit graag in één query verwezelijken. Alleen mijn manier met:
SQL:
1
| ORDER BY status |
werkt logischerwijs niet, want ik wil ook nog eens de rest van de topics gewoon op tijd van laatste reply sorteren.
Is er misschien iemand die mij hier mee wat kan helpen?