Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb hier op dit moment 2 x een RGB DMX par samen met een USB-DMX interface

Zie ook: Ambilight met DMX via Windows Vista Mediacenter

Nu zoek ik eigenlijk software waarmee ik vanuit Windows MediaCenter (Win7) de DMX interface kan aanspreken om bijvoorbeeld lampen te dimmen/schakelen eventueel zonwering open en dicht enzo voorts.

Is er iemand die weet of deze software bestaat ? De 1e hits op googlen helpen met niet verder,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb vandaag nog even gekeken naar homeseer maar dit is redelijk dure software en kan volgens mij nog steeds niet wat ik zoek.

Is er misschien iemand die voor een kratje bier ofzo een stukje software kan schrijven waarmee ik mijn dmx lampjes kan dimmen / schakelen vanuit mediacenter.

De arfx software heb ik voorlopig maar opgegeven want ook beta versie 3 werkt niet en is daardoor voor mij niet bruikbaar.

Eventueel denk ik eraan om de DMX interface, de arfx software en de 2 RGB LED pars te verkopen en over te stappen naar een oplossing die bijvoorbeeld gewoon S-Video of Composite ondersteund vanuit mn reciever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
Er vanuit gaande dat je gewoon een DMX netwerk hebt liggen met 2 RGB parren en als master je interface van DMX4ALL ofzo, kan je toch gewoon freestyler gebruiken?
http://users.telenet.be/freestylerdmx/
Kan je gewoon een DMX universe mee besturen en er zullen vast wel fixtures zijn voor een RGB par.
't is misschien niet zo compact, maar tenzij je iets van een stukje voorbeeld code kan vinden over hoe je die interface aanstuurt in bijv. VB of C, zla het lastig worden om daar zelf iets voor te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
zulke dingen aansturen vanop een computer in in principe geen probleem als je er de juiste software voor gebruikt.

Ik vraag mij alleen af waarom je het met windows mediacenter wilt doen...
Of wil je bij de start van een film gewoon de sfeer in de kamer automatisch aanpassen?
Als er een API is om plugins te schrijven voor mediacenter dan kan je je eigen plugin schrijven.

Een andere oplossing zou kunnen zijn om XBMC te gebruiken en zelf een plugin/script te schrijven om de DMX aan te sturen.

Dit vereist uiteraard wel enige programeer ervaring.

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Bij ons thuis staat de mediacecnter redelijk centraal en staat hij als we thuis zijn vaak aan. Daarom wil ik ook de mediacenter gebruiken voor de sturing van de lichten.

Ik heb echter geen programmeer ervaring en daarom ben ik op zoek naar een product wat dit al kan. Er zijn meer ontwikkelaars die voor mediacenter (in hun vrije tijd) hele mooie dingen hebben gemaakt. Ik hoop dat er ook iemand is die dit voor DMX / X10 of iets anders heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Helaas heb ik tot nu toe nog niets mogen vinden om mijn probleem op te lossen. Ik wil graag gebruik gaan maken van mn RGB lampen door deze te kunnen schakelen vanuit mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 23:10

vandeGerrit

Well, this can't be right

Helaas, dan zou je nog even geduld moeten hebben. Ik heb wel wat geschreven voor Video en Ambilight op basis van DMX (http://gvrstudio.nl/send-the-light/). Maar er kan helaas nog geen screen capture van MediaCenter worden opgenomen.

VLC Player, PowerDVD etc werken echter wel. Hoop dat je hier alvast wat mee kan.

Ohja, mocht je je intereseren in het hoe en waarom het nog niet werkt etc, dan kan je info zoeken in dit topic: DIY Ambilight howto?

[ Voor 20% gewijzigd door vandeGerrit op 20-03-2010 00:05 ]

Pagina: 1