ik ben op zoek naar sata to 2.5 44pin ide adapter

Pagina: 1
Acties:

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-02 21:43
ik ben op zoek naar sata to 2.5 44pin ide adapter. ik heb al op google gezocht maar ik kan nergens vinden in nederland. weet iemand toevallig waar deze adapter te vinden is? alvast bedankt.

http://www.cooldrives.com/2sahadrtoide.html

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al in de Pricewatch gekeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tayram
ja. maar ik kan daar ook niet vinden of ik ben blind geworden. 8)7

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:14
Niet een antwoord op jouw vraag maar ....

De reden dat deze adapter moeilijk te verkrijgen is zit hem denk ik in het feit dat je voor bijna ieder scenario goedkoper en makkelijker gebruik kunt maken van een USB en/of eSata oplossing.
Natuurlijk, er zullen PC's of notebooks zijn waar geen USB of eSata aansluiting op aanwezig is. Maar zelfs in die gevallen kun je met een PCI of PCMCIA kaart een USB poort toevoegen.

Addition:
En natuurlijk heb je ook nog firewire.

[ Voor 5% gewijzigd door jwpmzijl op 02-01-2010 00:22 ]

Hans van Zijl

• tayram
jwpmzijl schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:21:
Niet een antwoord op jouw vraag maar ....

De reden dat deze adapter moeilijk te verkrijgen is zit hem denk ik in het feit dat je voor bijna ieder scenario goedkoper en makkelijker gebruik kunt maken van een USB en/of eSata oplossing.
Natuurlijk, er zullen PC's of notebooks zijn waar geen USB of eSata aansluiting op aanwezig is. Maar zelfs in die gevallen kun je met een PCI of PCMCIA kaart een USB poort toevoegen.
bedankt voor de reactie. ik ga deze niet in mijn computer gebruiken maar in mijn dreambox. ik heb dm600 en die werkt alleen maar met 2.5 ide schijf. ik heb hier een 2.5 sata schijf van 250GB. daarom heb ik geen zin alleen daarvoor een ide hardeschijf aan te schaffen.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@jwpmzijl: volgens mij mis je het idee van zo'n convertor. Hiermee kun je een 2.5 inch harde schijf aansluiten op een normale IDE aansluiting. Dit kan handig zijn wanneer je laptop dood is, maar je nog data van de 2.5 inch harde schijf wilt halen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik weet niet hoe groot dat bordje mag zijn? Als het niet zo compact moet zijn als de convertor in de startpost, dan heeft DealExtrem gewoon wat je zoekt :)
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19733
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19735

En ja, DX is heel veilig om te bestellen. ;)

• tayram
Fire69 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:40:
Ik weet niet hoe groot dat bordje mag zijn? Als het niet zo compact moet zijn als de convertor in de startpost, dan heeft DealExtrem gewoon wat je zoekt :)
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19733
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19735

En ja, DX is heel veilig om te bestellen. ;)
deze zijn te groot helaas. en daar ga ik niks bestellen inderdaad. ;)

• tayram
JBS schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:25:
@jwpmzijl: volgens mij mis je het idee van zo'n convertor. Hiermee kun je een 2.5 inch harde schijf aansluiten op een normale IDE aansluiting. Dit kan handig zijn wanneer je laptop dood is, maar je nog data van de 2.5 inch harde schijf wilt halen.
dus ik kan deze converter niet gebruiken. weet je dat zeker. :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
tayram schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:54:
[...]

deze zijn te groot helaas. en daar ga ik niks bestellen inderdaad. ;)
Kleiner ga je ze ook niet vinden denk ik.
Want om van SATA <> IDE te gaan is er toch elektronica nodig om de signalen om te zetten, het is niet simpelweg de juiste draadjes met elkaar verbinden namelijk.

En Dealextreme is een prima site hoor, duurt wel even voordat je bestelling er is (gemiddeld 2 weken) maar hij is wel zeer goedkoop.

• tayram
ThinkPadd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:01:
[...]

Kleiner ga je ze ook niet vinden denk ik.
Want om van SATA <> IDE te gaan is er toch elektronica nodig om de signalen om te zetten, het is niet simpelweg de juiste draadjes met elkaar verbinden namelijk.

En Dealextreme is een prima site hoor, duurt wel even voordat je bestelling er is (gemiddeld 2 weken) maar hij is wel zeer goedkoop.
ik snap het. maar hij is echt groot. hij past niet in de dreambox. dat weet ik zeker. mischien kan ik beter een tweedehands ide 2.5 schijf zoeken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Hoezo 2e hands? Er zijn nog genoeg nieuwe 2,5" schijven met IDE te krijgen :)

Hier een 320GB model voor €80,- pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVE

Er zijn zelfs 2,5" IDE SSD schijven te krijgen ;) pricewatch: Transcend 32GB 2.5" Solid State Disk - MLC 32GB

Een hardeschijf is voor mij persoonlijk net zo'n onderdeel wat ik nooit 2e hands zou kopen, daar kan gewoon teveel mis mee gaan waardoor je teveel kwijt zou kunnen raken. Dit geldt ook voor de cpu en het geheugen... Overige onderdelen heb ik 2e hands minder moeite mee omdat die verder weinig, of iig veel minder invloed op de houdbaarheid van je data hebben

• tayram
MicGlou schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 07:27:
Hoezo 2e hands? Er zijn nog genoeg nieuwe 2,5" schijven met IDE te krijgen :)

Hier een 320GB model voor €80,- pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVE

Er zijn zelfs 2,5" IDE SSD schijven te krijgen ;) pricewatch: Transcend 32GB 2.5" Solid State Disk - MLC 32GB

Een hardeschijf is voor mij persoonlijk net zo'n onderdeel wat ik nooit 2e hands zou kopen, daar kan gewoon teveel mis mee gaan waardoor je teveel kwijt zou kunnen raken. Dit geldt ook voor de cpu en het geheugen... Overige onderdelen heb ik 2e hands minder moeite mee omdat die verder weinig, of iig veel minder invloed op de houdbaarheid van je data hebben
ja. ik snapje punt. maar ik ga alleen maar opnemen met die hardeschijf. dus als die kapot zou gaan is niet zo erg. ik ga niet belangrijke data opslaan. daarom wil ik zo goedkoop mogelijk houden.
Pagina: 1