Brom (aardlus ?) en tik op versterker oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Topicstarter
Laaste update TS op: 8-1-10.

Voor de aansturing van mijn twee zuilspeakers gebruik ik een eindbak.
De receiver is een Denon 2310 en de eindbak is een Phonic max 860.
De problemen spelen alleen op de speakers bij de eindbak, dus niet bij de speakers direct aan de Denon.

Brom
De oorzaak van de brom heb ik gevonden: de coax kabel aan de tv. Trek ik de kabel uit de tv, dan is de brom weg. (Op de receiver heb ik de coaxkabel niet aangesloten)
Op internet werd gesproken over een mantelstroomfilter om dit probleem op te lossen, maar bij mijn locale eletronica boer werd een shielded coax kabel aangeraden, omdat mijn brom iets anders zou zijn ?!
Wat is nu de beste oplossing, een filter of een shielded kabel?
Gefixt door afplakken aarde stekker eindbak.

Tik
Om de zoveel tijd, varierend van 10 seconden tot ongeveer 20 min, klinkt uit mijn luidsprekers een hoge tik. De coax kabel is wegens de brom NIET aangesloten.
Heeft iemand een idee wat het probleem is en/of een oplossing?

Extra aarde aansluiting
De receiver heeft een aarde aansluiting voor de platenspeler. De eindbak heeft een extra aarde aansluiting. Die twee aansluitingen heb ik aan elkaar gezet waardoor de brom en de tik sterk verminderd zijn, maar er nog steeds zijn.
Ik vraag me af of dit wel veilig voor de apparatuur is.De handleidingen geven ook aan dat de groundaansluitingen voor iets anders zijn.
Denon: "De signal-gnd-aansluiting van de avr-2310 is geen veiligheidsaarding."
Phonic: "To avoid the possibility of ground loop, this unit comes with chassis grounding point allowing it to be connected to other units for sharing a common grounding."
Beide apparaten zijn geaard aangesloten via een standaard schuko-plug.

Bedankt :)

Update 1: brom probleem miste info
Update 2: Extra aarde aansluiting stukje erbij
Update 3: toch nog de brom :(
Update 4: ja hoor, toch nog een tik (wel zeer zacht in verhouding)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 173876 op 08-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53

kraats

Ik rol

Je verhaal is een beetje onsamenhangend, maar als ik het goed begrijp lijk je altijd brom op te pikken op je audioinstallatie als je antenne-aansluiting aangesloten is, ook al is je tuner (of tv?) niet je bron. Dan denk ik dat een mantelfilter de juiste oplossing is, want een geshielde kabel maakt op dat moment niks uit. Het gaat er om dat de storing komt van een potentiaalverschil tussen je antenneaansluiting en je stroomaansluiting. Wat ook een goede oplossing is, is kijken of je AbonneeOvernamePunt (de plek waar de kabel het huis in komt) de mogelijkheid heeft om deze te aarden. Modernere AON's hebben deze mogelijkheid wel en je kunt zelfs overwegen hier een nieuw model van bijvoorbeeld Hirschmann te plaatsen.
En wat de tik betreft: geen idee.. Wellicht een tik in het stroomnet bij het aanschakelen van de koelkast?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-07 21:48

Guldan

Thee-Nerd

Ik had ook een aardlus, en ik heb het met een mantelstroom filter opgelost. Deze koste 9 euro dus baat het niet dan schaadt het ook niet zegmaar.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
Heb je de originele AOP van je kabelaansluiting er nog wel opzitten. Indien deze in de meterkast zit, is je AOP geaard?
Mocht je een versterker gebruiken met f-connectors, zijn deze goed gemaakt. (bv binnenkern niet te lang).
Schielded coax kabel is eigenlijk gewoon een grappig antwoord wat je electronica boer zegt. Want aarding probleem wordt niet door schielding opgelost.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Je kan ook informeren bij een electronicaboer of je kabel aanbieder naar een AOP met Galvanische scheider. Ik heb ooit kosteloos eentje bij de UPC winkel opgehaald, en had daarna geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een stukje erbij gezet, omdat ik vandaag de extra "aardes" zou verbinden. Zie update 2.
klaasbram schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:09:
Heb je de originele AOP van je kabelaansluiting er nog wel opzitten. Indien deze in de meterkast zit, is je AOP geaard?
eh, hoe check je dit? Wat moet ik precies bekijken in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-07 23:36
Anoniem: 173876 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:47:
Ik heb een stukje erbij gezet, omdat ik vandaag de extra "aardes" zou verbinden. Zie update 2.

[...]

Of de Cai in de meterkast binnenkomt, deze afgemonteerd is op een kastje en of dit kastje geaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anoniem: 173876 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:47:

[...]

Nou om dit te checken is kijken of er een groene kabel op een doosje is afgewerkt MEESTAL voldoende. Maar de leeftijd van de woning wil ook nog wel eens helpen of het oorspronkelijk in de meterkast zou horen te zitten. Als de woning +/- 20 jaar oud is dan is het een twijfel geval. Nieuwer is bijna altijd meterkast. Ouder is meestal woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:19:
[...]

Nou om dit te checken is kijken of er een groene kabel op een doosje is afgewerkt MEESTAL voldoende. Maar de leeftijd van de woning wil ook nog wel eens helpen of het oorspronkelijk in de meterkast zou horen te zitten. Als de woning +/- 20 jaar oud is dan is het een twijfel geval. Nieuwer is bijna altijd meterkast. Ouder is meestal woonkamer.
Alleen telefoonkabel komt binnen in de meterkast. Ik zal de muur open moeten slopen ? :(

Blijkt de bromtoon niet volledig weg te zijn door die aarde kabel tussen de receiver en de eindbak, alleen veel zachter.
Hoe kan het eigenlijk dat de speakers op de denon er geen last van hebben en die op de eindbak wel? Misschien een extra filter in de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

EU-634 Surge Protector Ground Breaker zou kunnen helpen. Als je deze of gelijkaardig tussen de coax aansluiting plaatst zou je van het probleem kunnen afzijn? De mantel koppeling tussen jouw toestellen en de kabeldistributie wordt onderbroken. Als ik me niet vergis kan daar een spanning van om en bij de 40 volt opzitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.elimex.com/catalogue/99.259.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:50:
EU-634 Surge Protector Ground Breaker zou kunnen helpen.
Is dat hetzelfde als een mantelstroom filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anoniem: 173876 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:12:
[...]

Alleen telefoonkabel komt binnen in de meterkast. Ik zal de muur open moeten slopen ? :(

Blijkt de bromtoon niet volledig weg te zijn door die aarde kabel tussen de receiver en de eindbak, alleen veel zachter.
Hoe kan het eigenlijk dat de speakers op de denon er geen last van hebben en die op de eindbak wel? Misschien een extra filter in de receiver?
Potentie verschil tussen Denon en eindbak. En waarschijnlijk is de Denon daar tegen beveiligd en je eindbak niet. Als het goed is je Denon niet geaard maar je eindbak misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:03:
[...]Is dat hetzelfde als een mantelstroom filter?
volgens mij wel: Ground Breaker = aarde onderbreking, zit hier als overspannings beveiliging op buitenantenne. Nog even nagemeten met Ohm-meter mantel in en mantel uit zijn galvanisch gescheiden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 04-01-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Potentie verschil tussen Denon en eindbak. En waarschijnlijk is de Denon daar tegen beveiligd en je eindbak niet. Als het goed is je Denon niet geaard maar je eindbak misschien wel?
Beiden hebben ze een geaarde schuko stekker. Lijkt me het handigst als ik ze dan beiden geaard houd?
Anoniem: 315629 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:46:
[...]

volgens mij wel: Ground Breaker = aarde onderbreking, zit hier als overspannings beveiliging op buitenantenne. Nog even nagemeten met Ohm-meter mantel in en mantel uit zijn galvanisch gescheiden.
Owke, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist stond de apparatuur een tijdje aan zonder geluid en wat hoor ik:
een zachte tik :( Dit hoor je dus niet meer als je muziek zacht staat, maar het lijkt mij niet goed voor de speakers.
Ik zal de TS maar even schoonvegen, want de problemen zijn dus alleen maar minder hoorbaar geworden door die extra "aarde"-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou voor de tik een netfilter voor de eindbak een oplossing zijn?
Zover ik de functie begrijp is het om het aan- en uitgaan spanningsgolf uit de "stroom" te filteren. Dit zou namelijk de tik kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou mijn Denon 3808 heeft wel zo'n standaard IEC power cable maar hierbij zit de aarde pin helemaal vol gegoten ;) en de aarde pin is ook op de versterker zelf niet aanwezig dus het is met opzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:40:
Nou mijn Denon 3808 heeft wel zo'n standaard IEC power cable maar hierbij zit de aarde pin helemaal vol gegoten ;) en de aarde pin is ook op de versterker zelf niet aanwezig dus het is met opzet :P
Mijn denon bekijken en de stekker is inderdaad ook niet geaard.
Nu heb ik de aarde van de stekker aan de eindbak afgeplakt en de "aarde"-kabel tussen de receivers en de eindbak weggehaald.

De brom is nu volledig weg met aangesloten coax kabel.
Alleen is de tik nu weer volledig terug :( . De extra aarde kabel wil ik er eigenlijk niet tussen hebben omdat de aardes van de receiver en de eindbak daar niet voor bedoeld zijn, zie ts.
Iemand nog ideeen voor de tik ? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
En is de tik er ook als je alleen de aarde tussen Denon en eindbak hebt?
Is meestal bedoelt voor een input apparaat (vooral LP spelers) maar als de tik er door verdwijnt is het natuurlijk niet erg.

Verder als je je Denon volledig los heb staan van je eindbak en dan bv dmv een mp3 speler geluid aanbied. Tikt de boel dan ook?

[ Voor 64% gewijzigd door The-Source op 08-01-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijken of de distributie coax de oorzaak is? Indien niet verder loskoppelen tot je de bron van die tik gevonden hebt, dan kun je misschien de oorzaak aanpakken met een filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:35:
Is meestal bedoelt voor een input apparaat (vooral LP spelers) maar als de tik er door verdwijnt is het natuurlijk niet erg.

Verder als je je Denon volledig los heb staan van je eindbak en dan bv dmv een mp3 speler geluid aanbied. Tikt de boel dan ook?
Bij de speakers aangesloten op de denon hoor ik de tik niet. Indien de eindbak niet aangesloten is op de denon blijft de tik op de speakers er nog steeds. Het is inderdaad een stroom probleem wat ergens al gesuggereerd werd. Als bv een spaarlamp in de tuin aangezet wordt, hoor je de speakers zachtjes tikken.
Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:57:
kijken of de distributie coax de oorzaak is? Indien niet verder loskoppelen tot je de bron van die tik gevonden hebt, dan kun je misschien de oorzaak aanpakken met een filter?
Stroom probleem is het geworden. ;) En voor de coaxkabel kort er sowieso een mantelstroomfilter.

Ik weet dat hiervoor van die "netfilters" zijn voor ongeveer 20 euro. Ik heb de werking van die doosjes opgezocht en er wordt dat gesproken voo 50hz filtering. Als die filters inderdaar alleen dat filteren heb ik er niks aan, aangezien ik de tik ook uit de hoge toon speakers hoor komen. Iemand meer verstand van die filters? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 173876 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:14:
Ik weet dat hiervoor van die "netfilters" zijn voor ongeveer 20 euro. Ik heb de werking van die doosjes opgezocht en er wordt dat gesproken voo 50hz filtering. Als die filters inderdaar alleen dat filteren heb ik er niks aan, aangezien ik de tik ook uit de hoge toon speakers hoor komen. Iemand meer verstand van die filters? :)
Bump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
klaasbram schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:35:

dus een bump terug voor niet beantwoorde vraag :P (over netfilters kan ik je niets vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

produkt zoeken met EMI / RFI filter zoals bvb een Brennenstuhl Premium-Line 30.000 A. Meestal kan je deze dingen ook vinden in een winkel waar ze zendapparatuur verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:34:
dus een bump terug voor niet beantwoorde vraag :P (over netfilters kan ik je niets vertellen)
In de TS: Die twee aansluitingen heb ik aan elkaar gezet waardoor de brom en de tik sterk verminderd zijn, maar er nog steeds zijn. ;)
Anoniem: 315629 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:
produkt zoeken met EMI / RFI filter zoals bvb een Brennenstuhl Premium-Line 30.000 A. Meestal kan je deze dingen ook vinden in een winkel waar ze zendapparatuur verkopen.
Zoiets als deze: Brennenstuhl-4-Weg-Premium-Line. Staat "Bescherming tegen RF-pulse" komt dat op hetzelfde neer? Want die jij noemt is wel heel erg duur. ;)

Ben verder aan het kijken naar conrad voor een netfilter, volgens mij moet ik dan deze tussen het stopcontact en een normale stekkerdoos steken. Zie link Iemand ervaringen met zo'n oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is enkel een RF, ik vermoed dat je een gecombineerde filter nodig hebt:
EMI ( ElectroMagnetic Interference)
RFI (Radio Frequency Interference)
Brennenstuhl Premium-Line 30.000 A (1156000396, Stekkerdoos 6-ports) of gelijkaardig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:00
Als ik even gebruik mag maken van de discussie, ik heb deze kabel vanaf mijn pc naar mijn versterker toe lopen. De kabellengte bedraagt 10 meter en doet het perfect, mits ik hem maar niet gebundeld onder mijn bureau samenvoeg met stroomkabels. Doe ik dit wel is een irritante heftige brom uit mijn luidsprekers het resultaat. Is er een manier om de brom eruit te filteren zodat ik deze kabel ook netjes onder mijn bureau kan wegwerken?

Ik heb bijvoorbeeld om mijn coax kabel, zo'n ferrietkraal zitten, zou dit ook baat hebben bij deze kabel?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afschermen met alu keuken folie, lijkt me de goedkoopste oplossing, mooi is wat anders en als die niet in het zicht ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

of iets netter, de audiokabel in een aluminium kabelgoot leggen;
http://www.muurbeugel.nl/kabelgoot/kabelgoot+alu+zilver+35mm

Beide oplossingen proberen het volgende te bereiken; (soort van)
Wikipedia: Kooi van Faraday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Wat betreft een brom op lange audio kabels(stereo plug naar dubbel tulp) naar de PC heb ik ook de twijfelachtige eer gehad om te ervaren.

PC audio kaart >> Onkyo receiver

Oplossing:
Een aardlus trafo ofwel ground loop isolator.

En neem niet die hele dure Konig of andere elfen magie apparatuur.

Gewoon voor 15 euries kant en klaar besteld bij de Conrad (auto hifi onderdelen)
Werkt perfect, geen brom meer.

Helaas kan ik deze niet meer vinden bij Conrad dus je moet zelf ff zoeken

Conrad
Merk "Sinus live"
Ontstoringsfilter Cinch GL-205- = 19 Euro

PS deze (mijn) brom heeft vaak niets te maken met slechte kwaliteit kabel! Het is gewoon een aardlus brom dit gebeurt ook bij een Monster cable van 200 Euro! Door tijdelijk een korte kabel te gebruiken en/of anders te leggen kan je uitsluiten of het aan elektr. magn velden of de kabel ligt...

[ Voor 30% gewijzigd door Mantaray op 14-01-2010 15:05 . Reden: aanvullende info ]

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

loewie1984 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:56:
Als ik even gebruik mag maken van de discussie, ik heb deze kabel vanaf mijn pc naar mijn versterker toe lopen. De kabellengte bedraagt 10 meter en doet het perfect, mits ik hem maar niet gebundeld onder mijn bureau samenvoeg met stroomkabels. Doe ik dit wel is een irritante heftige brom uit mijn luidsprekers het resultaat. Is er een manier om de brom eruit te filteren zodat ik deze kabel ook netjes onder mijn bureau kan wegwerken?

Ik heb bijvoorbeeld om mijn coax kabel, zo'n ferrietkraal zitten, zou dit ook baat hebben bij deze kabel?
De prijs en lengte wekken bij mij de indruk dat ondanks het profi uiterlijk, deze kabel verre van profi is. Voor een beetje goede kabel van 10 meter ga je al snel richting €30 tot €40. Het brommen is namelijk gewoon keihard bewijs dat de afscherming van je kabel niet goed is. Een goede kabel kan zonder problemen naast een netsnoer liggen (in mijn audiomeubel liggen alle kabels strak lang elkaar en lopen de analoge kabels direct langs stekkerdozen, zonder dat het bromt).

Investeer dus iets meer in een betere kabel, ipv te gaan rotzooien met folie e.d.

Wat betreft de problemen van de TS.
Het klinkt stom, maar draai eens de stekker van je eindbak om in het stopcontact. Het wil nog weleens gebeuren dat het verwisselen van nul- en fasedraad dergelijke problemen oplost. Daarnaast, hoe veel apparatuur, en vooral hoe zwaar is de apparatuur, zit er op dezelfde groep als je versterker? Soms kan je ongemerkt meer erop hebben zitten dan je verwacht. En vergeet niet dat een eindversteker over het algemeen nogal dorstig is, wat hem extra gevoelig maakt voor kleine spanningsveranderingen in het stroomnet. Bij een goede versterker hoort zijn voeding, met ingebouwd filter, dit op te vangen, maar dat gebeurd helaas niet altijd.

Verder kan ik je aanraden om een TRAS-1000 (of vergelijkbaar) in je huis te plaatsen op de plek waar de CAI het huis binnenkomt. Dit is een galvanisch-scheidingsfilter tussen het kabelnetwerk buiten en in je huis en kan ook al veel problemen oplossen.

Het aarde-draadje kan je trouwens zonder problemen tussen je beide apparaten zetten. Het loopt namelijk gewoon parallel aan de afscherming van je audio-kabels en het enige wat het doet, is een extra pad bieden voor kleine lekstromen. Als je daar een draadje van 0,75mm2 voor gebruikt, dan is de weerstand zo laag, dat vrijwel alle lekstroom over dit draadje gaat lopen, ipv over de mantel van je audio-kabels. Dat laatste wil je niet, want het beïnvloed rechtstreeks het overgedragen geluid.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepbass909 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:
Wat betreft de problemen van de TS.
Het klinkt stom, maar draai eens de stekker van je eindbak om in het stopcontact. Het wil nog weleens gebeuren dat het verwisselen van nul- en fasedraad dergelijke problemen oplost. Daarnaast, hoe veel apparatuur, en vooral hoe zwaar is de apparatuur, zit er op dezelfde groep als je versterker? Soms kan je ongemerkt meer erop hebben zitten dan je verwacht. En vergeet niet dat een eindversteker over het algemeen nogal dorstig is, wat hem extra gevoelig maakt voor kleine spanningsveranderingen in het stroomnet. Bij een goede versterker hoort zijn voeding, met ingebouwd filter, dit op te vangen, maar dat gebeurd helaas niet altijd.
Stekker omdraaien heeft niet gewerkt. Er zit idd veel op dezelfde groep: oud huis. Meterkast aanpassen kost veel geld, het is niet mijn huis.
De versterker is een budget versterker, dus daar kan het ook mee te maken hebben.
Verder kan ik je aanraden om een TRAS-1000 (of vergelijkbaar) in je huis te plaatsen op de plek waar de CAI het huis binnenkomt. Dit is een galvanisch-scheidingsfilter tussen het kabelnetwerk buiten en in je huis en kan ook al veel problemen oplossen.
Dit is in het topic ook al voorgesteld, alleen is dit niet mogelijk omdat de coax niet in de meterkast binnen kost, maar direct in de muur. Keertje een mantelstroomfilter kopen.
Het aarde-draadje kan je trouwens zonder problemen tussen je beide apparaten zetten. Het loopt namelijk gewoon parallel aan de afscherming van je audio-kabels en het enige wat het doet, is een extra pad bieden voor kleine lekstromen. Als je daar een draadje van 0,75mm2 voor gebruikt, dan is de weerstand zo laag, dat vrijwel alle lekstroom over dit draadje gaat lopen, ipv over de mantel van je audio-kabels. Dat laatste wil je niet, want het beïnvloed rechtstreeks het overgedragen geluid.
Kabel is met een veilig gevoel weer aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:43:
is enkel een RF, ik vermoed dat je een gecombineerde filter nodig hebt:
EMI ( ElectroMagnetic Interference)
RFI (Radio Frequency Interference)
Brennenstuhl Premium-Line 30.000 A (1156000396, Stekkerdoos 6-ports) of gelijkaardig,
Ik heb nu zon stekkerdoos thuis liggen. (Wat zijn die dingen groot :o)
Maar het helpt niet tegen de tik :(. Ik kan me beroepen op de teruggaaf van een internetaankoop, maar denk dat ik de doos maar hou. Voelt iets veilig als het onweert.

Iemand nog andere ideeen, of moet ik de huidige zachtige tik (met huidige oplossingen) maar voor lief nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Met wat voor kabels is je phonic eigenlijk aangesloten? Via SP/DIF of analoog?
Want als het via SP/DIF is dan zou je misschien een optische kabel kunnen proberen ipv coaxiaal.

Indien analoog, sluit dan eens op de voedende kabel een mp3 speler aan en luister eens of je daar ook een tik hoort (weet ff niet zeker of dat al had gedaan). Bij deze optie trouwens je Denon volledig ontkoppeld houden van je Phonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klaasbram schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:00:
Met wat voor kabels is je phonic eigenlijk aangesloten? Via SP/DIF of analoog?
Want als het via SP/DIF is dan zou je misschien een optische kabel kunnen proberen ipv coaxiaal.

Indien analoog, sluit dan eens op de voedende kabel een mp3 speler aan en luister eens of je daar ook een tik hoort (weet ff niet zeker of dat al had gedaan). Bij deze optie trouwens je Denon volledig ontkoppeld houden van je Phonic
Aansluitig is analoog (via xlr).
Loskoppelen al gedaan. zie dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Bad Al
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-03 17:46
Ook ik heb last van een lichte brom op mijn stereoapparatuur en tv, irritant!
Ik heb geen Abonnee Overname Punt met galvanische scheiding, oud huis binnenkomst kabel is in de huiskamer de meterkast is in de gang, maar direct de groene kabel aangesloten op mijn Tratec CTU-04 splitter, volgens deze gegevens http://home.planet.nl/~koel0033/casema/tratec/CTU-04.html zou dit apparaat ook als filter moeten werken of zie ik dit verkeerd?
Verder zitten er op de groep van mijn stereo etc. erg veel lichtpunten en o.a. ook een dimmer en spaarlampen. Moet ik nog een AOP plaatsen en zo ja waar verbind ik de aardedraad aan? Zo'n aparte verdeelstekker met filters proberen? http://www.redcoon.nl/ind...uhl_Premium_Line_30000_A/ Of toch maar een nieuwe groep laten aanleggen?
Pagina: 1