Laaste update TS op: 8-1-10.
Voor de aansturing van mijn twee zuilspeakers gebruik ik een eindbak.
De receiver is een Denon 2310 en de eindbak is een Phonic max 860.
De problemen spelen alleen op de speakers bij de eindbak, dus niet bij de speakers direct aan de Denon.
Brom
De oorzaak van de brom heb ik gevonden: de coax kabel aan de tv. Trek ik de kabel uit de tv, dan is de brom weg. (Op de receiver heb ik de coaxkabel niet aangesloten)
Op internet werd gesproken over een mantelstroomfilter om dit probleem op te lossen, maar bij mijn locale eletronica boer werd een shielded coax kabel aangeraden, omdat mijn brom iets anders zou zijn ?!
Wat is nu de beste oplossing, een filter of een shielded kabel?
Gefixt door afplakken aarde stekker eindbak.
Tik
Om de zoveel tijd, varierend van 10 seconden tot ongeveer 20 min, klinkt uit mijn luidsprekers een hoge tik. De coax kabel is wegens de brom NIET aangesloten.
Heeft iemand een idee wat het probleem is en/of een oplossing?
Extra aarde aansluiting
De receiver heeft een aarde aansluiting voor de platenspeler. De eindbak heeft een extra aarde aansluiting. Die twee aansluitingen heb ik aan elkaar gezet waardoor de brom en de tik sterk verminderd zijn, maar er nog steeds zijn.
Ik vraag me af of dit wel veilig voor de apparatuur is.De handleidingen geven ook aan dat de groundaansluitingen voor iets anders zijn.
Denon: "De signal-gnd-aansluiting van de avr-2310 is geen veiligheidsaarding."
Phonic: "To avoid the possibility of ground loop, this unit comes with chassis grounding point allowing it to be connected to other units for sharing a common grounding."
Beide apparaten zijn geaard aangesloten via een standaard schuko-plug.
Bedankt
Update 1: brom probleem miste info
Update 2: Extra aarde aansluiting stukje erbij
Update 3: toch nog de brom
Update 4: ja hoor, toch nog een tik (wel zeer zacht in verhouding)
Voor de aansturing van mijn twee zuilspeakers gebruik ik een eindbak.
De receiver is een Denon 2310 en de eindbak is een Phonic max 860.
De problemen spelen alleen op de speakers bij de eindbak, dus niet bij de speakers direct aan de Denon.
Brom
De oorzaak van de brom heb ik gevonden: de coax kabel aan de tv. Trek ik de kabel uit de tv, dan is de brom weg. (Op de receiver heb ik de coaxkabel niet aangesloten)
Op internet werd gesproken over een mantelstroomfilter om dit probleem op te lossen, maar bij mijn locale eletronica boer werd een shielded coax kabel aangeraden, omdat mijn brom iets anders zou zijn ?!
Wat is nu de beste oplossing, een filter of een shielded kabel?
Gefixt door afplakken aarde stekker eindbak.
Tik
Om de zoveel tijd, varierend van 10 seconden tot ongeveer 20 min, klinkt uit mijn luidsprekers een hoge tik. De coax kabel is wegens de brom NIET aangesloten.
Heeft iemand een idee wat het probleem is en/of een oplossing?
Extra aarde aansluiting
De receiver heeft een aarde aansluiting voor de platenspeler. De eindbak heeft een extra aarde aansluiting. Die twee aansluitingen heb ik aan elkaar gezet waardoor de brom en de tik sterk verminderd zijn, maar er nog steeds zijn.
Ik vraag me af of dit wel veilig voor de apparatuur is.De handleidingen geven ook aan dat de groundaansluitingen voor iets anders zijn.
Denon: "De signal-gnd-aansluiting van de avr-2310 is geen veiligheidsaarding."
Phonic: "To avoid the possibility of ground loop, this unit comes with chassis grounding point allowing it to be connected to other units for sharing a common grounding."
Beide apparaten zijn geaard aangesloten via een standaard schuko-plug.
Bedankt
Update 1: brom probleem miste info
Update 2: Extra aarde aansluiting stukje erbij
Update 3: toch nog de brom
Update 4: ja hoor, toch nog een tik (wel zeer zacht in verhouding)
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 173876 op 08-01-2010 16:53 ]