Toon posts:

Hyper-V met AMD of Intel?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe laptop voor de zaak. Deze laptop ga ik gebruiken voor Windows Server 2008 in combinatie met Hyper-V. Hierin ga ik dan diverse virtuele machines draaien.

Ik ben nu ruim 1 week aan het surfen en het valt me niet mee om een juiste keuze te maken. Dit begint al bij, welke processor? AMD of Intel??

Intel ondersteunt niet altijd VT, nodig voor Hyper-V. AMD wel, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee; zijn deze net zo goed als Intel??

Tot dusver kom ik uit om de volgende systemen:

1. Dell studio 17 met intel i7: 850 Euro.
2. HP pavilion dv7 3030ed met ADM Turion II: 800 Euro
3. HP pavilion dv7 3080ed met intel i7: 1200 Euro.
4. Dell studie 17 met intel Core 2 duo P8700: 840 Euro.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen welk systeem het meest optimaal is voor hetgeen ik wil :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

i7 is een quadcore cpu, de core2 en de amd zijn beide dualcores. waarschijnlijk ben je met virtualisatie beter af met een quad, omdat je de rekenkracht toch verdeelt over meerdere guest machines.

Verwijderd

Nr 1, 2 en 3 kunnen. Maarreh Hyper-V met laptop zou ik eerder aan flinke bak geheugen denken.
Niet in de laatste plaats ter compensatie van tragere laptop schijven.
Of AMD of Intel maakt niet uit. Eerder de generaties binnen het merk.
Denk aan hardware assist en extra leuk voor een laptop: CPU parking.

Ik heb op de zaak Hyper-V met een vrij recente Dell 630 met 6Gb geheugen gedraaid.
En dat is het toch niet wil je met meerdere VM's vlot draaien. Ook niet met een extra externe harde schijf.
1 of 2 kleine VM's gaat nog maar meer wil je echt niet.

Koop dan een losse desktop met een X4 620, 6GB of meer aan RAM en een Samsung F3 bijvoorbeeld.
Werkt een stuk prettiger.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CPU hardware maakt wel degelijk uit, er zijn nog steeds CPUs (inderdaad van Intel) die - om marketingtechnische redenen - geen virtualization extensions hebben.

Maar goed, het is dus puur zaak om de CPUs in de laptops in kwestie op te zoeken en te kijken of ze het ondersteunen of niet. Dat kun je prima zelf - GoT is geen helpdesk, en we kiezen ook geen laptop voor je. Verder is idd de hoeveelheid RAM veel belangrijker voor dit soort taak. Al met al is niet uit je topicstart te halen dat je zelf gedaan hebt wat je kunt voordat je een topic opent (misschien heb je dat wel, maar je neemt dan niet de moeite om te melden wat je exact gedaan hebt), waardoor dit topic niet voldoet aan de eisen die we qua eigen inzet stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.