Email programma source code in VB6

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik ben op zoek naar iets van een heel simpel email programma geschreven in visual basic waarbij ik gewoon de source code kan veranderen, dit omdat ik bezig ben met het leren van visual basic maar ik weinig tutorial vind over het schrijven van een email programma dat niet alleen kan versturen maar ook kan ontvangen.

Het liefst zou ik een programma hebben welke het volgende kan doen:
- ontvangen email
- schrijven van email
- bijhouden van een heel simpele contactenlijst (optioneel)
- ontvangen van atachments (optioneel)

Op google kon ik niets vinden, dus daarom hier mijn vraag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Mailen in VB6 gaat niet echt heel simpel. Ik geloof dat je Winsock moet gebruiken en "telnet" commando's moet versturen; HELO en dergelijke. Attachments moet je coderen als ik nog goed herinnner.

Denk dat je beter naar een .NET variant kan kijken hiervoor. De rest van het programma kun je "gewoon" schrijven natuurlijk; contactlist een listview, schrijven mail een textbox, noem maar op.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
Kijk hier eens: http://www.example-code.com/vb/email.asp, zo met google gevonden.

Goed 2010!!

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
GOUDSBS schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:16:
Mailen in VB6 gaat niet echt heel simpel. Ik geloof dat je Winsock moet gebruiken en "telnet" commando's moet versturen; HELO en dergelijke. Attachments moet je coderen als ik nog goed herinnner.

Denk dat je beter naar een .NET variant kan kijken hiervoor. De rest van het programma kun je "gewoon" schrijven natuurlijk; contactlist een listview, schrijven mail een textbox, noem maar op.
Nee hoor, met Mapi hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. Maar ik ben het wel met je eens dat je beter VB.Net kan gaan leren ipv VB6.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Voor zover ik weet is het op dit forum niet de bedoeling om code aan te vragen. Als je op google niets kunt vinden gebruik je óf de foute zoektermen, óf is het er gewoon niet.

In dit geval denk ik dat dat tweede het geval is. Als er überhaupt al emailclients zijn die geschreven zijn in VB6, zullen die hoogstwaarschijnlijk allemaal closed-source zijn.

Bovendien vraag ik me af hoe jij een taal wilt leren door source code aan te passen. En zelfs al kies je daarvoor, waarom meteen een e-mailprogramma? Dat is niet echt iets makkelijks om mee te beginnen. Begin dan met het programmeren van een kladblok of een simpel rekenmachine, dan krijg je tenminste de basics onder de knie voordat je met ingewikkeldere dingen aan de slag gaat. Een programmeertaal leer je niet in een middagje, dat vereist iets meer tijd. Ik zou eens op het internet zoeken naar een goed boek, dat is altijd nog de beste manier om een programmeertaal te leren.

Maar voordat je dat doet: waarom leer je VB6? VB6 is oud en wordt steeds slechter ondersteund in moderne OS'en. Als je zo graag Visual Basic wilt leren, zou ik VB.Net kiezen: dat is de doorontwikkeling van VB6 en is gebaseerd op het .Net Framework, een framework dat zich inmiddels wel bewezen heeft. Bovendien maakt dat later de overstap op C# en andere .Net talen veel gemakkelijker. De VB.Net Express Edition is bovendien gratis te downloaden op de Microsoft site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

gerrymeistah schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:22:
Voor zover ik weet is het op dit forum niet de bedoeling om code aan te vragen.
Klopt helemaal. Zie ook PRG Beleid - Scriptrequests. Deze gaat dan ook dicht. PRG draait om het zelf ontwikkelen. Je weet ondertussen ook wel dat het zo niet werkt hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 01-01-2010 21:26 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.