ik ben stilletjes aan opzoek naar een vervanger voor mijn huidige auto (E36 316i compact)
ik ben er al voor het grootste gedeelte uit het moet een BMW E46 320 worden (coupe of sedan) (bouwjaar 1999+
maar ik overweeg een automaat aan te schaffen
ik heb voor mezelf wat dingen op een rijtje gezet maar ik blijf maar twijfelen..
+ relaxed rijden (icm de 6 in lijn moet dat zeker relaxed zijn)
+ niet steeds koppelen in de file....
- Duurder in belasting/kilometerheffing
- iets schadelijker in verbruik
- misschien een neiging tot harder rijden / kickdown gebruiken = meer verbruik
nu is het lijstje met -tjes grote als +jes dus je zou zeggen die keuze is makkelijk...
maar toch lijkt me een automaat echt relaxed, logischer wijs zou een automaat misschien iets zuiniger zijn op de snelweg (5e versnelling is langer als die van een handbak dus het toerental bij 120 ligt wat lager.. )
en vooral in de file niet steeds die koppeling in te moeten stampen dat heeft toch wel voordelen...
wat is jullie mening over het rijden met een automaat?
ik ben er al voor het grootste gedeelte uit het moet een BMW E46 320 worden (coupe of sedan) (bouwjaar 1999+
maar ik overweeg een automaat aan te schaffen
ik heb voor mezelf wat dingen op een rijtje gezet maar ik blijf maar twijfelen..
+ relaxed rijden (icm de 6 in lijn moet dat zeker relaxed zijn)
+ niet steeds koppelen in de file....
- Duurder in belasting/kilometerheffing
- iets schadelijker in verbruik
- misschien een neiging tot harder rijden / kickdown gebruiken = meer verbruik
nu is het lijstje met -tjes grote als +jes dus je zou zeggen die keuze is makkelijk...
maar toch lijkt me een automaat echt relaxed, logischer wijs zou een automaat misschien iets zuiniger zijn op de snelweg (5e versnelling is langer als die van een handbak dus het toerental bij 120 ligt wat lager.. )
en vooral in de file niet steeds die koppeling in te moeten stampen dat heeft toch wel voordelen...
wat is jullie mening over het rijden met een automaat?