Hoi,
Ik heb een groot probleem en heb mijn goede vriend google al geraadpleegd,maar helaas.
Het volgende is het geval:
Hardware:
ASus p5q deluxe
2 x 500gb samsung in raid 0 : voor windows installaties
2 x 1tb samsung in raid 1 : voor data
Ik had 3 windows installaties :
1. xp 32 bit
2. xp 32 bit
3. windows 7
Nu heb ik op de eerste windows installatie paragon 9 geinstalleerd.
Na een reboot bleeft windows hangen in het scherm met een blauw balk die lekker heen en weer ging
Ook installatie 2 en 3 startte niet meer.
Ik probeerde windows xp te installeren, na F6 voor het laden van de asus ich10 raid controller ging windows setup lekker verder totdat die bezig ging met ntfs filesysteem laden, en zwart werd het scherm met een knipperend cursus links boven.
Windows 7 installatie bleef in de bewegende balk hangen.
Zelfs mijn ultimate boot cs 4 windows bleef in de bewegende balk bij het opstarten hangen.
Toon werd ik wel een beetje wanhopig.
De raid 0 configuratie heb ik verwijderd en hield 2 500gb schijven als non-raid en 1tb als raid 1.
In mijn bios heb ik de storage nog wel op raid staan.
Via partition magic diskettes heb ik beide 500gb schijven kunnen formatern als ntfs
Maar ook dit mocht niet baten.
Wat kan ik doen zodat ik mijn data kan behouden
Wie kan mij op weg helpen.
Alvast dank
Klaasjan
Wat heb ik voor stomme fout gedaan (kan ik van leren) en is er een oplossing voor
Ik heb een groot probleem en heb mijn goede vriend google al geraadpleegd,maar helaas.
Het volgende is het geval:
Hardware:
ASus p5q deluxe
2 x 500gb samsung in raid 0 : voor windows installaties
2 x 1tb samsung in raid 1 : voor data
Ik had 3 windows installaties :
1. xp 32 bit
2. xp 32 bit
3. windows 7
Nu heb ik op de eerste windows installatie paragon 9 geinstalleerd.
Na een reboot bleeft windows hangen in het scherm met een blauw balk die lekker heen en weer ging
Ook installatie 2 en 3 startte niet meer.
Ik probeerde windows xp te installeren, na F6 voor het laden van de asus ich10 raid controller ging windows setup lekker verder totdat die bezig ging met ntfs filesysteem laden, en zwart werd het scherm met een knipperend cursus links boven.
Windows 7 installatie bleef in de bewegende balk hangen.
Zelfs mijn ultimate boot cs 4 windows bleef in de bewegende balk bij het opstarten hangen.
Toon werd ik wel een beetje wanhopig.
De raid 0 configuratie heb ik verwijderd en hield 2 500gb schijven als non-raid en 1tb als raid 1.
In mijn bios heb ik de storage nog wel op raid staan.
Via partition magic diskettes heb ik beide 500gb schijven kunnen formatern als ntfs
Maar ook dit mocht niet baten.
Wat kan ik doen zodat ik mijn data kan behouden
Wie kan mij op weg helpen.
Alvast dank
Klaasjan
Wat heb ik voor stomme fout gedaan (kan ik van leren) en is er een oplossing voor