Toon posts:

Vorige Sessie gewiste CD-RW terughalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een geslipstreamde-windowsxp cd met nLite gemaakt.
Ik heb deze cd met nLite eens gewist omdat ik hem nodig had voor een andere laptop, met andere drivers etc.
Dus ik hem mijn cd gewist

Maar nu is mijn vraag, kan ik dit ergens terug halen?
Want anders moet ik allerlei drivers downloaden en mijn downloadlimiet is bereikt :-)

Ik heb eens gehoord dat dit kan op de een of andere reden

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Nou als eerste wat heb je zoal zelf geprobeerd. (zie data-recovery faq)
Daarnaast als ik het goed begrijp.
1Had op die cd een n-lite installatie staan.
2Daarna cd gewist.
3Toen andere image erop gezet.
4En daarna weer gewist :?(of dat het geval is is niet echt duidelijk)

En nu wil je data terug halen uit stap 1. Dat lijkt me alleen te gaan lukken wanneer die data niet is overschreven met data uit stap 3(kleiner image dan darvoor bv).
Maar als je bij stap 2 voor volledig wissen gekozen hebt dan is die kans nog een stuk kleiner.

Wist niet dat mensen nog echt CD-rw's gebruikte :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 20:33
Oei, cd-rw's da's wel en een hele tijd geleden...

Volgens mij is het niet mogelijk om een vorige sessie terug te halen na het wissen. Wat ik ooit wel eens gedaan heb is een eerste sessie weer laden omdat ik er in de tweede sessie bestanden af had geflikkerd, maar da's een andere situatie. Ik denk niet dat dit je gaat lukken.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kunt de gegevens nog terughalen op voorwaarde dat je een quick erase hebt gedaan (geen full erase dus) en je de gewiste schijf niet opnieuw hebt beschreven.

Maak een compilatie die de volledige capaciteit van de schijf gebruikt, hou je vinger klaar op de reset-kop van je pc, start het brandprocess en reset de pc onmiddelijk nadat de lead-in is geschreven.
Selecteer de laagste brandsnelheid zodat je meer tijd hebt om te reageren.

Ik heb dit ooit een keer geprobeerd en dat is toen gelukt.

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Twister336 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:25:
Je kunt de gegevens nog terughalen op voorwaarde dat je een quick erase hebt gedaan (geen full erase dus) en je de gewiste schijf niet opnieuw hebt beschreven.

Maak een compilatie die de volledige capaciteit van de schijf gebruikt, hou je vinger klaar op de reset-kop van je pc, start het brandprocess en reset de pc onmiddelijk nadat de lead-in is geschreven.
Selecteer de laagste brandsnelheid zodat je meer tijd hebt om te reageren.

Ik heb dit ooit een keer geprobeerd en dat is toen gelukt.
Diezelfde procedure staat onder andere hier (en verder in die thread) vrij uitgebreid beschreven. Ik heb hem zelf nooit gebruikt maar van wat ik heb gehoord werkt het wel. Alleen je zult hiermee nog steeds niet de data kunnen terughalen die je hebt overschreven toen je de cd-rw hebt hergebruikt, en je zult waarschijnlijk je mappenstructuur compleet kwijtraken, dus een echte oplossing is het niet in dit geval :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
klaasbram schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:19:
Wist niet dat mensen nog echt CD-rw's gebruikte :P
En ik wist niet dat er nog zoiets bestond als een "downloadlimiet"

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die laatste heb ik niet gewist, ik heb dus zo:

-nLite laten branden op een cd-rw
-cd-rw gewist met nLite
-met nLite nieuwe installatie(met andere drivers) laten branden

Deze cd heb ik dus nog

Maar zou deze cd niet kunnen werken op de eerste pc waarvoor ie bestemd was?
Het zijn allebei Acer's met Windows Vista

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:58:
[...]

En ik wist niet dat er nog zoiets bestond als een "downloadlimiet"
In België mag je maar per maand 4GB downloaden, en ik zit nu aan 3,5GB
Dus ik mag niet zoveel meer downloaden anders gaat het internet zo traag of moet ik bijbetalen(5EUR per extra GB)

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
steenz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:53:
[...]
Alleen je zult hiermee nog steeds niet de data kunnen terughalen die je hebt overschreven toen je de cd-rw hebt hergebruikt, en je zult waarschijnlijk je mappenstructuur compleet kwijtraken, dus een echte oplossing is het niet in dit geval :)
Tussen de lead-in en de bestandsstructuur zit de pre-gap van 2 seconden. Volgens mij moet je daarop 'mikken'.
Als dit lukt is de lead-in volledig beschreven, wordt de disc goed herkend en is ook de oude bestandsstructuur nog intact.
Pagina: 1