Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Ik heb hier naast me staan een Vaio, het is de VGN-FW51ZF versie.
Het probleem is echter, de usb poorten werken onvolledig. Soms als ik er een usb-device inplug werkt het, maar na een bepaalde tijd, meestal niet langer dan een seconden of 10, valt de verbinding weg en heeft het usb-device geen verbinding meer. En dat is alleen het geval als de laptop uberhaupt een verbinding maakt met het usb-device. 9 van de 10 keer krijgt de laptop dus geen verbinding met het usb-device en als hij die enkele keer wel verbinding maakt dan valt deze verbinding weer weg binnen enkele seconden.

Het updaten van de drivers kan niet omdat deze nog niet uit zijn, het opnieuw installeren van de drivers heeft niet geholpen, en ik vraag me nu dus af of dit wel een softwarematig probleem is, of dat de usb-poorten gewoon kapot zijn.

Hebben jullie tips die ik nog kan proberen om de usb-poorten alsnog softwarematig werkend te krijgen of anders hoe te testen of dit een hardware probleem is?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met op te starten vanaf een Knoppix of BartPE live CD, en kijk of het dan ook gebeurt. Waarschijnlijk wel, en dan is het een hardware probleem. Of dat oplosbaar is, dat durf ik niet te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic krijgt een move richting Overige Hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Ik zal hem proberen te starten met een BootCD en dan kijken of het nog gebeurt, i'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Getest met Ultimate Boot CD geeft het systeem een bluescreen nog voor het Windows XP laadbalkje verdwijnt. Ubuntu geeft totaal geen reactie op het inpluggen van willekeurige usb-devices, dit heb ik getest met een LiveCD. Het proberen te booten vanaf een USB stick(Ubuntu LiveCD ook) werkt al helemaal niet.
Hierbij boot hij gewoon door Windows in netalsof er geen USB stick in zit.

Zou dit duide op een hardwareprobleem?
Liever niet twee keer achter elkaar posten - als je iets toe te voegen hebt aan een eerdere post waar nog niemand op gereplyed heeft, gebruik de edit-knop

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 03-01-2010 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06

Sebazzz

3dp

Thanatiforos schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:47:
Zou dit duiden op een hardwareprobleem?
Daar kan je denk ik wel vanuit gaan. Als je zin hebt om achter de oorzaak te komen kan je de logbestanden die Ubuntu genereert doorspitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Met ubuntu livecd opstarten, dan in terminal "lsusb" enter doen, 5x, dan zou je je usb apparaten moeten zien.
Pagina: 1