Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 21:22

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Zoals iedereen kreeg ook ik afgelopen nacht een berg SMS'jes, maar eentje viel me wel erg op:
(van 0626000230)
Bel 1244 om op te waarderen. De kosten van de SMS konden niet van uw prepaid saldo worden afgeboekt.
Ik heb helemaal geen prepaid en mijn abonnement heeft ook geen bundel, dus opwaarderen is onzin. Nu verwacht ik dat het hier gaat om een mooie oplichtingsactie waar je X-euro moet betalen per keer dat je naar dat nummer belt of sms't.

Nu vraag ik me natuurlijk af of meer mensen dit sms'je hebben gekregen en/of hier meer informatie over hebben.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28
Dat 06 nummer is het nummer van de Telfort SMS centrale. 1244 is het nummer om je prepaid tegoed op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1244 is toch gewoon het correcte nummer voor prepaid gebeuren? * Orion84 denkt eerder aan een bug @ provider dan aan oplichterij.

Ik heb ook een tijdje gehad dat als ik gebruik maakte van gprs dat ik dergelijke smsjes kreeg dat ik geen beltegoed had en moest opwaarderen via dat nummer (terwijl ik een telfort sim only abo heb).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heeft idd helemaal niets met oplichting te maken, gewoon een bugje, waarschijnlijk door de drukte, is vorig jaar ook gebeurd bij Telfort, zie http://www.telecomvergeli.../5/forum/?thread_id=26960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21

Reptile209

- gers -

Yup, deze kreeg ik ook tussen 12 en 2 uur vannacht direct na ieder SMS-je dat ik probeerde te sturen (en dat mislukte). Na 2 uur kon ik weer SMS-en en verdween de melding ook. Heb een abo van Telfort, dus het zal wel een geflipte computer zijn geweest.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 21:22

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Aha, normaalgesproken krijg ik altijd sms'jes van Telfort met de naam Telfort ipv een 06 nummer, vandaar dat ik dacht niet helemaal pluis was. Zal dan waarschijnlijk een standaard foutmelding zijn die je krijgt als het sms'en fout gaat die iets te veel cases afhandelt.

Denk dat het topic nu wel weer dicht mag ;-).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
kreeg me vriendin ook, moest ook aan oplichterij denken, niet dus thanks 2 this topic :)
Pagina: 1