Niet omdat ik het graag wil, maar omdat het moet, ben ik wat aan het rommelen met macro's om velden up te daten. De bedoeling is om een reeks formulieren in word te maken waarbij bij één bijv. adresgegevens worden ingevuld die verder door de andere formulieren (andere bestanden) worden gebruikt. Na wat geklooi heb ik het wordprobleem van absolute en relatieve paden opgelost, en updaten de formuliertjes zich netjes na openen. Alleen hebben sommige formulieren een veld of honderd terwijl er maar tien geupdate hoeven worden.
Nou heb ik niet zoveel zin om bij ieder document het aantal karakters van het te updaten deel te zitten tellen om een range te kunnen definiëren; het moet toch makkelijker kunnen. Ik vind dat het mogelijk is om de velden binnen één bookmark of tabelcel te updaten, alleen heb ik nogal moeite Word te overtuigen om dat te doen.
Afijn, wie heeft er een macro om ipv alle velden binnen een document een specifiek deel te updaten?
NB misschien kan de topictitel aangepast worden aangezien de huidige nergens op slaat... Iets van 'macro om velden binnen specifieke bookmark/cel updaten' ofzo.
Nou heb ik niet zoveel zin om bij ieder document het aantal karakters van het te updaten deel te zitten tellen om een range te kunnen definiëren; het moet toch makkelijker kunnen. Ik vind dat het mogelijk is om de velden binnen één bookmark of tabelcel te updaten, alleen heb ik nogal moeite Word te overtuigen om dat te doen.
Afijn, wie heeft er een macro om ipv alle velden binnen een document een specifiek deel te updaten?
NB misschien kan de topictitel aangepast worden aangezien de huidige nergens op slaat... Iets van 'macro om velden binnen specifieke bookmark/cel updaten' ofzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 16:03 . Reden: NB ]