Verwijderd

Topicstarter
dag samen,

ik heb een sony AR 61M waarvan de moederbord de geest heeft opgegeven en mijn vraag is waar zou ik een nieuwe moederbord kunnen vinden ik heb gegoogeld maar zonder resultaat

groetjes

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Je weet 100% zeker dat het moederbord de geest heeft gegeven? Zoja; hoe weet je dat. Hoe komt dit? Zijn er onderdelen beschadigd die eventueel nog vervangen kunnen worden?

Ik ga er overigens van uit dat je Sony zelf ook al een e-mail hebt gestuurd, maar hun konden je ook niet verder helpen?

[ Voor 26% gewijzigd door Tomfish op 01-01-2010 16:01 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

Xtresis schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:01:
Je weet 100% zeker dat het moederbord de geest heeft gegeven? Zoja; hoe weet je dat. Hoe komt dit? Zijn er onderdelen beschadigd die eventueel nog vervangen kunnen worden?
Dit zat ik me ook net te bedenken. Controleer dat eerst maar eens. Dan is er nog een mogelijkheid om (als hij toch defect is) je bord er uit te halen en zoeken op serienummers. Zal niet de eerste keer zijn dat het bord in een andere type is gebruikt.
http://www.replacedirect.com
http://www.sparepartsware...Laptop,System-Boards.aspx

Ben alleen wel bang dat je aardig in den buidel kunt gaan tasten...

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-01-2010 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn laptop laten controleren en die zeiden dat de moederbord kapot is, bij hun en sony was de reparatie zo duur dat je er een nieuwe mee kon kopen dus nu wil ik het zelf gaan doen

groetjes

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Zoals ManiacsHouse al zegt, trek de laptop open en ga op zoek naar typenummers. Hebben "de-mensen-waar-jij-je-moederboard-hebt-laten-controleren" ook gezegd wat er aan kapot is? Wat werkt er niet meer?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Dass de nummer 1 reatktie bij defecte laptop's, MB kapot einde verhaal.
Normaal zou ik het nit zo zeggen mar kijk een op marktplaats, en dan voornamelijk ook bedrijven
die mb's los te koop aanbieden. 150 euro ben je echter zo kwijt hoor en vooral Sony is altijd
idioot dus (vandaar dat ik die nooit koop).Wel een hele mooie machine die VGN AR61M

En erin zetten is geen leuke / makkelijke klus, alleen al het op de juiste manier open maken van de behuizing
kan een rot klus zijn.Doe het regelmatig en heb ondertussen redelijk wat ervaring maar ieder model is weer anders. Vooral de "klik" sluitingen zijn een ramp. Ook verstopt schroeven achter klepjes / accu's / achter geheugen kaarten zijn dingen om rekening mee te houden...

Suc6 met de zoektocht, ook nog ff gauw een check gedaan en idd weinig bruikbare info.

[ Voor 7% gewijzigd door bonus op 01-01-2010 16:53 ]

Atari 4 ff'r 😊

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15

ManiacsHouse

Scheisse!

Voor mijn HP laptop heb ik hier aardig wat info vandaan kunnen halen. O.a. een service manual (hoe je hem uit elkaar schroeft). Misschien dat er voor Sony ook zoiets rondslingert.
Vraagje: Hoe oud is de laptop? M.b.t. levensduur en garantie... Ik zie dat de laagste prijsnotering in de pricewatch ruim € 800,- was en de eerste prijsvermelding vrijdag 8 februari 2008... Mag je toch verwachten dat het ding langer als 2 jaar meegaat.

[ Voor 49% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-01-2010 17:38 ]

Pagina: 1