[Windows 7] BSOD na ontwaken uit sleepstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik draai nu al meer dan een jaar Vista op mijn pc, zonder ook maar ooit een BSOD te hebben gehad. Nu heb ik deze week de upgrade gedaan naar Windows 7 (Home Premium); clean install overigens.

Telkens als mijn systeem nu in sleep gaat; en ik daarna wil resumen krijg ik een BSOD. Physical dump failed en ik zie nergens waar het nou precies omgaat (groot deel van de tekst valt buiten het beeld?).

Tot nu toe is mijn Win7 ervaring dan ook een en al doffe ellende (ook al problemen gehad met de installatie).

Alle drivers zijn up to date (vrij basic systeem zonder geluidskaart of andere pci kaarten afgezien van wlan).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Bij een BSOD wordt normaliter een minidump gemaakt in de map C:\WINDOWS\Minidump. Hierin staat informatie over de reden van de dump. Je kan hier eens naar kijken met de Windows Debugging Tools. Of deze dump ff posten en dan kan iemand anders misschien even een blik erop werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IntoDevel schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:29:
Bij een BSOD wordt normaliter een minidump gemaakt in de map C:\WINDOWS\Minidump. Hierin staat informatie over de reden van de dump. Je kan hier eens naar kijken met de Windows Debugging Tools. Of deze dump ff posten en dan kan iemand anders misschien even een blik erop werpen.
Dat dacht ik ook, maar na 5 BSOD's staat er nog steeds niks in de minidump map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef eens wat specs?
En ik zou ook eens proberen om te kijken of je niet iets kan wijzigen aan de instellingen om die dump om te zetten naar een memory.dmp (minimal).
Naslagwerk:
http://blogs.msdn.com/ntdebugging/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alt-92 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:10:
Geef eens wat specs?
En ik zou ook eens proberen om te kijken of je niet iets kan wijzigen aan de instellingen om die dump om te zetten naar een memory.dmp (minimal).
Naslagwerk:
http://blogs.msdn.com/ntdebugging/
Ok sorry ja specs vergeten:

Windows 7 Home Premium 64bits
Mobo: Asus P6T Deluxe
CPU: Intel i7 920
Geheugen: OCZ Platinum low-voltage 3x2gb @1600MHz
Harde schijven op Intel ICH10 sata controller in AHCI modus
Videokaart: Ati Radeon 4650

Hybrid sleep staat op OFF (maar ook met ON heb ik hetzelfde probleem).

Waar ik nu wel achter ben is dat als ik die BSOD heb gehad, dat ik bij een soft reset vervolgens 1 harde schijf heb (Maxtor 200gb) die niet meer door de bios gevonden wordt. Dus ik neem aan dat het probleem in de SATA controller zit (maar die drivers zijn up to date) of in de harde schijf. Als ik de pc uit zet, en opnieuw aan doet de HDD het gewoon, en hij geeft ook geen SMART fouten.
Die harde schijf heb ik overigens in een NTFS folder gemount; maar neem aan dat dat geen probleem mag zijn? Ik ga nu testen om de sleep-stand van de harde schijven uit te schakelen, maar dat is geen permanente oplossing. Helaas kun je nergens per harde schijf aangeven welke wel en welke niet in sleep mag gaan. Beetje slecht dat die optie er nog steeds niet is; of ik kan hem niet vinden iig.

Ik kan die hardeschijf wel vervangen, maar als dat het probleem niet is schiet ik daar ook weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
en als je de hd die niet wordt weer gevonden na een soft reset. nou even tijdelijk loskoppelt. doet hij het dna nog?

en indien mogelijk op een andere Satapoort op je mobo aansluiten...

Thanks Mate

Pagina: 1