Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337918

Topicstarter
Hallo, allereerst beste wensen voor 2010!

Ik heb een probleem met voip - wie weet er raad?

Mijn setup:
Telfort Internet + Bellen 4Mb
Siemens S675IP

Ik heb alle kastjes en draadjes aangesloten volgens handleiding (ik heb ook nog KPN).
Telfort modem Zyxel P-2602HW-D1A (ik heb alleen draadloos netwerk ingesteld, verder niets)
Via Siemens webinterface lukt het me niet om het Telfort voip bellen te installeren. Ik kies Telfort uit de lijst van Voip providers en vul daarna mijn voip gegevens van Telfort in (nieuw telefoonnummer + wachtwoord). Resultaat = 'Registratie mislukt'. Ik heb wel Voipbuster kunnen installeren en daar kan ik wel mee voip bellen dus ik weet dat de Siemens werkt.

Siemens helpdesk gebeld maar die wijzen naar Telfort. Telfort helpdesk gebeld maar die ondersteunen Siemens IP telefoons niet dus ik kom niet verder. Siemens helpdesk vroeg om te kijken naar NAT en Port Forwarding maar ik weet niet hoe.

Bij voorbaat dank! Maxje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Waarom gebruik je niet gewoon de voipclient van de Zyxel? Je zal iig de Nat_Alg in de zyxel uit moeten zetten om een voip adapter erachter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat zou ook kunnen maar ik wil via de Siemens telefoon kunnen kiezen of ik uitbel over de KPN of over de Telfort Voip. Als ik de Zyxel gebruik kan dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zou je niet alle gegevens voor het Telfort-profiel hier kunnen dumpen?

Daarnaast lijkt het me geen slecht idee om te controleren of er een update is voor je Siemens telefoon. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry ik begrijp niet wat je bedoelt. Van Telfort heb ik als login gekregen een nieuw telefoon nummer en een password. Dat gebruik ik om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01
Er zijn alleen wel meer settings dan alleen een username en password. Wat gebruik je als proxy en registrar server?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
En iig "Nat_Alg" uitschakelen in het telfort-modem. Dat moet altijd als je een voip-apparaat achter dat modem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01
AtRi schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:01:
En iig "Nat_Alg" uitschakelen in het telfort-modem. Dat moet altijd als je een voip-apparaat achter dat modem hangt.
Dat is inderdaad wel te adviseren anders worden de SIP pakketten waarschijnlijk op verkeerde wijze gemanipuleerd.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Heb je al in:
Siemens S450 IP info + ervaringen
gekeken? De instellingen van de verschillende Siemens IP telefoons verschild weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal, bedankt voor alle tips, ik heb ze net even doorgelopen:

* ik heb de andere topic over S450 helemaal doorgelezen maar dat beschrijft een ander probleem
* ik heb in de Zyxel modem de NAT ALG uitgezet
* de Siemens telefoon komt met een apart kastje en een PC applicatie. Als je deze applicatie start kan ik uit een lijst mijn provider selecteren. Telfort staat daar gewoon bij, de proxy etc worden automatisch opgehaald.
Domeinserver: tel.telefoniedienst.nl
Proxyserver: sip.telefoniedienst.nl
Proxy poort 5060
en zo nog een aantal velden.

Overigens mag je mij ook een tip geven over een bedrijf die dit voor mij zou kunnen oplossen. Telfort noch Siemens wil mij support geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zelf heb ik geen Telfort VoIP (want ik heb een bloedhekel aan teveel betalen ;) ), maar hier een poging:

- als je het VoIP gedeelte in het Zyxel modem gebruikt met de Telfort gegevens, werkt het dan wel? Je weet dan in ieder geval of de gegevens van Telfort (sip-instelingen maar ook login/password) goed zijn.

- probeert je Zyxel niet ook zichzelf bij Telfort aan te melden (VoIP)? Weet niet of 'forking' (1 account meerdere keren ingelogd) toegestaan is.

- al geprobeerd om je modem naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Misschien blockt de firewall eea.

Ik verwacht eigenlijk niet dat het een port (forwarding) probleem is, in principe hoef je niets te forwarden. Het moet 'ergens' in de Siemens zitten...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
Ik zag op de telfort site het volgende over de codecs:

Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type

Dan moet in je web interface van je S675 IP bij het tabje geluid als eerste de G.729 codec instellen en als tweede de G711 a (waarschijnlijk kan het ook andersom en zal dan een beter geluidskwaliteit geven) De dan ook de andere codecs verwijderen.
Je moet dan ook voorkeur voor eigen codec aanklikken.

Voor voipbuster kan je volgens hun site:
G.711 (64 kbps)
G.726 (32 kbps)
G.729 (8 kbps)
G.723 (5.3 & 6.3 kbps)
instellen.
Onlangs melde iemand dat de G.722 ook wordt ondersteund door voipbuster maar dat heb ik nog niet op hun site kunnen vinden.

Mogelijk dat bovenstaande werkt. Aangezien ik zelf geen telfort heb, kan ik dit niet testen. Ik ben overigens wel verbaast dat je zowel KPN, Telfort als voipbuster hebt om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

bluek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:42:
Dan moet in je web interface van je S675 IP bij het tabje geluid als eerste de G.729 codec instellen en als tweede de G711 a (waarschijnlijk kan het ook andersom en zal dan een beter geluidskwaliteit geven) De dan ook de andere codecs verwijderen.
Is te proberen, maar volgens mij is het niet kunnen registreren onafhankelijk van de gekozen codecs. Die komen pas aan bod zodra er een verbinding tot stand komt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
ik heb het probleem bij codecs wel eens bij een budgetphone account gehad. Vandaar dat ik hier als mogelijke oorzaak zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 16:07
Anders maakt Maxje10 even een screenshot van het voip-account waar het om gaat met geavanceerd uitgeklapt, dit verduidelijkt waarschijnlijk een hoop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal, bedankt voor de contributies!

- firewall kan volgens mij niet het probleem zijn aangezien Voipbuster wel werkt
- codecs heb ik niet naar gekeken
- ik zal in het weekend het verhaal eerst nog eens direct op de Zyxel modem van Telfort installeren
- screenprint van de Siemens advanced settings heb ik gemaakt en bewaard als jpg. Maar ik snap niet hoe ik die hier in het bericht krijg. Ik wordt geprompt om een url? de jpg staat op mijn C: dus hoe werkt dat?

Wederom dank! Maxje10
Pagina: 1