Toon posts:

K7m v1008 bios flashen voordelig?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Nieuwe dag nieuwe bios. Ofwel ga ik dat ding flashen of niet? Dus: weet iemand of v1008 de 126 beta vervangt of dat de 1008 toch nog vet achterloopt bij de 126 beta? (ok de 127 beta is er ook maar 126 loopt soepel dus waarom 127 gebruiken)

Ships, normaal schrijven kan ik ook al nie meer. Zullen mijn doorstraalde hersenen wel zijn (of was het kokend water?)

Verwijderd

FLASHEN zou ik zeggen.
De enige goede bios was (aldus ASUS zelf) de 1007, de rest was echt beta.
Nu is de 1008 er en die is beter en nog stabieler dan de 1007.
FLASHEN dus zou ik zeggen.
Vergeet ook in de toekomst maar de 125, 126, 127 en 128 want dat is voor ASUS echt gewoon om onze reacties te horen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Had op AMDzone gelezen dat 1008 bios exact regel voor regel hetzelfde is als de 127 beta.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

KLOPT!, Ik heb net een binary compare gedaan en ze zijn dus zelf byte voor byte gelijk.

Weet iemand trouwens waarom productie en beta een verschillend versienummersysteem heeft?

Verwijderd

Particle: Het lijkt me dat ze dat doen om onduidelijkheid te voorkomen. Iedereen weet nu als ze km100X zien staan dat het een final is.

Verwijderd

Topicstarter
Gaak proberen dan. Ok dan. Lekker dan. Flashen dan...eeeeh

Verwijderd

Joerie: FYI waarschijnlijk gaat ie bij jou na de reboot na 't flashen piepen. Selecteer dan fail safe. Doe dan een HDD detectie en pas de BIOS settings verder aan met je persoonlijke wensen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, zal ik dat maar doen ja (wat gebeuren er anders voor vreselijke dingen?)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Misschien een nuttige tip: zet je FSB (terug) op 100 bij flashen, je weet maar nooit.

Hebben jullie het ook wel eens dat er bij het opstarten staat dat er een "cpu overclock" "has happened"? Heel vreemd, ik heb dat terwijl hij niet eens is vastgelopen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Nooit gezien die melding... Mijn athlon 550 draait trouwens gewoon op 100 mhz. Aan overclocken ben ik nog nie teogekomen. Wat zal een leuke busspeed zijn, zonder dat mijn cpu een meltdown krijgt? Of zijn er nog andere leuke truucjes.
(Mijn v770 'gewwon' draait wel lekker op 170/200, maar daar zit nu dan ook een koeler op geplakt..)

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
"Overclock has happened" zie ik ook wel eens voorbijkomen (zeg eens in de twee weken). Laatst had ik het nadat W2K was gecrasht :(

Grtz, Muyz

Verwijderd

"Overclock has happened" krijg ik als ik hem te hoog overklock. Zal wel Japans Engels zijn voor "Foutje, bedankt!".
(Mmmm ik had kunnen weten dat mijn al naar 750MHz gesoldeerde proc niet naar de 800MHz kon...).

Joertje:
Met die bus-overclock wordt je Athlon niet veel heter hoor, want het max. dat deze Asus aankan is ongeveer 110MHz (10% extra), dan kom je dus op 5.5 * 110 = 605MHz. Bij mij werd ie trouwens al instabiel boven de 105MHz dus... (maar proberen kan geen kwaad, wel even een backupje maken, pas nog een te ver overgeklokte processor/chipset gehad die rare dingen naar harddisk begon te schrijven en m'n hele windows overhoop haalde).

Off-topic:
Na solderen haalde ik met diezelfde proc. trouwens de 750MHz, met een bus van 104MHz was ie ook nog stabiel (7.5*104 = 780MHz, hehehe).

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm,

Ik ga mij eens even zo'n gouden vinger apparaat aanschaffen. Werkt dat lekker?

Verwijderd

Dat wil je niet weten... ;)

DAT DING WERKT VERREKTE GOED!!!

FREE SPEED PRO!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zon ding kopen? En wakosda?
Pagina: 1