Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:24
Ik heb de HD van mijn A6T vervangen door een Samsung 160GB HM121HC disk (2 partities) en met de originele Asus disks Win XP geinstalleerd.
Dan met de Microsoft utility de FAT naar NTFS geconverteerd. Vervolgens Windows 7 Home Premium 32bits geïnstalleerd. Gaat allemaal goed :) .
Bij Device Manager staan dan 3 apparaten die niet goed geïnstalleerd zijn. Een coprocessor: dat werd verholpen door de NForce versie 15.49 drivers te installeren (meuk: Nvidia nForce 15.49 WHQL).
Dan is er een probleem met een USB device en dat is te verhelpen met de Realtek audio drivers: bij High definition audio Codecs en dan de Vista-Win7 driver only executable versie 2.39 (32 bits).
De camera driver en de Functietoetsen driver by Asus (Vista 32 bits) gedownload en geïnstalleerd. Werken ook allemaal goed.

Rest nog 1 probleem apparaat :( : 'base system device' PCI bus 3, device 1, function 3 met 'drivers not installed' code 28. Ik heb nog niet kunnen ontdekken welke functie niet werkt dus dat helpt niet...........
Iemand een idee over welk apparaat niet goed geinstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Draai eens een Windows Update, misschien pakt die de drivers wel. Ik heb deze melding ook gehad op mijn eigen A6T met Windows Vista x64 een hele tijd geleden. Alleen ik weet zo niet meer welk apparaat het was. Ik zit zelf te denken aan ATK0100 ACPI.

In apparaatbeheer kun je bij de eigenschappen in het tabblad details ook de VEN_XXXX en DEV_XXXX codes terugvinden. Op die 2 googlen levert vaak ook resultaten op.

Verder, welke BIOS-versie heb je? Oudere BIOS-versies, en wellicht zelfs de nieuwste van de Asus site zelf, werken niet goed, zie ook:
BIOS update, deze is nodig voor het correct laten werken van de AMD Turion/Sempron voor het terugklokken:
Asus A6T - 0702 BIOS
Asus A6Tc - 0806 BIOS
Asus A6M - 0912 BIOS
Op eigen risico. De BIOS is wel officieel uitgegeven door Asus op de upgrade CD's, maar neit online opgenomen

Winflash van de asustreiber site kan onder x64 problemen geven. De Winflash van de Asus support site onder de Asus F3T laptop werkt wel! Alleen de A6T BIOS is getest! BIOS update eerst op de support site van Asus zoeken, anders de laatste van asustreiber nemen.
[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 01-01-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:24
GENETX, Dank je voor de suggesties. De VEN_1180 en DEV_0592 codes hebben we op het spoor gebracht van een RICOH card reader probleem. Ik heb van de Asus site de Card reader drivers gedownload (Vista 32 bits) en die hebben het probleem opgelost.

[quote]GENETX schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:52:
Draai eens een Windows Update, misschien pakt die de drivers wel. [MTar: Heb ik geprobeerd maar die kon geen drivers vinden]
Ik heb deze melding ook gehad op mijn eigen A6T met Windows Vista x64 een hele tijd geleden. Alleen ik weet zo niet meer welk apparaat het was. Ik zit zelf te denken aan ATK0100 ACPI. [MTar: Ik wilde eerst de 64bits Windows 7 installeren maar vertrouwde het niet helemaal en om problemen te voorkomen maar de 32 bits versie genomen. Had ik dus toch wel kunnen doen]

In apparaatbeheer kun je bij de eigenschappen in het tabblad details ook de VEN_XXXX en DEV_XXXX codes terugvinden. Op die 2 googlen levert vaak ook resultaten op.

Verder, welke BIOS-versie heb je? Oudere BIOS-versies, en wellicht zelfs de nieuwste van de Asus site zelf, werken niet goed, [ MTar: Bios is november 2008 ge-update dus daar had ik eigenlijk niet naar gekeken. Die zal ik binnenkort nog wel updaten]

Nogmaals bedankt! :)