Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ps3 gooit pc van het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:20
ik had dus altijd mijn ps3 via het draadloss netwerk maar aangezien dat kwa blu ray streamen etc niet echt ideaal is heb ik een extra kabel aangelegd vanaf mijn router naar de pc..
en nu heb ik het volgende probleem, zodra ik mijn ps3 aanzet zoekt hij verbinding en gooit hij mijn pc eraf, vervolgens zoekt de pc weer verbinding en die gooit mijn ps3 er weer af..

heeft iemand een id hoe ik dit kan oplossen?

ik heb de internet instellingen op automatisch gehad en op handmatig en beide keren hetzelfde effect..

waar kan dit aan liggen?

ip van mn pc is 192.168.1.107
ip van de ps3 is 192.168.1.9
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard router: 192.168.1.1
primaire dns: 192.168.1.1

proxyserver/uit
upnp/aan

deze router instellingen zijn nog van toen ik het draadloos deed..
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/01/1262334611-440.jpg

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Als je verbinding maakt via een andere netwerkadapter dan krijg je ook veelal een ander IP adres.
Dus je hebt kans dat wat nu in je router staat niet meer juist is. Welk IP adres heb je op je pc en welke op je ps3 als je allemaal bekabeld zit?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat versta je precies onder er af gooien? Valt je netwerkverbinding weg? En zo ja, hoe (welke melding krijg je op je pc / ps3)? Of uit het zich op een andere manier?
En wat wil je verder met het plaatje van je portmappings laten zien?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:20
Cave_Boy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:15:
Als je verbinding maakt via een andere netwerkadapter dan krijg je ook veelal een ander IP adres.
Dus je hebt kans dat wat nu in je router staat niet meer juist is. Welk IP adres heb je op je pc en welke op je ps3 als je allemaal bekabeld zit?
staat hierboven vermeld..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor melding krijg je wanneeer de apparaten eraf gegooid worden ?

Iperf

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou volgens mij niet, daar staan de instellingen van toen het nog draadloos was en toen had je dat ip adres. Maar de vraag is welk adres je nu bekabeld hebt.

Verder is het inderdaad wel handig om wat meer in detail te beschrijven wat er gebeurt als je pc "van het netwerk wordt gegooid". Bijvoorbeeld door aan te geven waaraan je dat merkt of welke foutmelding je krijgt.

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Probeer eens je PC en je PS3 allebei een statisch IP adres te geven.
bv: 192.168.1.107 voor je PC en 192.168.1.108 voor je PS3.
Zo zitten ze gelijk ook in dezelfde pool, aangezien Linksys routers (afaik) altijd de pool beginnen uit te delen vanaf 192.168.1.101.

Verder kan je ook een proberen om uPnP aan te zetten in je router (als die nog niet aanstaat). Dan moet je ook al geen poorten gaan forwarden naar je PS3. Ikzelf heb namelijk helemaal geen problemen met mn PS3 en Linksys-router met uPnP aan.

[GoT] TF2 Clan

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Elvis schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:46:
Probeer eens je PC en je PS3 allebei een statisch IP adres te geven.
bv: 192.168.1.107 voor je PC en 192.168.1.108 voor je PS3.
Zo zitten ze gelijk ook in dezelfde pool, aangezien Linksys routers (afaik) altijd de pool beginnen uit te delen vanaf 192.168.1.101.

Verder kan je ook een proberen om uPnP aan te zetten in je router (als die nog niet aanstaat). Dan moet je ook al geen poorten gaan forwarden naar je PS3. Ikzelf heb namelijk helemaal geen problemen met mn PS3 en Linksys-router met uPnP aan.
dit is ook mijn idee, ik vind de ip adres verdeling vreemd. De meeste (zo niet alle) routers delen ip's uit die dicht bij elkaar liggen. Er vanuit gaande data ze allebei nu bedraad zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1