Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over wat er nou aan de hand is met mijn PC.

Ik heb vandaag samen met een vak kundige vriend van mij, mijn pc in elkaar gezet. Nu is het zo dat hij het deed en al maar een melding gaf over de CPU koeler, een error. Na het op gezocht te hebben bleek het te zijn dat de koeler waarschijnlijk verkeerd om zat op de processor. we hebben hem om gedraaid en opnieuw aangezet, alleen startte mijn pc niet meer op, na meerdere malen geprobeerd te hebben hadden we mijn pc op een ander stopcontact aangesloten. Toen we de voeding weer aanzetten kwam er een blauwe flits uit de voeding en sloegen de stoppen door.

Voor de rest waren alle kabels en al goed aangesloten. Weet iemand wat het kan zijn? of dat me voeding gewoon kapot is?

alvast bedankt.

P.S. de voeding die ik gebruikte was een: OCZ StealthXStream 600W, en het is meer dan genoeg voor wat mijn pc nodig heeft.

Verwijderd

wel je voeding is nu stuk
Waarom dat die kapot ging geen idee.

Maar pas op er kunnen nu meer dingen kapot zijn als er een piek spanning van je voeding naar je hardware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in iedergeval fijn om te weten dat die kapot is, dan stuur ik hem terug naar alternate. de vraag of me andere onderdelen nu kapot zijn spookt ook door me hoofd.

al doh staat er wel dit over me voeding qua uitleg:

De StealthXStream van OCZ is een ATX voeding en levert een vermogen van 600 Watt met een efficiëntie van 83%. Deze voeding heeft één 120mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen Piekspanning (OCP), Overspanning (OVP) en Kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 5x 5,25" Molex, 3x SATA en 2x PCIe 6 pins aansluitingen.