Beeld HTPC op Full HD P50V10 Plasma scherm niet beeldvullend

Pagina: 1
Acties:

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Mijn HTPC is aangesloten via HDMI.
Mijn moederbord heeft een onboard 4200 videoprocessor.
De resolutie van mijn HTPC is 1920-1028 met 60hz refresh rate.
Ik heb een Full HD panasonic plasma scherm.

Als ik naar de HDMI uitgang van mijn HTPC switch dan krijg ik het beeld van mijn HTPC. Wat er op zich goed uitziet alleen hij vult niet het hele scherm. Er is nog een rand zichtbaar (zwart) van ongeveer 5 cm aan elke kant.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
(ik heb het idee dat toen ik de eerste keer mijn HTPC aansloot er geen rand was.)

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Vreemd, klopt jouw opgegeven resolutie? Het hoort 1920x1080 te zijn.

Denon AVR-X3600H

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Inderdaad, type resolutie is 1920 x 1080
Maar er is nog een zwarte rand.
Alles zou 1 op 1 moeten worden doorgegeven.
Zou het een instelling van de TV kunnen zijn ?

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Ati CCC (Catalyst Control Center) installeren als je dit nog niet gedaan hebt, dan het control center openen. zorgen dat je in de advanced modus zit en dan naar het menu desktops and displays gaan. hier selecteer je je scherm en klik je configure. dan ga je naar de tab scaling options en zet je de slider op 0% (dus naar rechts).

Dit zou normaal moeten helpen.

Verwijderd

En anders kun je gaan zoeken naar of jouw tv overscan doet, en of dit eventueel uit te zetten is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

timofp schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:30:
Ati CCC (Catalyst Control Center) installeren als je dit nog niet gedaan hebt, dan het control center openen. zorgen dat je in de advanced modus zit en dan naar het menu desktops and displays gaan. hier selecteer je je scherm en klik je configure. dan ga je naar de tab scaling options en zet je de slider op 0% (dus naar rechts).

Dit zou normaal moeten helpen.
Dit is de oplossing. Ik heb net gisteren hetzelfde gedaan met mijn HD 4200 en panasonic 46G10 plasma. Het is even zoeken in sub-opties (CCC lijkt bijna geen opties te hebben), maar je kunt overscan op 0% zetten en dan is het perfect beeldvullend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 14:58
Goedemiddag!

Een oud probleem zie ik, maar voor mij nieuw. Ik heb hetzelfde probleem, en ik heb het ook op dezelfde manier opgelost (Overscan naar 0%).

Echter wanneer ik mijn Mediacenter een herstart geef, is de rand direct weer terug! De instellingen in CCC staan echter nog steeds goed... Iemand een idee wat hier speelt?

Gr,
Richard

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Bij mij werkt het veel simpeler.

Ik doe niets instellen op de pc.
Behalve dan de resolutie en refreshrate.

De tv stel ik in op beeldinstelling scannen. Dan neemt de tv 1:1 het beeld over van de videokaart.
Het kan natuurlijk anders heten bij andere tv's.
Maar normaal moet elke moderne LCD/Plasma die optie hebben.

• Jeroenzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 17:06
blurryilluzion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:50:
Goedemiddag!

Een oud probleem zie ik, maar voor mij nieuw. Ik heb hetzelfde probleem, en ik heb het ook op dezelfde manier opgelost (Overscan naar 0%).

Echter wanneer ik mijn Mediacenter een herstart geef, is de rand direct weer terug! De instellingen in CCC staan echter nog steeds goed... Iemand een idee wat hier speelt?

Gr,
Richard
Ik heb zo'n zelfde soort probleem. Echter heb ik ontdekt dat als ik de tv aanzet voordat ik de htpc aanzet het probleem zich niet voordoet. Wellicht omdat de overscan settings per display ingesteld worden, en als de tv uit staat herkent de pc dus geen display. Maar dit weet ik niet zeker.

Het heeft even geduurd voordat ik door had. Maar nu kan ik prima mee leven. Stel nou dat jij er niet mee kan leven kan je misschien even je refresh rate aan een knop van je afstandsbediening koppelen. Als je namelijk je refresh rate aanpast of je hdmi kabel even uit en in plugt dan is het beeld weer goed. (in mijn geval)
Pagina: 1