Toon posts:

Basis vraagje huidige ATI kaartjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag 2 monitors aansluiten, eentje 24" en de andere 30". Daarnaast zou ik ook mijn FullHD beamer er op willen aansluiten, via HDMI.

Nu moet ik telkens de 24" loskoppelen, en er een DVI-HDMI adapter op pluggen.

Leuker zou een kaart zijn met 3 uitgangen, bijvoorbeeld deze:
http://bit.ly/834w11

Weliswaar 1x VGA/DVI/HDMI, maar voor de 24" zou dit nog wel gaan. Misschien vind ik er ook wel eentje met 2x DVI en 1x HDMI. Zoals je al uit dit voorbeeld kan opmaken: gamen doe ik nooit, dus geen dure kaarten nodig.

Mijn vraagje: kan je deze 3 uitgangen onafhankelijk van elkaar tegelijk gebruiken? Niet dat je er wel 3 hebt maar er maar 2 tegelijk mag gebruiken of 2 er van hetzelfde beeld geven enz.

Als iemand een gelijkaardig kaartje weet, maar dan met DVI ipv VGA hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt, en prettig Oudejaar - laat de oliebollen smaken maar let op met dat knalspul vannacht. Een Tweaker zonder ogen of vingers is ook maar niks. ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 19:34

KneoK

Not in a million lightyears

Voor zover ik weet kun je er altijd maar twee tegelijk aansturen. Je kunt voor een nieuwere HD5xxx kaart gaan waar je Eyefinity kunt gebruiken (dan kun je drie monitoren apart aansturen of ze samenvoegen tot een grote monitor maar dat lijkt me met 24", 30" en beamer niet aan de orde). Een van de monitoren moet dan wel met een display-port aansluiting worden aangesloten, als geen van je monitoren er een heeft dan kun je een actieve converter gebruiken.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-03 17:30

djunicron

*click-swoosh-thud*

Er zouden ergens dit jaar Ati 5670's moeten komen, die 3 schermen aan kunnen sturen. Er gaan geruchten over drie uitvoeringen, waarbij alleen de 5670 (niet de 5650 of 5630) waarschijnlijk meerdere schermen tegelijk in HD kunnen gaan doen wegens geheugen bandbreedte.

De datum die ik nu herhaaldelijk hoor is 10 maart voor werkelijke uitlevering.

Wat ik mij afvraag: Is het niet handiger een hdmi-though te gebruiken op de beamer?

De huidige 57x0 en 58x0 kaarten kunnen namelijk wel drie schermen hebben, maar met de huidige drivers alleen als ze deel uit maken van één virtueel scherm. Er zijn diverse oplossing voor verzonnen. Je zou eens kunnen gaan zoeken op Ati Eyefinity.

Perfect is het niet voor wat ik denk dat je wilt gaan doen met de scherm setup.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt. Ik zal nog wat verder opzoekwerk verrichten. 2 schermen vormen 1 virtueel scherm. Maar de beamer zou toch apart moeten denk ik, om full screen een Bluray af te spelen.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Daarvoor zou je ook gewoon een pci vga kaartje erin kunnen drukken lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit? Laatst dat ik me aan zo iets waagde is 6 jaar geleden, en toen wou WinDVD (meen ik) niet afspelen op die kaart, enkel op de hoofdkaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:31:
Kan dit? Laatst dat ik me aan zo iets waagde is 6 jaar geleden, en toen wou WinDVD (meen ik) niet afspelen op die kaart, enkel op de hoofdkaart.
Ik heb dit wel voor elkaar gekregen in windows xp maar niet windows7. Daar krijg ik alleen de pci kaart aan de praat als ik de andere kaart verwijder.
Pagina: 1