• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 02:17
Weet iemand of er ook winkels zijn waar je een mobiel abonnement kan afsluiten waarbij je gelijk cash terugkrijgt als je geen korting op een nieuwe telefoon wilt, of eventueel waardebonnen die je later aan een telefoon kunt besteden?

Mijn abonnement loopt namelijk in februari af en ik wil overstappen, dus moet ik begin januari opzeggen en een nieuwe afsluiten, maar de telefoons die ik wil zijn allemaal nog niet uit. Een sim-only nemen heeft weinig zin aangezien ik de telefoonrekening op mijn werk kan declareren.

Verwijderd

Volgens mij mag dat niet meer van de providers, er moet verplicht een toestel meeverkocht worden.
Wat je wel kunt doen, is het abonnement omzetten naar prepaid en dan pas een nieuw abonnement aanvragen als het omgezet is naar prepaid (met nummerbehoud uiteraard).

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-10 20:59
Het kan wel maar ik heb het alleen gezien met zakelijke groeps abbo's waarbij dan een bedrag werd gestort. Waarvoor je dan gewoon zelf telefoons kan uitzoeken en kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LordLynx schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:40:
Mijn abonnement loopt namelijk in februari af en ik wil overstappen, dus moet ik begin januari opzeggen en een nieuwe afsluiten, maar de telefoons die ik wil zijn allemaal nog niet uit. Een sim-only nemen heeft weinig zin aangezien ik de telefoonrekening op mijn werk kan declareren.
je MOET niet opzeggen, na de vooraf afgesproken contracttijd kun je je abonnement per kalendermaand opzeggen.
Dit is een wettelijk vastgelegde vereiste, dus je moet geen race tegen de klok beginnen hiervoor
Als je huidige abonnement niet opgezegd wordt, kan je 'gewoon' rondkijken voor iets beters tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Prepaid is met mijn belgedrag helaas geen optie (6-7 honderd minuten in de maand, 2-3 honderd SMS en mobiel internet). M'n abo gewoon behouden kan, maar ik heb eigenlijk geen zin om 2 of 3 maanden lang een full-priced abo te betalen terwijl ik gewoon korting hoor te hebben, zelfs al wordt de rekening betaald.

Zondag maar eens vragen of er niet iets mogelijk is, desnoods met een preorder voor een toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zogenoemde cash-back is voor particulier inderdaad niet toegestaan door providers. Hiervoor hebben providers de SIM Only abonnementen in het leven geroepen.
Wat je dus zou kunnen doen is een SIM Only abonnement aan te vragen, en wanneer het toestel dat je wilt er is, deze los kopen. Onder aan de streep scheelt het vaak vrij weinig, maar het nadeel is natuurlijk het grote bedrag dat je in 1x moet betalen.
Een pre-order is niet in alle gevallen mogelijk. Als je een bepaald toestel op het oog hebt, maar hier nog geen prijzen van bekend zijn, dan is er niet te zeggen bij welk abonnement het toestel gratis is, of wat je moet bij betalen.

Sinds 1 juli is de opzegtermijn nog maar één maand na de eerste contractsperiode, dus de makkelijkste oplossing is toch om het abonnement door te laten lopen en tegen de tijd dat het toestel uit is het abonnement te verlengen/op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Als je zoveel belminuten hebt, neem een toestel en verkoop hem gelijk weer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik heb inmiddels een abo afgesloten met daarbij korting op een nieuwe LCD. Deze korting bedraagt bijna duizend euro voor een 2 jarig vodafone 70 abo, Laat nog weten hoe het allemaal afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Shops aangesloten bij Telecombinatie bieden momenteel cashbacks aan op 2 jarige Tele 2 abonnementen.
Pagina: 1