Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista kan niet geinstalleerd worden op een Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer laptop aspire 7530G, waarvan het besturings syteem is verwijderd.

Ik heb echter geen backup gemaakt 8)7, om deze terug te plaatsen. Nu wou ik Vista ultimate weer terug
op de laptop installeren, krijg ik opeens een foutmelding tijdens de installatie, dat deze geen stuurprogramma's kan vinden. :( . Hij geeft aan dat hij het stuurprogramma, van de cd/dvd niet kan vinden. Terwijl ik een orginele vista cd (32 bit) erin heb zitten!!!
Ik heb ook al geprobeerd om hem dan maar van een usb flashdrive met Vista te installeren. Maar dan nog krijg ik deze foutmelding.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sorry mijn glazen bol is dit jaar teveel gebruikt hij rust nu uit voor het nieuwe jaar.

Geef meer info wanneer geeft hij deze informatie?

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Volgens mij heeft de Acer oem windows installatie speciale drivers erbij. Je hebt denk ik dus een bootable acer cd/dvd nodig om windows op de juiste manier te re-installeren. Misschien is een recovery disk te downloaden ergens.
Probeer evt te kijken of je vanaf backup-partitie kan booten (staat er waarschijnlijk nog op), het is mogelijk dat deze een setup bevat. Maar misschien werkt die backup partitie alleen i.c.m. een backup cd.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding als ik mijn "vista ultimate" installeer. Vista is dan bezig om informatie te verzamelen, maar stopt dan opeens omdat hij geen stuurprogramma kan installeren van een cdrom/dvd rom.

Ook Heb ik geprobreerd om de backup partitie op te starten. Maar deze wordt niet gestart.

Nu heb ik schijf geformateerd onder Dos. Maar nu heb ik een andere probleem ,nu is de ene harde schijf van 250 GB, geformateerd in 24 schijven van 2 GB. En ook nog in FAT16. De andere harde schijf die ik er in heb is ook van 250 GB, maar deze is niet geformateerd.

Dus hoe krijg ik de schijf geformateerd in NTFS format, en dat ook de partities verdwenen zijn?

Verwijderd

Ik geloof dat DOS alleen met FAT16/32 om kan gaan, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Je zou alsnog kunnen proberen om je CD/DVD speler als eerste boot-optie in te kunnen stellen in je bios. Waarschijnlijk kan je daar ook iets vinden over D2D (disk 2 disk) recovery van Acer. Deze hidden partitie moet er zeker nog staan!

Indien je met de recovery setup wel verder komt in de Windows setup kan je daar je hardeschijf straks 'verwijderen' en opnieuw aanmaken en formatteren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:00:

Dus hoe krijg ik de schijf geformateerd in NTFS format, en dat ook de partities verdwenen zijn?
Diskpart gebruiken.
Oftewel: de disk er weer in, Recovery environment openen met de command prompt en aan de slag :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Ik heb nu zonder probleem Vista geinstalleerd op de Laptop.

Ik heb eerst de harde schijf uit de laptop gehaald, en daarna de laptop opgestart. Ben toen naar de bios gegaan, en daar stond nu opeens dat eerst mijn de tweede harde schijf als primary disk was ingesteld. Heb dit gesaved in de bios. En toen de opnieuw opgestart. De installatie ging nu in een keer door, zonder problemen.
Nadat Vista weer draaide en geupdated was. de laptop uitgezet, en de harde schijf er weer ingezet. Vista weer opgestart, en met partion magic heb ik de 24 partities weer 1 gemaakt. Alles draait nu perfect.
Pagina: 1