Toon posts:

LG DVX 492H geen geluid via USB ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Net vers binnen de LG DVX 492H dvd speler met een USB ingang , de speler ziet de USB stick ,speelt het DIVx bestand ook af maar er zit geen geluid bij , als ik dit zelfde bestand op mn PC afspeel heb er wel geluid bij .

Kan iemand mij op weg helpen wat dit kan zijn ,

Willem

Verwijderd

audio codec binnen het DIVx bestand die niet herkend wordt?
DIVx met dolby en je geeft niet aan waar de dolby naartoe moet (uitgang) en welk formaat het moet gebruiken, instellingen van de dvd speler?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Werken MP3's, of normale DVD's wel met geluid?

Anders ligt het aan hoe je DVD speler is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de gewone DVD,s geven wel geluid

>audio codec binnen het DIVx bestand die niet herkend wordt?
Hoe kom ik daar achter ,heb die zelfd bestanden op een CDr gebrand en daar wel geluid .

Geluid loopt via scart naar het beeld scherm.

Verwijderd

Met bvb mediainfo <= URL of een Gspot<= URL. Meer info zou je in je handleiding van je scherm moeten terugvinden. Niet gelijk welke video speelt dan ook af: Want in een bepaalde combinatie werkt niet alles: Houder (.avi, mkv, mp4, ...) + Videocodec (Divx #.##, Xvid, H.264.*P, MPEG-4 (SP/ASP), ... + Audiocodec (mp3, ac3, lpcm, adpcm (mulaw alaw), (HE)-AAC, ...) en dan heb je nog het probleem dat bepaalde toepassing van een codec ook niet correct verwerkt wordt zoals een resolutie of een Bitrate (vast/variable) zoals in een mp3? verschillende filmpjes verzamelen en proefondervindelijk vaststellen wat werkt en wat niet.
Bij deze een gelukkig nieuwjaar.

Moet je niet in je DVD speler instellen wat er gebeurd met het dolby signaal (optisch uit of niet, pcm, ...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 08:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost , was wel de laatste "blunder" van het oude jaar ....

Na dat ik een dvd had bekeken de USB stick er in gedaan , toen iets te hard tegen de dvd speler geduwd waardoor de scartkabel er niet goed meer in zat , gevolg wel beeld geen geluid .

De USB stick werkt nu prima in de dvd speler met AVI bestanden.

Toch bedant voor het mee denken , beste wensen voor 2010 .

Verwijderd

eventueel kabels same aan elkaar vastzetten achteraan de speler met kabelbinder (ijzerdraadje, palstiek, velcro) verschuiven dan minder. blij dat het opgelost is.
Pagina: 1