Je kent het wel, als je in Mijn Netwerklocaties zit te surfen, en je klikt op een computer die niet aan staat, moet je eerst 10-15sec wachten voordat je de melding krijgt dat de share niet beschikbaar is. Aangezien ik veel shares heb, klik ik wel eens verkeerd en loopt heel explorer.exe vast omdat ik moet wachten op die melding dat hij niet beschikbaar is.
Volgens mij zit Windows dus te proberen om die share te openen, maar komt er na 10 sec achter dat dat niet kan. Aangezien pingen naar een host die uitstaat ook lang duurt, zal er wel zo'n mechanisme in zitten. Bij pingen is de timeout te verkleinen, maar is dat ook mogelijk in Windows-netwerken?
De timeout verkleinen van 10sec naar 2 bijvoorbeeld zou al heel wat schelen...
Er was niet veel te vinden op Google, behalve mensen die dit ook graag willen, maar daar waren geen reacties op. Ik hoop dus dat hier wel reacties komen
Volgens mij zit Windows dus te proberen om die share te openen, maar komt er na 10 sec achter dat dat niet kan. Aangezien pingen naar een host die uitstaat ook lang duurt, zal er wel zo'n mechanisme in zitten. Bij pingen is de timeout te verkleinen, maar is dat ook mogelijk in Windows-netwerken?
De timeout verkleinen van 10sec naar 2 bijvoorbeeld zou al heel wat schelen...
Er was niet veel te vinden op Google, behalve mensen die dit ook graag willen, maar daar waren geen reacties op. Ik hoop dus dat hier wel reacties komen