offtopic:
Lange tijd geleden dat ik een vraagtopic geopend heb.
Lange tijd geleden dat ik een vraagtopic geopend heb.
Mijn broer gaat uit huis en zal in een pand komen te wonen met een aantal medebewoners. Er is al een internetverbinding aanwezig, die via een wireless router toegankelijk is voor het huis (van totaal vier personen). Mijn broer heeft naast zijn PC ook een Xbox 360 die hij graag zou aansluiten. Nu is het zo dat Microsoft best veel geld vraagt voor een WLAN-adapter. Daarom ben ik aan het kijken naar andere opties.
Een mogelijkheid zou zijn om een standaard WLAN-kaartje te kopen voor in zijn PC, om vervolgens met een cross-cable de internetverbinding te delen met de Xbox. Nu is het zo dat het delen van een internetverbinding niet altijd even soepel gaat in combinatie met Xbox Live, het leidt vaak tot een Strict router mode (als ik het mij goed herinner), wat niet ideaal is.
Een andere mogelijkheid zou zijn om een wireless bridge in te zetten, die het WLAN-signaal oppikt en het internet vervolgens doorsluist over LAN naar de Xbox en de PC. Het probleem is echter dat het tot nu toe nogal een crime is om te kijken of bepaalde accesspoints en/of routers beschikken over een dergelijke bridge-functie. Blijkbaar is het een functie die relatief weinig gebruikt wordt, want ik heb toevallig even gezocht bij Belkin (omdat de N150 router in de aanbieding was bij ibood) en in de handleiding is er niets over te vinden. De accespoint-functie stond wel beschreven, maar niets over een wireless bridge.
Nu weet ik niet hoe standaard een dergelijke functionaliteit is en welke betaalbare routers/APs hierover beschikken. Vandaar mijn roep om hulp... zijn hier nog suggesties voor oplossingen, al dan niet in de vorm van een betaalbare (max. €50 zou erg prettig zijn, budget is beperkt namelijk) router of AP?