Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] internet snelheid gelimiteerd

Pagina: 1
Acties:

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik heb een pc van mijn nicht waar ik even naar kijk omdat het internet erg traag gaat. Wanneer ik mijn netwerk kabel aansluit, krijg ik een ip adres en alles lijkt in orde. Wanneer ik dan wil surfen is mijn snelheid ongeloofelijk traag. Ik kan zelfs met moeite google openen. Mijn netwerk is in orde, want mijn laptop die ernaast staat haalt een snelheid van 1,4MB/sec.
Ik vraag me af waar dit zou kunnen aan liggen. ik vermoed ergens een foute registry entry door spyware of iets dergelijks, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb als even tcpoptimizer.exe gebruikt, maar dit haalt niets uit.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jellevictoor schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:06:
Ik vraag me af waar dit zou kunnen aan liggen. ik vermoed ergens een foute registry entry door spyware of iets dergelijks, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
Doe eens een virusscan. Probeer een BartPE of Knoppix Live CD en kijk of het dan ook traag is. Je geeft helemaal geen informatie en hebt nog bijna niets geprobeerd, ga dus eerst aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jellevictoor
Virus scan, hitman pro heeft bepaalde dingen verwijdert. Een ubuntu live cd geeft een normale snelheid ahoewel die constant freezed op die pc...

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Als hitman pro dingen verwijderd heeft kun je er vrijwel vanuit gaan dat er nog meer 'rotzooi' zoals virussen e.d. op de computer zit. Ubuntu heeft nergens last van (freezen kan een andere oorzaak hebben) dus ik zou de computer herinstalleren. Virussen verwijderen lukt je toch nooit 100% en als je er 1x vulnerable voor was zul je het voor een tweede keer ook zijn.

• jellevictoor
Nog eens verder geprobeerd met een live cd, een live cd crashed als ik wil surfen met FF, maar als ik wget doe dan download die ook zo traag. Hoe kan ik een netwerkkaart uitmeten? Ik heb ook geprutst met bios instellingen, is het mogelijk dat ik daar iets heb aangezet waardoor deze zo traag gaat? Ik heb geen extra netwerkkaart waarmee ik dit nog eens kan testen