[Mode not supported] Samsung T240HD + Playstation 3

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Allereerst mijn excuus als dit topic in het verkeerde forum staat!

Geachte medetweakers,

Ik heb zojuist mijn playstation 3 aan mijn nieuwe Samsung T240HD full hd televisie gehangen middels een 10 euro hdmi kabel. Helaas krijg ik op beide hdmi poorten de volgende tekst te zien op mijn tv:

"Mode not Supported"

Ik heb zelf net even gegoogled en ik krijg een willekeur aan verschillende oplossingen waaronder:

1. Reset je ps3 - Werkt niet
2. Gebruik een andere hdmi poort - Werkt niet
3. Pas wat aan in de settings van je tv - 100% elke optie geprobeerd - Werkt niet
4. Koop een 30 euro kabel van logitech - ????

Nou weet ik uit ervaring dat de kabels van logitech niet veel specialer zijn dan het 10 euro kabeltje wat ik hier heb liggen maar wat kunnen jullie mij nog aanraden om te doen voordat ik weer op de fiets door de sneeuw moet?

Ik hoop op een snel antwoord voordat de winkels dicht zijn ;)

- Remco

Macbook Pro 15" 

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mode not supported betekend waarschijnlijk dat je PS3 een signaal uitstuurt wat niet door de TV kan worden weergegeven. Een nieuwe duurdere kabel zal dit probleem dan ook niet oplossen.

Sluit dus even een monitor aan die wel werkte en stel je PS3 in op een refresh rate en resolutie die je televisie aankan. Daarvoor moet je in de handleiding van je tv kijken.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
ik222 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:54:
Mode not supported betekend waarschijnlijk dat je PS3 een signaal uitstuurt wat niet door de TV kan worden weergegeven. Een nieuwe duurdere kabel zal dit probleem dan ook niet oplossen.

Sluit dus even een monitor aan die wel werkte en stel je PS3 in op een refresh rate en resolutie die je televisie aankan. Daarvoor moet je in de handleiding van je tv kijken.
Handige tip! Ik ga het even snel proberen.

Zo terug!

Edit: Opgelost! Het koste wel even wat tijd en geklooi met 2 tv's (succes voor degene die dat niet hebben) maar dan heb je ook wat :)

Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Clementine op 31-12-2009 16:23 ]

Macbook Pro 15" 

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49

DaWaN

'r you wicked ??

Je kunt ook de PS3 aanzetten door de eject knop vast te houden, dan worden de beeldinstellingen gereset en geeft hij altijd netjes beeld :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Met HDMI werkt het wel maar met dvi-hdmi kabel werkt het ook niet. Ook resetten werkt niet. Iemand een idee welke instellingen nodig zijn. Met mn laptop doet deze kabel het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jaffe schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:18:
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Met HDMI werkt het wel maar met dvi-hdmi kabel werkt het ook niet. Ook resetten werkt niet. Iemand een idee welke instellingen nodig zijn. Met mn laptop doet deze kabel het wel.
Zoals ik hierboven al zeg, je moet even in de handleiding van je tv kijken welke resoluties en welke refreshrates je tv aankan. Dan stel je met een ander scherm of via een andere interface even de juiste waarde in en dan moet het werken.
Pagina: 1