Decompilation or dissassembly prohibited bij boot.

Pagina: 1
Acties:

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00
Hey,

Ik ben in het bezit van een Shuttle K45 Barebone, de laatste tijd heb ik last van verschillende errors:

Gisteren bij het opstarten van de pc, kreeg ik de melding "CMOS Checksum Error - Defaults Loaded"... Met behulp <F1> kan ik doorstarten en met behulp van <DELETE> kan ik naar de BIOS Setup toe gaan.

Voor alle zekerheid, het CMOS baterijtje vervangen voor een nieuwe op het moederbord en vervolgens de default setting geladen in de Bios en gesaved.

De computer kwam nu niet niet meer met de melding "CMOS Checksum Error´´ Windows XP start gewoon op alleen als ik vervolgens inlog, start Xp verder door maar krijg ik strepen door mijn beeld. (Ik vrees de onboard videokaart)

Link van foto strepen door beeld: http://www.fotosop.nl/mij...912311454562029429264.jpg

Na de onverwachte strepen die door het beeld lopen, krijg ik de volgende melding:

Intel(r) 82945G Chipset Family PCI Accelerated SVGA BIOS
Build Number: 1239 PC 14.12 08/28/2005 07:48:43
Decompliation or dissambley prohibited
COpyright (c) 2000-2003 Intel Corp. All Right Reserved.

Link van de foutmelding ´´Decompliation or dissambley prohibited´´: http://www.fotosop.nl/mij...009123114545662579057.jpg

Ik kan niks anders doen dan een reset.

Vervolgens de computer weer herstart, Windows XP start nu weer gewoon op. (Dus geen "CMOS Checksum Error´´)
Inlognaam en wachtwoord ingevoerd en vervolgens krijg ik weer strepen door mijn beeld.

Link van foto strepen door beeld: http://www.fotosop.nl/mij...912311454571579928954.jpg

Hier op volgende gelijk een bluescreen met de volgende foutmelding:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Link van foto BlueScreen, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA: http://www.fotosop.nl/mij...091231145457397385994.jpg

Computer weer herstart, computer start nu niet Windows Xp op, maar ik krijg de volgende melding:
Verifying DMI POOL Data........... Update Succes.

Dit blijf ik krijgen, na elke manual reboot wie kan me aub helpen!

Door de onverwacht, spontante reboots heb ik de voeding vervangen voor een ander exemplaar, maar helaas de problemen/errors blijven terug komen.

Graag hulp! _/-\o_

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die melding is een waarschuwing, dat je de bios niet uitelkaar mag hacken van ome Intel. Da's niet veel boeiends dus.

Zo te zien is je integrated VGA een beetje gammel. Kun je met een los kaartje testen?

Hier stond een dode link.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titel ontschreeuwt.

• PSP123
strandbal schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:16:
Die melding is een waarschuwing, dat je de bios niet uitelkaar mag hacken van ome Intel. Da's niet veel boeiends dus.

Zo te zien is je integrated VGA een beetje gammel. Kun je met een los kaartje testen?
Helaas, is met een los kaartje testen geen mogelijkheid: Alleen PCI slot over als extra uitbreiding.
Maar het is dus hardwarematig die de errors veroorzaakt? Ik heb nog 1,5 jaar garantie op de Shuttle K45 bij de fabrikant. Moet ik natuurlijk wel zeker zijn dat het hardwarematig is wat ik vervolgens op de garantie kan verhalen! ;) En niet iets wat softwarematig te verhelpen is!

[ Voor 4% gewijzigd door PSP123 op 31-12-2009 18:34 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34

lordsnow

I know nothing

Mischien brak geheugen? (Indien de onboard VGA shared memory gebruikt).

Software / Windows problemen kan je uitsluiten door een Knoppix of ander Linux 'live' CD te gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door lordsnow op 31-12-2009 18:57 ]

• PSP123
lordsnow schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:56:
Mischien brak geheugen? (Indien de onboard VGA shared memory gebruikt).

Software / Windows problemen kan je uitsluiten door een Knoppix of ander Linux 'live' CD te gebruiken.
Daar heeft u gelijk in, morgen meteen proberen een live cd´tje draaien en het softwarematige verhaal uit te sluiten. Het geheugen ga ik dan testen met HirensBootcd moet wel lukken, bij het opstarten geeft hij bij Memory Testing het aantal aan en daarachter staat dan: OK.
Is dit al voldoende om het geheugen als mogelijke veroorzaker van de errors uit te sluiten of kan je hier niks zeker mee stellen?

Link foto Memory Testing OK: http://www.fotosop.nl/mij...w=76251758220091231193544

[ Voor 3% gewijzigd door PSP123 op 31-12-2009 19:38 ]

• PSP123
Ik heb het volgende gedaan, om het geheugen van de Shuttle K45 te testen:
Eerst de pc opgestart in Windows XP, vervolgens ingelogd en na 10 seconden was het alweer raak, weer strepen door het scherm en een handmatige reset was noodzakelijk!
Vervolgens de het aantal MB'S veranderd van de onboard videokaart, van 8Mb naar 1 Mb om ervoor te
zorgen dat de pc weinig mogelijk geheugen aanspreekt.
Eenmaal Xp opgestart gekregen draai ik het programma Memtest en bij het testen van het geheugen op errors krijg ik bij ongeveer 2% gelijk de strepen door het beeld!
Handmatige reset, Xp weer opgestart en vervolgens weer het programma Memtest draaien en exact
hetzelfde resultaat na 2% strepen door het beeld.
Hier kunnen we toch wel uit opmaken dat het aan het geheugen ligt?
Of denken jullie dat het aan de onboard videokaart ligt ivm de strepen door het beeld!
Het gaat om de GMA 950, geen dedicated geheugen, alleen maar gedeeld geheugen.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ja, dan lijkt het geheugen wel wat problemen te geven. Hoeveel modules zitten erin? Als het er meerdere zijn kun je ze individueel testen. Dan weet je welke een probleem geeft. Testen met ander geheugen zou ook fijn zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Misschien is het handig niet de windowsversie van Memtest te gebruiken, maar de "echte" die je vanuit een bootdisk moet starten. Zoals bijvoorbeeld die op de HiRenBootCD of op de liveCD van Ubuntu

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, ik zou de bootable versie van Memtest86+ gebruiken. Let vooral op de + achter de naam. Deze kan je branden op CD of op een diskette zetten. Zo kan je testen buiten Windows om. De strepen kunnen namelijk evengoed niet door het geheugen komen.

• PSP123
MediJack schreef op maandag 04 januari 2010 @ 07:36:
Ja, dan lijkt het geheugen wel wat problemen te geven. Hoeveel modules zitten erin? Als het er meerdere zijn kun je ze individueel testen. Dan weet je welke een probleem geeft. Testen met ander geheugen zou ook fijn zijn.
Helaas zit er maar 1 module van 1GB in. Dus afzonderlijke testen is helaas geen optie.

• PSP123
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:59:
Misschien is het handig niet de windowsversie van Memtest te gebruiken, maar de "echte" die je vanuit een bootdisk moet starten. Zoals bijvoorbeeld die op de HiRenBootCD of op de liveCD van Ubuntu
Normaal gesproken bevat een Barebone geen cd/dvd drive. De K45, die ik bezit heeft ook geen cd drive, ik ga vanmiddag kijken of ik een Cd drive extern via IDE--> USB op de Shuttle K45 kan aansluiten en vervolgens met HirensBoot Cd een memory test kan draaien.

• PSP123
Admiral Freebee schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:49:
Ja, ik zou de bootable versie van Memtest86+ gebruiken. Let vooral op de + achter de naam. Deze kan je branden op CD of op een diskette zetten. Zo kan je testen buiten Windows om. De strepen kunnen namelijk evengoed niet door het geheugen komen.
Als ik de cd drive via IDE-->SATA werkend kan krijgen maak ik van Memtest86+ ook een bootable cd'tje!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan ook een bootable USB stick maken, en het daarvan draaien :)

• PSP123
Admiral Freebee schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:40:
Je kan ook een bootable USB stick maken, en het daarvan draaien :)
Nog beter ja, bedankt!

• PSP123
Gisteren, een Hirens bootable USB gemaakt, en Memtest 2.81 + gedraait bij de eerste test, loopt de memorytest op 33% vast en bij de tweede Memtest 2.81 + loopt de test op 27% vast!
Vervolgens de computer weer handmatig gereset en een Motherboard test uitgevoerd alle testen waren passed: CPU etc. Foto upload ik vanavond wel van de passed Motherboard tests.
Kunnen we hier uit op maken dat het geheugen de errors veroorzaakt?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is mogelijk ja. Je kan het beste eens testen met een ander latje geheugen als je dat nog hebt liggen of kan lenen van iemand. Misschien kan je een klein beetje meer spanning aan je geheugen geven dan standaard (+0.1V) en zien of de errors dan weggaan.

• PSP123
Admiral Freebee schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
Het is mogelijk ja. Je kan het beste eens testen met een ander latje geheugen als je dat nog hebt liggen of kan lenen van iemand. Misschien kan je een klein beetje meer spanning aan je geheugen geven dan standaard (+0.1V) en zien of de errors dan weggaan.
Ik kan het vanavond proberen, iets meer spanning en kijken hoe het RAM erop reageert! Ander latje geheugen testen is geen optie wel gisteren nog geprobeerd in een ander geheugen bankje, maar ook dit mocht niet baten!
Pagina: 1