• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hallo Mensen,

Ik ben voor het eerst in mn leven een PC aan het monteren. Alles gaat volgens mij goed, en het laatste waar ik nog mee zit is de ATX connector.
Ik heb een 20 pins voor de power op het moederbord. Het moederbord heeft echter een 24 pins mogelijkheid. Nu staat in de manual dat ik de 20 pins er gewoon op kan aansluiten. Betekend dat ik nog 4 pins over houw. Echter heb ik naast de 20 pins connector uit de voeding ook een 4 pins nog beschikbaar. Een andere 4 pins heb ik in de CPU power connector gedaan, maar deze andere 4 pins, moet ik die nog gebruiken voor de 4 die over zijn in de 24 pins connector? Of mag ik die achterwege laten?

Thanks for the answer.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

technoaddict schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:43:
Hallo Mensen,

Ik ben voor het eerst in mn leven een PC aan het monteren. Alles gaat volgens mij goed, en het laatste waar ik nog mee zit is de ATX connector.
Ik heb een 20 pins voor de power op het moederbord. Het moederbord heeft echter een 24 pins mogelijkheid. Nu staat in de manual dat ik de 20 pins er gewoon op kan aansluiten. Betekend dat ik nog 4 pins over houw. Echter heb ik naast de 20 pins connector uit de voeding ook een 4 pins nog beschikbaar. Een andere 4 pins heb ik in de CPU power connector gedaan, maar deze andere 4 pins, moet ik die nog gebruiken voor de 4 die over zijn in de 24 pins connector? Of mag ik die achterwege laten?

Thanks for the answer.
Als desbetreffende 4 pins kabel aan dezelfde groep vast zit als je 20 pins kabel / connector mag deze ernaast :)

Afbeeldingslocatie: http://www.enermaxusa.com/catalog/images/ps_701ax2_4_big.jpg

Afbeelding 1, linksboven: zo moet je kabel eruit zien! als het er zo een is als op de foto ernaast, is het voor een 8-pins aansluiting van de CPU power, komt voor op de nieuwste mobo's... En dan zou het niet eens passen ;) Denk dat je het nu wel kan! Let erop: De pluggen moeten op die manier naast elkaar komen te zitten, anders loop je risico op kortsluiten / gewoon niet opstarten van pc ;)

Succez!

[ Voor 17% gewijzigd door Fid3lity op 31-12-2009 14:50 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het systeem is zo gemaakt dat als de connector past, het de goeie is.
Als je 4-pin naast je 20-pin past zou het moeten kloppen.

• technoaddict
  • Nu online
Oke, dank jullie wel. Heb de PC nu voor eerst aan gezet en hij boot netjes van de Windows CD :) Zal snel merken of de rest ook goed gaat/is aangesloten :)

• technoaddict
  • Nu online
Nog 1 vraagje waar ik liever geen nieuw topic voor open.
Op het MB heb ik één SATA connector die omhoog 'kijkt', en enkele SATA connectoren die 90 graden staan. Die zitten op de rand van het MB en kan ik dus niet zien omdat ze 90 graden gedraaid zitten.
Is het belangrijk de HD aan te sluiten op die eerste connector die omhoog kijkt? In de manual las ik net dat die van 90 graden gedraaid Data Loss kan veroorzaken.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
je HD waar van je windows boot kan je het beste op SATA0 aansluiten, tenminste dat is mij ooit een wijsgemaakt/verteld. ;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

navlim schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:53:
je HD waar van je windows boot kan je het beste op SATA0 aansluiten, tenminste dat is mij ooit een wijsgemaakt/verteld. ;)
Dat maakt allemaal niets uit.

Voor wat betreft de voeding, kijk eens in de handleiding van je moederbord, daar staat precies in hoe het aangesloten moet worden. Omdat dit makkelijk terug te vinden is gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.