Ik heb een pc en een laptop. De pc heeft Windows 7 Professional 64bit en de laptop Windows 7 Ultimate 64bit.
Wanneer ik met de pc een thuisgroep start, dan doet de laptop alsof de thuisgroep niet bestaat. De laptop zegt "Thuisgroep: Kan worden gemaakt" terwijl er al een thuisgroep opgesteld is met de pc.
Wanneer ik met de laptop een thuisgroep start, dan ziet de pc de thuisgroep wél!
Echter, wanneer ik verbinding wil maken en ik het wachtwoord ingeef, zegt de pc na enkele minuten dat de verbinding niet opgesteld kan worden.
De laptop is draadloos verbonden met de router en de pc per kabel.
Op beide pc's is er maar 1 account, mijn administrator-account.
Op de laptop is die met een wachtwoord beveiligd, op de pc is er geen wachtwoord voor het account.
Op beide pc's is Norton Internet Security 2010 geïnstalleerd.
MAAR, steek de schuld niet onmiddelijk op die Norton, want beide pc's zijn ingesteld op 'Volledig Vertrouwen". Bovendien heb ik de Norton's op beide pc's verwijdert om te testen of de thuisgroep dan wel zou werken: niet dus!
Hierna heb ik ook de Windows Firewall geactiveerd op beide pc's (omdat ik ergens had gelezen dat die aan moest staan): weer geen effect. Vervolgens op beide pc's terug uit gezet: weer geen effect. Uiteindelijk dus de Norton's maar opnieuw geïnstalleerd.
De probleemoplosser van de thuisgroep kan op beide pc's het probleem niet oplossen (natuurlijk...).
Netwerkdetectie is op beide pc's ingeschakeld.
Wat scheelt er dus?
Wanneer ik met de pc een thuisgroep start, dan doet de laptop alsof de thuisgroep niet bestaat. De laptop zegt "Thuisgroep: Kan worden gemaakt" terwijl er al een thuisgroep opgesteld is met de pc.
Wanneer ik met de laptop een thuisgroep start, dan ziet de pc de thuisgroep wél!
Echter, wanneer ik verbinding wil maken en ik het wachtwoord ingeef, zegt de pc na enkele minuten dat de verbinding niet opgesteld kan worden.
De laptop is draadloos verbonden met de router en de pc per kabel.
Op beide pc's is er maar 1 account, mijn administrator-account.
Op de laptop is die met een wachtwoord beveiligd, op de pc is er geen wachtwoord voor het account.
Op beide pc's is Norton Internet Security 2010 geïnstalleerd.
MAAR, steek de schuld niet onmiddelijk op die Norton, want beide pc's zijn ingesteld op 'Volledig Vertrouwen". Bovendien heb ik de Norton's op beide pc's verwijdert om te testen of de thuisgroep dan wel zou werken: niet dus!
De probleemoplosser van de thuisgroep kan op beide pc's het probleem niet oplossen (natuurlijk...).
Netwerkdetectie is op beide pc's ingeschakeld.
Wat scheelt er dus?
[ Voor 7% gewijzigd door Terrestraeon op 31-12-2009 12:48 ]