Hallo,
Ik heb een probleem om mijn netwerkverbinding terug aan de praat te krijgen na herinstallatie van windows.
Her en der heb ik al diverse problemen gelezen bij het ASUS P5W DH Deluxe mobo. Blijkbaar is zo'n onboard chip niet altijd een goede keuze.
Ik werk nu al 3 jaar met dit moederbord en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Al verscheidene keren herinstallatie van windows gedaan en telkens weer vlot aan de praat gekregen, uitgezonderd nu...
Volgende heb ik al uitgeprobeerd:

Nochtans vind ik de netwerk adaptor terug in het aparaatbeheer. (zie afbeelding)

Nu kan ik de netwerkverbinding niet configureren doordat ik in het Asus wifi Solo programma niets kan doen:
(Normaal licht het menu links op)

In windows daarentegen kan ik wel de netwerkverbinding terug vinden:
(De beveiliging van het netwerk is WPA2 zoals te zien. Deze beveiliging heeft in het verleden nog geen enkel probleem opgeleverd.)

Wat doe ik hier verkeerd?
Ik krijg zo meer en meer het gevoel dat ik een nieuwe adapter zal mogen kopen.
Bedankt om voorhand voor de hulp.
Mvg,
Tom
Ik heb een probleem om mijn netwerkverbinding terug aan de praat te krijgen na herinstallatie van windows.
Her en der heb ik al diverse problemen gelezen bij het ASUS P5W DH Deluxe mobo. Blijkbaar is zo'n onboard chip niet altijd een goede keuze.
Ik werk nu al 3 jaar met dit moederbord en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Al verscheidene keren herinstallatie van windows gedaan en telkens weer vlot aan de praat gekregen, uitgezonderd nu...
Volgende heb ik al uitgeprobeerd:
- Herinstallatie Wifi driver (Realtekdriver RTL8187L);
- laatste nieuwe versies van asus website geïnstalleerd;
- BIOS terug naar default waardes gezet. (zodat usb poorten niet gedeactiveerd zijn waarop wifi is aangesloten)
Nochtans vind ik de netwerk adaptor terug in het aparaatbeheer. (zie afbeelding)
Nu kan ik de netwerkverbinding niet configureren doordat ik in het Asus wifi Solo programma niets kan doen:
(Normaal licht het menu links op)
In windows daarentegen kan ik wel de netwerkverbinding terug vinden:
(De beveiliging van het netwerk is WPA2 zoals te zien. Deze beveiliging heeft in het verleden nog geen enkel probleem opgeleverd.)
Wat doe ik hier verkeerd?
Ik krijg zo meer en meer het gevoel dat ik een nieuwe adapter zal mogen kopen.
Bedankt om voorhand voor de hulp.
Mvg,
Tom