Toon posts:

Hp procurve als domein time source

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We zijn bezig met een virtualisatie slag, en sta op het punt om de laatste DC te virtualizeren. Ik weet dat vmware niet zo best omgaat met tijdsynchronisatie en wil daarom een physiek apparaat als NTP tijd bron aanwijzen. De meest stabiele apperaten in onze infrastructuur zijn de coreswitches (Procurve 8212zl) ik heb gezien dat ik hem wel als client in kan stellen maar kan windows daarmee synchroniseren ?

Bedankt..

en alvast een fijn nieuwjaar.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen, die switches hebben alleen een ntp (meestal sntp zelfs) client. Maar je kunt gewoon de ntp pool gebruiken van www.pool.ntp.org.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

DJ

Moet je wel NTP open zetten van binnen naar buiten voor je servers . . .
Als dat een probleem is (security policy die dat niet toestaat bijvoorbeeld) dan raad ik aan om ofwel een hardware klok (die weer via NTP sync'ed of via een radio signaal vanaf een atoom klok) aan te schaffen. De andere optie is om een 'simpele' Windows of Unix server neer te zetten (beheer bak) die dit voor je gaat doen. In principe heb je in je VMware omgeving toch nog een fysieke machine voor je beheer (je kunt niet alles virtualiseren . . .). Die machine zou dan je NTP master kunnen zijn.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord. Helaas valt het niet met de switches te doen. Dus in dit geval is inderdaad de VMWare Virtual center server de meest logische keuze.