LG 37LH5000 200 Hz LCD ervaringen + Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Hola,

ik heb even het forum afgestruind naar ervaringen met bovenstaande TV en kan alleen ervaringen vinden van mensen met de 100 Hz versie.
Ik heb op het moment deze TV op het oog, welke me qua specs echt geweldig lijkt:
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/lg/37lh5000/326797

Afmetingen (H x B x D): 60,3 x 94 x 9 cm
EAN: 8808992479253
Beelddiagonaal: 94 cm
Helderheid:500 cd/m²
Dynamisch contras: 80000 :1
Resolutie: 1920 x 1080 pixels
Full HD
Reactiesnelheid: 2 ms
Frequentie: 200Hz

Ik heb deze LCD helaas nog niet live mogen bewonderen. De specs en prijs (625€) zijn erg goed en aantrekkelijk voor me op dit moment. Ik vraag me af of het in de praktijk ook zo een geweldige TV is als het lijkt. Daarbij heb ik ook slechte ervaringen (op andere sites) gevonden van de tv icm met een xbox. De reactiesnelheid (2ms) lijkt me meer dan voldoende voor het goed spelen van games.. zie ik hier dan nog iets over het hoofd?

Graag reacties/meningen en alvast een fijn 2010 ofcourse ;)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 31-12-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de nieuwe serie van Sharp voor een paar honderdjes meer, dan heb je ook nog eens led backlight, maar geen 200 hz volgens mij.

óf als je gewoon nog wat geld over wil houden voor bijvoorbeeld een leuke geluidsset of iets anders, zou ik geen Full HD nemen. De Xbox 360 mag dan wel in Full HD kunnen upscalen, er is geen enkele game in Full HD gemaakt.

Neem bijvoorbeeld Halo 3, het is niet eens HD maar het wordt geupscaled naar bijv. 1080p. Als je dus een HD ready tv neemt zie je echt geen verschil (mits hij van hetzelfde kaliber contrast enzovoort is).

Ik spreek uit ervaring: ik heb eens een week lang Saints Row 2 zitten spelen beneden op een 40 inch tv in de woonkamer.
Hij was Full HD, maar ik zie geen enkel verschil ten opzichte van mijn HD ready tv boven.

Anders bel even rond bij welke zaak die wel staat, en dan even vragen of je je 360 er op aan mag sluiten om even te testen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb nog wel een review gevonden: http://www.trustedreviews...G-42LH5000-42in-LCD-TV/p1

Verder heb ik hem in actie gezien en de demo was erg overtuigend. Maar ja, was wel een demo filmpje van LG zelf, dus natuurlijk scenes waarbij de H5000 zich van zijn beste kant kan laten zien. Zoals de review zegt gaat de LG vrij goed om met bewegend beeld. Niet alles gaat goed (het meeste gelukkig wel), maar dat lukt volgens mij bijna bij geen enkele TV. Als er een It's bij je in de buurt is, dan zou ik daar eens proberen te kijken.

Verder is de reactietijd niet altijd een indicatie voor input-lag. Hoe snel een scherm ook mag zijn, als de beeldverwerkingschip traag is, dan blijf je last houden van input-lag. Er is een Game mode, dus normaal gesproken moet je fatsoenlijk kunnen gamen met deze TV. Maar dat betekent vaak wel dat bepaalde processing dan uit staat.

Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar volgende week hangt mijn PS3 aan de 32" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
vandaag naar Mediamarkt in Eindhoven geweest, daar was hij ook erg overtuigend
Stond naast de SL8000 versie, wat alleen een nieuwere versie is en contrastratio ietsje hoger, maar qua prestaties naar mijn inziens exact hetzelfde maar 200 euro duurder!

Heb hem nog niet gekocht, lichte twijfel omdat het toch een LG is.. ik weet niet hoe het komt maar mijn gevoel daarbij blijft minder dan Philips en Sony en daarbij de nieuwe LED tv's zag en misschien toch maar even moet door sparen :P

Maar mijn beeld van de LG LH5000 is zeker niet minder goed geworden, hoopte dat dit nog even extra bevestigd kon worden door de experts van GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Uiteindelijk toch de 37" geworden. Ik ben geen FPS-er, maar ik heb geen merkbare last van lag (in game mode).
Wat ik wel storend vind is de dynamische backlight. Ik dacht dat ik alles uit had staan, maar misschien moet ik nog maar eens door de handleiding lopen.

Ik merk het bij het kijken van een film met donkere scenes en witte ondertitels. Zonder de ondertitels kan hij mooie zwartwaardes tonen door de backlight wat te verlagen. Maar zodra de witte ondertitels komen of een ander helder object, dan gaat de backlight feller branden en wordt het zwart minder diep. Nogmaals, misschien moet ik nog wat wijzigen in de settings.

Verder zeer te spreken over de TV, zeker gezien de prijs (ik betaalde iets van 635 euro). Het is dus geen ultieme TV, maar zeker zijn geld waard.