Welk onderdeel is het meeste aan vervanging toe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een pc staan waarmee ik vooral spelletjes speel (MW2 , Crysis etc) , ik kan ze meestal wel op medium/high draaien met AA off maar toch wil ik mijn pc dusdanig upgraden dat die voor gamen een stuk krachtiger wordt.
Ik vraag me af welk onderdeel ik moet vervangen dat het meeste invloed er op zal hebben. Ik zat zelf natuurlijk meteen aan de videokaart te denken maar is het niet zo dat mijn Processor of RAM dan alsnog alles beperkt?

Onderdelen:

9600GT 512mb
2GB OCZ DDR2 RAM
Intel Core2 CPU 6400 2.13
Asus P5N - E Sli

Voor zover het er toe doet draai ik XP en een 19inch 1440x900 monitor.

Wat denken jullie dat ik dus het beste kan vervangen? Kom ik er met alleen en betere videokaart al goed vanaf of moet de processor dan toch ook echt beter?

Bvd

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je VGA kaart, en wellicht nog een reepje 2 GB erbij. Je CPU kan nog wel wat hebben.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk eerder dat je met een snellere processor toch iets verder komt. Hoewel het geen zin heeft omdat wat je betaald voor een Q9550 ook een I5 + moederbord hebt voor dezelfde prijs. Die videokaart kan je altijd nog vervangen maar die wordt ook nog sneller door deze upgrade. Uit ervaring met een Intel 6300 die ik laatst had vervangen voor een q9550 kon je echt het verschil merken vanwege de fsb, cache etc. Je moet wel DDR3 geheugen kopen maar voor de toekomst ben je wel beter voorbereid en die videokaart kan je altijd nog beter kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door itsalex op 31-12-2009 12:39 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!