Ervaring met Noctua NH-D14

Pagina: 1
Acties:

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 17:25
Heb interesse in deze koeler, heb al genoeg reviews gelezen, maar was eigenlijk
benieuwd wat een tweaker van deze koeler denkt.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
goede koeler, maar aardig duur

ja, daag.

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb m ook besteld icm met een Gigabyte GA-X58A-UD3R en Antec Performance One P183.
de Noctua is al binnen, in 1 woord: BIG!
Gelukkig had ik research gedaan en past alles inelkaar. Hopelijk komt de rest begin volgende week binnen.

Alleen vraag ik me af indien de ruimte het toelaat moet ik de Noctua horizontaal of verticaal plaatsen. Dus de buitenste fan naar welke kant richten?

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

330d schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:50:
Ik heb m ook besteld icm met een Gigabyte GA-X58A-UD3R en Antec Performance One P183.
de Noctua is al binnen, in 1 woord: BIG!
Gelukkig had ik research gedaan en past alles inelkaar. Hopelijk komt de rest begin volgende week binnen.

Alleen vraag ik me af indien de ruimte het toelaat moet ik de Noctua horizontaal of verticaal plaatsen. Dus de buitenste fan naar welke kant richten?
Buitenste fan aan de voorkant.

• [Remmes]
de 120mm fan aan de voorkant en de 140mm fan in het midden , beiden blazend naar de achterkant

ja, daag.

• 330d
Hm.. begin me nu wel beetje zorgen te maken, gelukkig heb ik de koeler voorzichtig uit de verpakking gehaald. Heb toch nog net 2uurtjes zitten googelen, schijnt dat deze koeler icm de P183 de bovenste outtakefan verwijderd moet worden. Verticaal plaatsen zal dit wellicht oplossen, maar moet het echt irl proberen. Ook zal mijn Corsair XMS 3x2GB net onder de koeler passen.
Stom, had ik dit eerder geweten misschein toch maar voor een ander koeler gegaan...

• [Remmes]
probeer het eerst eens uit

ja, daag.

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

[b][message=33741225,noline]
Stom, had ik dit eerder geweten misschein toch maar voor een ander koeler gegaan...
Hoezo? Het is maar een top fan , die je waarschijnlijk niet eens nodig hebt.

• alaintje
  • Laatst online: 09:19
Je kunt de fan hoger of lager zetten ;) , de middelste ook volgens mij...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
ik heb er hier net 1 binnengekregen van noctua, eerste reactie was WOOW huge! en ziet er goed uit.
binnenkort eens even aan de tand voelen

• 330d
Ik heb ondertussen tig searches gedaan combi mijn mb, case en deze joekel van een beest. Ziet er allemaal uit dat het net past. Voor de zekerheid heb ik de shop gemaild waar ik de Noctua eergister binnen had gekregen. Uiterst klantvriendelijk en meedenkend, indien ik de verpakkingen niet openmaakt en de koeler niet heb gebruikt, kan ik terugsturen zelfs na de 7dagen bedenktijd (ziet ernaar uit dat de rest vd componenten eind volgende week pas zal binnenkomen). Dus kan ik lekker de boel rustig bekijken wanneer alles binnen is.

@Gnermo
Hoezo heb ik de topfan niet nodig? Deze helpt toch ook mee om de warmte uit te blazen? Ik heb mede daardoor de Antec gekozen met achter en top outtake fan (alhoewel tegenwoordig een beetje kast deze fans standaard zullen hebben).

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

330d schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:20:
@Gnermo
Hoezo heb ik de topfan niet nodig? Deze helpt toch ook mee om de warmte uit te blazen? Ik heb mede daardoor de Antec gekozen met achter en top outtake fan (alhoewel tegenwoordig een beetje kast deze fans standaard zullen hebben).
Correct en tevens juist, maar met zo'n joekel van een koeler bereikte de warme lucht de topfan niet eens, die gaat direcht door de koeler via de achterkant naar buiten.

Anders kun je de top fan altijd nog aan de buitenkant monteren. O-)

• 330d
Hm.. daar heb je gelijk in. niet eens aangedacht :D
Wordt vervolgd ;)
Pagina: 1