Status van modem opvragen

Pagina: 1
Acties:

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Ik wil graag de status van mijn modem kunnen loggen (satellietmodem).

Wanneer ik een terminal programma start (minicom) en AT typ, dan krijg ik OK terug.
In dat geval weet ik dat het modem functioneert.

Hoe kan ik dit loggen? Ik zou graag een script willen die het AT commando naar het modem stuurt en het antwoord van het modem logt in een bestand.

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door damster_mark op 31-12-2009 10:25 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Simpel ideetje misschien autoexpect

/(bb|[^b]{2})/

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Een stukje c/perl/python/bash/java/whatever die iedere x seconden via een seriele verbinding met je modem praat, en dat wegschrijft in een logfile? Zo veel werk is dat niet

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
icyx schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:58:
Een stukje c/perl/python/bash/java/whatever die iedere x seconden via een seriele verbinding met je modem praat, en dat wegschrijft in een logfile? Zo veel werk is dat niet
Tell me how... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Dat kan je zo vinden met een beetje googlen. Om je op weg te helpen:
Gebruik bij java RxTx (voorbeeldje)
Voor C kan je bijvoorbeeld naar dit kijken.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
De suggestie van JohnR is goed: iets gebaseerd op expect. Dit kan in een shell script mbv een expect programmatje, maar ook in een python script als je pexpect installeert. Ik heb dit in het verleden gebruikt om een ADSL verbinding te maken en te verbreken. De persoon voor wie ik dit deed had een HetNet tijdsurfen abonnement waarbij je per minuut betaalt. De provider leverde een programmatje om een verbinding te maken of te verbreken via de telnet interface van het modem. Dat werkte uiteeraard alleen onder windows. Daarom ben ik toen maar zelf aan de slag gegaan met een port sniffer, python en expect om een scriptje met GUI te maken dat hetzelfde deed. Als je interesse hebt kan ik je de code wel sturen.
Pagina: 1