PC met Asus P5Q Deluxe start niet op, niet eens BIOS.

Pagina: 1
Acties:

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb 2 dagen geleden een Asus P5Q Deluxe en een Corsair H50 CPU Koeler in mijn PC gezet en Windows 7 64bit er op gezet. Dat werkte allemaal prima, heb lekker wat games kunnen spelen etc. Maar vanochtend wilde ik de PC opstarten dus ik druk gewoon op de power knop, nou alle fannetjes, lampjes etc floepen aan. Maar daarna gebeurd er gewoon niks meer, het scherm blijft zwart dus ook niks van de BIOS te zien. :/ Ik hoor ook geen piepjes o.i.d. Weet iemand hier raad mee? :'(

De specs zijn:

- Windows 7 Home Premium 64bit
- Asus P5Q Deluxe
- Corsair 4GB DDR2 1066Mhz Dominator geheugen, (2 Staafjes)
- Intel C2Q Q9550 @ Stock (2,83Ghz)
- XFX 4870 1GB XXX

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Begin maar onderdelen te verwijderen en testen, 1 voor 1.
Monitor?
Videokaart?

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 31-12-2009 10:40 ]

• bello2185
  • Niet online
Mijn monitor werkt wel op een andere PC dus dat is het niet, ik heb er ook nog even een Asus 8800GT ingezet, die deed ook niks. Ik nog nooit overclockt met de PC. Één geheugen staafje werkt ook niet. Het geheugen staat ook gewoon in de QVL list en de voeding mankeert volgens mij ook niks. Ik heb ook met zo min mogelijk onderdelen proberen te starten maar het blijf zwart. :?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Lijkt er zo in eerste instantie op dat het moederbord is overleden. Als je opstart met alleen een CPU erin, en je hoort niks, kun je er volgens mij altijd van uit gaan dat je mobo gaar is.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

StefanvanGelder schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:17:
Lijkt er zo in eerste instantie op dat het moederbord is overleden. Als je opstart met alleen een CPU erin, en je hoort niks, kun je er volgens mij altijd van uit gaan dat je mobo gaar is.
Niet altijd want een gare voeding kan dezelfde klachten geven als een gaar mobo.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke voeding gebruik je? Er vanuit gaan dat deze goed is, is niet slim.

• bello2185
  • Niet online
Een AXP 630 watt voeding, niet echt een bekend merk maar hij heeft altijd gedaan wat 'ie moet doen.
Deze is het: http://www.axpertec.com/P...pply_simplepower_630W.asp

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Voor de zekerheid, je hebt wel iets aangesloten wat die piepjes kan laten horen? Als er geen speaker is is er natuurlijk ook geen piepje ;)

Desktop | Server | Laptop

• bello2185
  • Niet online
Bedoel je gewoon PC Speakers of echt een klein speakertje op het mobo ofzo?
Alles wat ik bij m'n mobo kreeg heb ik aangesloten, maar mijn vorige mobo kon gewoon piepen zonder extra dingen...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik zou een andere voeding proberen, en je modules 1 voor 1 misschien is er een module van je ram rot en draaid alles wel maar krijg je geen beeld..

Of je moederbord is overleden helaas

• bello2185
  • Niet online
Nja, een andere voeding heb ik niet.
Dus dan zal ik wel even contact opnemen met Alternate...

• bello2185
  • Niet online
Okeuj, gisteren is er niks van gekomen door oudjaar... :P
Dus vandaag met nieuwe goede hoop van 2010 alles er nog een keer ingezet, druk op start, wham in de BIOS daarna wham Windows 7, ik like wow. :9 Dus denk dat hij het nu voorlopig weer doet, maar vraag me toch af waar het aan gelegen heeft dan weet ik het voor de volgende keer alvast, en het is ook niet zodat de stekker van het beeldscherm er niet in goed zat. ;]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09
bello2185 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:07:
Okeuj, gisteren is er niks van gekomen door oudjaar... :P
Dus vandaag met nieuwe goede hoop van 2010 alles er nog een keer ingezet, druk op start, wham in de BIOS daarna wham Windows 7, ik like wow. :9 Dus denk dat hij het nu voorlopig weer doet, maar vraag me toch af waar het aan gelegen heeft dan weet ik het voor de volgende keer alvast, en het is ook niet zodat de stekker van het beeldscherm er niet in goed zat. ;]
Stond er geen sticker op de verpakking: Best after 31-12-2009 ? :P

Zelf ook wel gehad met Asus moederborden dat ze spontaan niet meer doen en dan na een tijdje probeer je het nogmaals met in de gedachte van toch dood moederbord en dan werken ze wel inene. :+
Pagina: 1