Toon posts:

Crossfire aansluiten HD5770

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de ontdekking gedaan dat er tegenwoordig crossfire bestaat,

Ik heb nu net een pc met een sapphire hd5770. Nu lijkt mij dat CF helemaal fantastisch.

Ik kan alleen nergens vinden hoe het nou precies in zijn werk gaat, qua aansluiten.

-Wie heeft er toevallig foto's van hoe je deze crossfire aansluit?
-Trekt mijn computer een tweede HD5770? (specs onderaan)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Core I7 860 @ 2800 mhz (stock);
Msi P55-gd65;
4 gb DDr3;
Sapphire hd5770 1 gb;

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 00:56

Verwijderd

Topicstarter
Jah die heb ik al meerder malen gezien. maar....... :P
Ten eerste hoe kom ik aan die kabel?
En hoe gaat het nou in ze werk als ik 2 van de volgende kaarten heb? heb ik dan aan 2 van dze genoeg?

http://www.sapphiretech.c...oduct/?psn=000101&pid=296

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 00:56
Die kabel krijg je als het goed is gewoon meegeleverd, zit in je doos. (heb de doos naast me liggen :p)

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04 23:20

Legoblokje

Stap niet op me!

Je moederbord ondersteund in ieder geval CrossFire dus ja het is mogelijk op jouw pc. Je kan het aansluiten door eenvoudig een 2de HD5770 in je andere PCI-E slot te stoppen en met de meegeleverde CrossFire kabel de kaarten te verbinden. Wat nog wel belangrijk is dat je voeding genoeg Watt kan leveren om 2 videokaarten te voeden. En in het geval van de HD5770 dat er ook 2 PCI-E voedings connectors op je voeding zitten zodat je ze allebei ook kan voeden.

Hier ook nog even een plaatje van de een HD5770 CrossFire opstelling met de CrossFire bridge kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/209/images/Image_01S.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over deze kabel.

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/09/26/nvidia_is_in_the_crossfire/cf-cable.jpg

Moet ik deze dan ook aansluiten?
En waar koop ik deze?

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Die kabel heb je niet nodig, je kan je scherm gewoon aansluiten op de eerste kaart.

Verwijderd

Topicstarter
En op welke poort moet ik deze dan aansluiten?
En hoe kom ik erachter of mij Corsair 650w een tweede kaart trekt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 03:15 ]

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Dat maakt niks uit, al werken er maar 3 van de 4. Je hebt de keuze uit 2 DVI-poorten en 1 HDMI en 1 DisplayPort poort.

Verwijderd

Topicstarter
Tjemmig jongens er gaat een wereld voor me open, zo op de laatste dag van het jaar :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je bent nu aardig op weg geholpen met wat informatie en linkjes, mocht je meer willen weten Google dan eens op de verschillende termen die hier langs gekomen zijn. Met een beetje eigen inzet is hier _heel_ veel over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.