Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TobiasdeGraaf
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-01-2010
Ik ben nog nieuw op het gebied van receivers/versterkers, maar na wat rondkijken heb ik geconcludeerd dat de Pioneer VSX-919ah, Onkyo TX-SR607 en Denon AVR-1610 de beste receivers zijn voor mijn budget (rond de 400). Maar nu, de keuze! Muziek is voor mij belangrijker dan films, en men zegt dat vooral de Denon een wat voller geluid geeft (?) Maar de Pioneer zou weer meer EQ opties hebben waardoor dit verschil weer te minimaliseren is. Verder heeft de Pioneer nog een leuke iPod/iPhone optie, maar die is voor mij toch niet meer dan een leuk extra'tje. Kortom: volgens mij zijn het alledrie winnaars, maar toch ben ik wil ik er zeker van zijn dat ik het beste in huis haal Smiley Dus, wie o wie: welke? Overigens hoor ik ook goede dingen over Harman Kardon en Marantz?

Overigens, iemand een leuk idee met welke speakerset (5.1) ik dit kan combineren? Op het moment heb ik hier een Logitech Z-5500 staan, maar volgens mij is de subwoofer daarvan niet aan te sluiten op een receiver. Ik denk er dus sterk aan deze te verkopen en dan eventueel met honderd euro extra een nieuwe set aan te schaffen. (dus dan zit ik op zo'n 300 euro)

Mocht iemand nog leuke aanbiedingen weten voor een combo van receiver/speakers, brand los :)

Alvast bedankt!

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Welke vind je het mooiste? Gezien de speakers die je erop wilt knallen zijn ze allemaal even geschikt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• TobiasdeGraaf
Bedoel je dat je het verschil niet zal merken met speakers van rond de 300? Dan ga ik namelijk denk ik voor de Pioneer :)

• Chevy454
  • Niet online
quote:
TobiasdeGraaf schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:16:
Bedoel je dat je het verschil niet zal merken met speakers van rond de 300? Dan ga ik namelijk denk ik voor de Pioneer :)
Dat bedoel ik precies!

(tenzij je 300 euro per speaker bedoelt, dan kom je in het grijze gebied)

Chevy454 wijzigde deze reactie 01-01-2010 15:19 (12%)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Ook met goedkoper speakers kan je het verschil horen.

Hoewel ik zelf geen pioneer meer wilt nemen .
Zal ik zeker kijken naar een maranz of een denon .

Een goeie versterker hoef je niet aan de instellingen bij te stellen .
ik zal persoonlijke zal ik eerst even kijken naar de welke speakers je wilt gaan kopen.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
suijkerbuijk schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:18:
Hoewel ik zelf geen pioneer meer wilt nemen .
Zal ik zeker kijken naar een maranz of een denon.
En waarom ze je niet voor een Pioneer gaan en wel voor een Marantz of Denon?
Want zo heeft een dergelijke post weinig nut? Het hele punt van een discussie-forum is komen met argumenten ;)

offtopic:
En waarom schrijven zo weinig merken met een hoofdletter...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
suijkerbuijk schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:18:
Ook met goedkoper speakers kan je het verschil horen.
En in welke zin dan? Een 5.1 speakerset van 300Euro heeft gewoon gaten in het geluidsbereik. Dat is de bottleneck op de eerste plaats omdat die gewoon de tonen niet kan produceren.
quote:
Een goeie versterker hoef je niet aan de instellingen bij te stellen .
Bij een goede kamerinrichting ook niet. Wat is je punt nu?

Chevy454 wijzigde deze reactie 01-01-2010 22:36 (17%)

• TobiasdeGraaf
Bedankt voor de reacties!
Ik bedoel inderdaad 300 euro voor een complete speakerset... :P
Al is er wel een aanbieding van besthomecinema.nl voor de onkyo en een Energy Take Classic (volgens mij toch een best goede speakerset?) voor 799! Alleen vind ik zowel de denon als de pioneer aantrekkelijker qua geluid/mogelijkheden (tenminste, wat ik ervan hoor dan). Overigens, als ik een Denon neem ga ik waarschijnlijk voor eentje hoger, de AVR-1910.

Maar suijkerbuijk, waarom wel denon en marantz en niet pioneer? Ik weet dat pioneer een minder geliefd merk is bij de audioliefhebbers, maar de laatste serie schijnt best goed te zijn?

• TobiasdeGraaf
Oke, mijn oog is gevallen op het Jamo S606 HCS 5 speakersysteem. Voor 550 euro te krijgen :) Dan gooi ik er wel iets meer geld tegenaan, maar de reviews zijn lovend als een malle!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

quote:
TobiasdeGraaf schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:09:
Oke, mijn oog is gevallen op het Jamo S606 HCS 5 speakersysteem. Voor 550 euro te krijgen :) Dan gooi ik er wel iets meer geld tegenaan, maar de reviews zijn lovend als een malle!
En omdat er veel goede reviews zijn zegt dat meteen dat jij de speakers ook goed vind klinken? Audio is persoonlijk en of jij de klank en sound van de speakers mooi vind kan je niet uit tests halen. Het beste is om gewoon zelf te gaan luisteren naar de speakers en vanaf daar pas bepalen of je tot koop over wilt gaan...

• TobiasdeGraaf
Zo bedoel ik het niet; tuurlijk ga ik er eerst naar luisteren voordat ik iets bestel oid.
Maar dan moet ik natuurlijk wel iets uitkiezen om naar te gaan luisteren :)

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Dat ik geen pioneer meer wilt is een persoonlijke keuze.
Ik heb hier een pioneer vsx-d510 staan die toen 600euro koste.
En ben er totaal niet tevreden mee.
Verder pioneer auto versterker zijn ook niet mijn smaak .(er zijn betere voor de zelfde prijs)
De pioneer speakers zijn wel in orde aangezien ik wel de pioneer emotion serie in mijn wagen heb zitten.

Nu gebruik ik een denon avr 1907 waar ik wel tevreden mee ben .
Geluid kan goed weer gegeven worden in het laag (Mijn pioneer deed dat niet)

Toen ik mijn nieuwe versterker ging luisteren op b&w (goeie speakers)
Had ik een paar keuze .

Harmon kardon (gekocht ging 3x kapot toen in geruilt voor mijn denon) (ouwe h\k niet meer leverbaar)
pioneer
yamaha
denon
philips
sony.
maranz
Alle versterkers kosten toen rond de 600@800euro
Sony en pioneer kon niet het verwachte geluid weer geven die ik verwachte .
philips klonk geweldige maar is altijd de vraag voor hoelang.
De yamaha vond ik te gillen in zijn hoge tonen .
Maranz klonk geweldige helaas te duur wat ik wilde.
Denon werd het toen wegens zijn functie en zijn geweldige geluid.

Een versterker of een speaker zijn persoonlijke keuze en ervaring die je heb opgedaan door de jaren.
Dat de fabrikant zijn spullen verbeterd door de jaren heen is mogelijk maar nog steeds een persoonlijke keuze.

Ook met low budget speakers zijn er velen merken die gewoon wel goed klinken .
Je moet alleen even zoeken welke merken er zijn .
Heco is zo low budget merk die wel goed geluid weergeeft .
Maar inderdaad 5,1 speakers die met kleine speakers werken hebben inderdaad een gat zitten in het laag gebied.
je kan dan beter kijken naar een goede 5,0 opstelling waar de voor speakers uit pilaren bestaan.
Die ook met stereo geluid goed klinken .

Reviews zijn leuk als basis punt maar je moet altijd nog zelf luisteren omdat de mensen die een review schrijven hun persoonlijke mening geven .

• Chevy454
  • Niet online
quote:
suijkerbuijk schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:02:
Dat ik geen pioneer meer wilt is een persoonlijke keuze.
Ik heb hier een pioneer vsx-d510 staan die toen 600euro koste.
En ben er totaal niet tevreden mee.
Die heb ik ook en heb er monitor audio rs-1 speakers aan hangen.
Ik vind die vrij oké, wel beperkt in mogelijkheden qua crossover en individuele afstemming speakers maar in een 2.0 setup vind ik die goed.

Je merkt aan de mogelijkheden dat die set op satelliet speakers is gericht, crossover van 100hz minimaal.
quote:
Nu gebruik ik een denon avr 1907 waar ik wel tevreden mee ben .
Geluid kan goed weer gegeven worden in het laag (Mijn pioneer deed dat niet)
Met een crossover van 100hz minimaal, nee dat verbaasd me niet. Met de RS-1 speakers heb ik enkel een subwoofer nodig voor het diepe laag (20Hz tot 43Hz). Wat niet nodig op een slaapkamer. De speakers staan dus dan ook op large ingesteld en dat klinkt heerlijk :)
quote:
Maar inderdaad 5,1 speakers die met kleine speakers werken hebben inderdaad een gat zitten in het laag gebied.
Het laag gebied :? Die missen gewoon een hele hoop tonen tussen de 70Hz en 140z.
quote:
je kan dan beter kijken naar een goede 5,0 opstelling waar de voor speakers uit pilaren bestaan. Die ook met stereo geluid goed klinken .
Ben ik het niet mee eens. Je kunt beter kijken naar goede speakers. Of dat nu een zuil of een monitor is maakt niet uit. De RS-1 vind ik (voor het formaat) gelijkwaardig klinken aan een BR-5.

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-01-2010 23:46 (32%)

• TobiasdeGraaf
Ik ben even gaan luisteren bij de mediamarkt en de bcc en ben uiteindelijk op de denon avr-1910 uitgekomen. Een betere versie dan ik in gedachten had; maar de verkoper gaf me hem mee voor 500 euro ipv 600 euro (nergens, ook op internet, niet goedkoper dan 600 te vinden)! :)

Nu nog de speakers! Heb de Jamo beluisterd maar ik was er eigenlijk niet zo van onder de indruk. De JBL ES100 daarentegen wel weer; ik ga morgen naar de JBL Northridge E80 luisteren, kijk of dat iets is! Hoor er iig goede dingen over :) Ik ga maar beginnen met twee vloerstaanders.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

quote:
TobiasdeGraaf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:34:
nergens, ook op internet, niet goedkoper dan 600 te vinden! :)
Jawel hoor...

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-12 16:33
Waarschijnlijk bedoelde hij bij Nederlandse webwinkels ;). Duitsland is inderdaad goedkoper, maar €500 is een erg mooie prijs en persoonlijk zou ik niet in Duitsland bestellen als een winkel in Nederland hem voor €20 meer aanbiedt.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

quote:
mac1987 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:34:
Waarschijnlijk bedoelde hij bij Nederlandse webwinkels ;)
Weet ik, maar het kan dus wel goedkoper. En let wel dat er net zoals in Nederlandse winkels bij Duitse ketens ook gewoon wat gepingeld kan worden. Dus uiteindelijk had het dan wel meer gescheeld dan die €20,-.

Maar €500,- voor een Denon AVR-1910 uit Nederland is zeker geen slechte deal inderdaad.

• R8dical
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-12 13:19
Tobias,

Waar heb je die Jamo's beluisterd? Ik wil deze namelijk ook graag in actie zien maar kan geen
zaak hier in de buurt vinden die ze heeft staan.

• TobiasdeGraaf
@FeaR1986 Ik vind het persoonlijk toch fijner om, ivm garantie, de receiver in een NL winkel te kopen :)

@R8dical Bij de RAF in Amsterdam! Daar hadden ze overigens ook de JBL E80 staan :) Allebei klonken ze, voor een prijs van onder de 200 euro per speaker, zeer goed! De JBL gaf alleen een gedetailleerder geluid en de midden en vooral de hoge tonen kwamen beter uit de verf. De Jamo daarentegen had voor mijn gevoel een strakkere bas, maar moesten toch inleveren op de hoge tonen tov de JBL. Ook al is de Jamo qua design stukken mooier; ik ben uiteindelijk voor de JBL gegaan. Ik heb persoonlijk wel liever wat meer bas, dus over een maandje oid ga ik er een mooie subwoofer bij kopen :) Ik hoop dat je zo genoeg info hebt!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True