Mappen niet meer zichtbaar na verwijderen USB kabel

Pagina: 1
Acties:

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:57
Hi all!

Ik heb een probleem met mijn mediaspeler, een DVICO Tvix 6600. Deze bevat een harde schijf (WD10EADS) waar ik films op heb (had) staan. De speler kan als USB host aan m'n PC gekoppeld worden zodat ik films over kan kopiëren.

Ik was bezig met het reorganiseren van de mappenstructuur omdat het niet naar wens was. Toen ik klaar was trok ik impulsief de USB kabel uit m'n PC zonder de functie "veilig hardware verwijderen" te gebruiken. Ik weet het, niet zo slim inderdaad.

Toen zette ik daarna de mediaspeler aan en wilde ik via de TV gaan kijken of mijn herindeling naar wens was. Tot mijn schrik zag ik dat de grootse map, waar alle films in staan, er niet meer bij stond. Gelijk weer de speler aan mn PC geknoopt en daar werd bevestigd dat de map niet meer zichtbaar was. Alle full HD films foetsie! ;(

Wanneer ik de eigenschappen van de schijf bekijk dan zie ik wel dat de schijf nog steeds gevuld is, er staat ruim 900GB aan data op. Dus ergens moeten mijn films nog rondzweven lijkt me. Of het moet slechts gebakken lucht zijn wat ruimte gereserveerd heeft.

Wie weet hoe ik kan kijken of mijn data er nog is en hoe ik deze eventueel nog veilig kan stellen? Na googlen, alhoewel ik niet goed weer waar ik op moet googlen, kwam het uitvoeren van een checkdisk het meest in de buurt van mogelijke opties. Door checkdisk als volgt te gebruiken: "chkdisk g: /f /r" zouden fouten hersteld moeten worden en daar waar mogelijk hersteld het leesbare gegevens.

Echter voordat ik weer impulsief te werk ga wil ik even checken of dit een goed idee is. Vandaar mijn post!

Even een paar dingetjes die misschien van belang kunnen zijn:
  • Harde schijf is NTFS geformatteerd.
  • Speler is op linux gebaseerd. Echter inloggen via SSH of Telnet is naar mijn weten niet mogelijk met het ding.
  • Terwijl de speler aan mijn PC was gekoppeld, liet de speler op de TV de tekst "Connected to PC" zien. Dus ik stel me daar bij voor dat de speler op het moment dat deze aan de PC is gekoppeld niet 100% externe harde schijf is maar zelf ook nog "leeft".
Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven zodat ik niet al m'n films kwijt ben!

Thx!

@MODS: Had ook een draadje in Mediaspelers kunnen starten maar aangezien het om een HD gaat dacht ik dat hij hier meer op zijn plaats zou zijn

[ Voor 3% gewijzigd door r0_ op 31-12-2009 00:04 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zie de FAQ over data recovery in dit topic. Ga niet met de disk zelf werken maar maak een disk image. Voor meer info, zie eerste zin.

Oh en maak backups. Nu ben je het zelf, morgen gaat de HD zelf stuk. Het resultaat is mogelijk het zelfde. Al je mooie films weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Q op 31-12-2009 00:08 ]

• r0_
Ik heb alles weer terug :D Kostte wat tijd maar het is gelukt!

Ik ben eerst met FileScavenger aan de slag gegaan. Dit programma kon alles terug vinden maar na het recoveryproces bleek toch dat hij een 10-tal films niet meer kon veilig stellen. Een score waar ik mee kan leven. De recovery had ik laten wegschrijven naar een nieuwe schijf dus ik ben nog even gaan experimenteren met de probleem schijf.

Zoals ik in de TS al had beschreven, had ik "chkdisk g: /f /r" gevonden als mogelijke oplossing. Maar omdat het niet helemaal zeker was of dit zou gaan werken had ik mij er maar niet aan gewaagd. Nu ik echter bijna alles veilig had besloot ik om te kijken wat voor een effect het zou hebben. Na een nachtje laten draaien heeft "chkdisk g: /f /r" gewoon de volle 100% kunnen terughalen! :D Daar kan FileScavenger dus nog een puntje aan zuigen!

• Q

Q

Gefeliciteerd!

En nu backups maken?

;)

• r0_
dank! :)

Tja backups maken van films is ellende, dat kost me gewoon teveel HD ruimte. Dus ik waag het er maar weer op denk ik!

Thx iig voor je input!

@mods: Hij mag op slot:)

• Q

Q

Dus die films zijn geen 80 euro waard voor een extra TB disk, bij 100 films dus 80 cent per film? Ach, ieder zijn keuze. ;) Topics gaan naar mijn weten niet op slot als ze zijn 'opgelost'.
Pagina: 1