Mini DisplayPort > HDMI vertraging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb onlangs een mini displayport naar HDMI aangeschaft (standaard mediamarkt dingetje) om m'n MacBook Pro aan te sluiten op m'n TV. Echter nu merk ik dat er toch enige vertraging zit in het beeld op de TV. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

Ik heb al diverse HDMI kabels getest, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo zou je dat willen? je kijkt toch niet maar je tv en je macbook tegelijk?. wat niet weet wat niet deert.

maar ontopic : Dit ligt vermoedelijk aan je tv (niet aan de kabels of macbook) komt door de refreshrate van je tv. Het kan zijn dat je tv een andere refresh rate heeft voor hdmi.

over welke tv praten we eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ligt in principe aan je TV. De MBPro schakelt voor single-link DVI (zoals in hdmi) over naar native DVI output dus er zit niet nog een stuk converterhardware tussen ofzo die latency toevoegt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Ik wil dit gebruiken om bv films welke spelen op m'n macbook op m'n tv te kijken. Opzich niks mis met de vertraging, het vervelende is alleen het geluid, dit loopt dan niet synchroon (ivm vertraging beeld).

Ik heb wat zitten experimenteren met verschillende refresh rates, helaas niet geholpen.

De tv is een Philips 42PFL7404 en ik stel de tv in op 1080P, 60Hz

[ Voor 3% gewijzigd door Yorick81 op 30-12-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 7 series, zegt genoeg. Ding heeft enorme vertraging op het scherm, dit omdat hij dus intern een inkomend 1080p signaal terugzet naar 1080i, wat beeld zut doet en weer terugbouwt naar 1080p. Enige wat je kan doen is de zgn PC/game modes in te schakelen, dat is het maximaal haalbare (qua latency tov je laptop scherm).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
SinergyX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:55:
De 7 series, zegt genoeg. Ding heeft enorme vertraging op het scherm, dit omdat hij dus intern een inkomend 1080p signaal terugzet naar 1080i, wat beeld zut doet en weer terugbouwt naar 1080p. Enige wat je kan doen is de zgn PC/game modes in te schakelen, dat is het maximaal haalbare (qua latency tov je laptop scherm).
Als hetgeen je zegt klopt zou ik geen problemen moeten hebben wanneer ik de output van de MBP op 1080i zet? Dit helpt helaas ook niet.
Ik ga het even proberen met de PC/Game mode.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou minder moeten zijn op 1080i, je kan 720p nog proberen, deze lijkt het minst problemen op te leveren maar je houd een merkbare vertraging (al zal dat met geluid niet echt meer te merken zijn denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 31-12-2009 00:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 03:03
Kun je niet het geluid vertraagt uitsturen? Volgens mij moet die met VLC wel lukken. En als je een receiver zou gebruiken zit die optie er soms ook wel op. Succes!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
SinergyX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:55:
Ik weet niet van het omzetten naar 1080i, wat ik wel weet dat bij mij de problemen grotendeels weg waren nadat ik naast de game modus ook alle beeld nabewerking uitgezet heb (Pixel Plus, HD Natural Motion, Ruisreductie, MPEG art. red., Kleurverbetering en Active Control.... pfff hoezo teveel ;-)

Helemaal weg ging het pas toen ik het HDMI beeld signaal + audio via SPDIF naar mijn versterker liet lopen (met HDMI 1.3a ondersteuning), hierin zit namelijk een sync functie die rekening houd met de processing tijd van de TV. Geluid komt dan dus niet uit de tv.

Overigens heeft de philips als het goed is ook een input/output met synced audio (weet het niet zeker voor de 7404), geloof dat het dan alleen geen digitaal geluid signaal meer is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

vertraging kun je ook regelen met de bekende AC3filter plugin voor media player classic (home cinema). Ergens in het laatste tabblad van de instellingen van het filter (kun je trouwens onthefly doen) zit een time-shift bar. Werkt uitstekend met een systematische "TV" Lag. Verwacht trouwens niet dat je met zo'n vertraging een fatsoenlijke FPS kunt spelen ;)

jep, niet hard genoeg nagedacht gisteravond. Zowel AC3filter, als media player classic zijn niet in een mac variant aanwezig. (maar is het niet mogelijk om op de nieuwere mac(books) windows te draaien in dual boot met het macOS?)

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 31-12-2009 10:36 ]

-_-

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
M2M schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:40:
vertraging kun je ook regelen met de bekende AC3filter plugin voor media player classic (home cinema). Ergens in het laatste tabblad van de instellingen van het filter (kun je trouwens onthefly doen) zit een time-shift bar. Werkt uitstekend met een systematische "TV" Lag. Verwacht trouwens niet dat je met zo'n vertraging een fatsoenlijke FPS kunt spelen ;)
offtopic:
Dude heb je het topic gelezen het gaat om een Mac.
en ik ga er even van uit dat daar geen windows op draait.

[ Voor 7% gewijzigd door TUX2K op 31-12-2009 09:09 ]

Verwijderd

TUX2K schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:08:
[...]

offtopic:
Dude heb je het topic gelezen het gaat om een Mac.
en ik ga er even van uit dat daar geen windows op draait.
en sinds waarneer kan windows mediaplayer niet op een mac draaien?

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:16:
[...]

en sinds waarneer kan windows mediaplayer niet op een mac draaien?
Hij heeft het niet over windows media player, maar over Media Player Classic, en dat is zeker wel een programma voor Windows.

• JOTL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23
Draai je Leopard? Daaronder had ik hetzelfde probleem met mijn Philips TV. Sinds ik Snow Leopard heb geïnstalleerd is dit probleem bij mij verdwenen.

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
M2M schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:40:

jep, niet hard genoeg nagedacht gisteravond. Zowel AC3filter, als media player classic zijn niet in een mac variant aanwezig. (maar is het niet mogelijk om op de nieuwere mac(books) windows te draaien in dual boot met het macOS?)
Vertraging instellen zou je eventueel nog met VLC kunnen doen, maar veel zin heeft dit niet omdat de vertraging van de (philips 7x04) TV afhankelijk is van de complexiteit van het ingevoerde beeld. Hoe meer verandering per frame des te groter de vertraging. Mijn ervaring is dat daar wel 20 ms tussen kan zitten. Dat schiet dus niet op.

• Yorick81
Thnx voor alle tips, ik draai Snow Leopard.

Ik vroeg me af waar de "geluidsvertragende instelling" in VLC zit?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:47
knoppen f en g

Sowieso schrijf je zo!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:39
Wil ook in de toekomst mijn iMac aansluiten op mij tv maar ik wil hiervoor Plex gaan gebruiken.....ik weet dat hier een sync optie op zit. Misschien die eens proberen ?
Pagina: 1