[iPod -> mixer -> eindversterker] Kan deze combinatie?

Pagina: 1
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Ik ben momenteel een mini PA set aan het samenstellen, maar heb een vrij klein budget. De ruimte waarvoor ik het nodig heb is niet echt groot, het is 7x7 a 10x10 m2. Ik had daarvoor in gedachte een set wat 2x 100 Watt RMS is (2x 200 Watt piek) @ 8 Ohm. Deze set speakers kan ik voor 120 euro kopen.

Omdat ik een erg klein budget heb, maar toch audio nodig heb, wilde ik eerst een Sony STR-DB870 gebruiken.
Deze heeft 5x100 Watt vermogen (ze zeggen RMS). Deze heeft allemaal overbodige functies. Het enige wat ik wil, is een iPod met muziek erop aansluiten. Ik kan deze 2e hands kopen voor 75 euro.

Dan ben ik klaar voor samen 195 euro.

Maar nu ben ik aan het rondkijken en zie ik de volgende versterker: Skytronic SPL400
Deze kost 60 euro. Nu wil ik niet gelijk een iPod direct aan een eindversterker hangen (weet überhaupt niet of dat verantwoord is), dus wil ik er een simpel mengpaneel ertussen hangen. Heb er al een paar gezien, variërend vanaf 30 euro. Het enige wat ik nodig heb, is het volume makkelijk regelen. (1 schuif is makkelijker als iedere keer 2 knoppen op de versterker terug draaien ;)). Ook heb ik dan de mogelijkheid om er in de toekomst een headset aan te sluiten. Maar goed, dat is de toekomst...

Wat ik nu eigenlijk wil weten, is waar ik verstandig aan doe.

Wat adviseren jullie mij?

Koop hier mijn P1 reader :)

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Kleine update, de SPL400 is niet op voorraad, maar voor iets meer kan ik ook de SPL500 krijgen. Die is @4 Ohm 2x 250Watt (weet niet exact hoeveel dat is op 8 Ohm).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die skytronic is voor het geld een topper. (let op het stukje "voor het geld).
Maar, welke speakers ga je eraan hangen dan? Ik wil je aanraden ook PA speakers te zoeken.

Probeer daarna of de ipod genoeg uitstuurt voor de versterker, een mengpaneeltje kan altijd nog.

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 31-12-2009 16:42 ]

Wise enough to play the fool

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:41:
Die skytronic is voor het geld een topper. (let op het stukje "voor het geld).
Maar, welke speakers ga je eraan hangen dan? Ik wil je aanraden ook PA speakers te zoeken.

Probeer daarna of de ipod genoeg uitstuurt voor de versterker, een mengpaneeltje kan altijd nog.
Ik ben er achter gekomen dat alles van het merk Skytronic is.

Het is nodig om voor onze 'eigen' ruimte om fitness lessen te geven. Dus het hoeft geen super HiFi kwaliteit te zijn.

Dit is de speaker (website):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20jk769.jpg
• Slagvaste ABS behuizing
• 2-Weg bas-reflex systeem
• Voorzien van tophat voor plaatsing op statief
• Geïntegreerde handgrepen
• Geschikt voor semi-professioneel gebruik

Connector Speaker NL4

Woofer (inch): 8 inch
Power max: 200W
Power rms: 100W
Impedantie: 8 Ohm
Frequentiebereik: 50Hz - 18kHz
Frequentiebereik(-10dB): 35Hz - 20kHz
SPL: 90dB (+/-3dB)

De versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nadh.jpg
Op de website kan ik niet de SPL500 vinden (wel de SPL500EQ).

Als mengpaneel zat ik aan deze te denken (website):
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/172_973.jpg

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die combinatie doet wat je wilt, ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou je aanraden om versterkers van MyCrypt te kopen. Dat is net zo cheap-ass als Skytronic , maar van deze heb ik testen gezien, en kan dus met vertrouwen zeggen dat deze amps prima voldoen aan de specs, zowel kwa vermogen als ook vervorming, wat ik bij Skytronic eerst nog maar moet zien...Er zijn ook nog wat zwaardere modellen, maar die zijn misschien boven budget ondanks dat ze erg goedkoop zijn voor het vermogen dat ze leveren.

McCrypt heeft ook speakers. Dan heb je voor 60 euro al een 10" woofer, waar je bij Skytonic 120 euro kwijt bent. Voor PA is wooferoppervlak toch wel een van de belangrijkste dingen :) Voor 105 euro heb je al en 12" woofer :P

Je kunt voor 210 euro gewoon een bijna complete mini-PA hebben >:)

Een Mixer heb je denk ik niet nodig, iPod zou voldoende hard moeten kunnen om de versterker aan te sturen, al is het denk ik wel makkelijker.

Nog leuker is misschien zoiets. Versterker heb je dan niet nodig. Die dingen sluit je direct aan op je iPod of mixertje, en je kunt gaan :)

* voodooless vraagt zich af hoe ze voor dergelijk geld zo'n leuk spul kunnen maken 8)7 Natuurlijk is het ultra-low budget, maar het is geen baggerzooi (wat die Sony versterker wel zou zijn :P )

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 31-12-2009 17:56 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
voodooless schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:48:
Ik zou je aanraden om versterkers van MyCrypt te kopen. Dat is net zo cheap-ass als Skytronic , maar van deze heb ik testen gezien, en kan dus met vertrouwen zeggen dat deze amps prima voldoen aan de specs, zowel kwa vermogen als ook vervorming, wat ik bij Skytronic eerst nog maar moet zien...Er zijn ook nog wat zwaardere modellen, maar die zijn misschien boven budget ondanks dat ze erg goedkoop zijn voor het vermogen dat ze leveren.

McCrypt heeft ook speakers. Dan heb je voor 60 euro al een 10" woofer, waar je bij Skytonic 120 euro kwijt bent. Voor PA is wooferoppervlak toch wel een van de belangrijkste dingen :) Voor 105 euro heb je al en 12" woofer :P

Je kunt voor 210 euro gewoon een bijna complete mini-PA hebben >:)

Een Mixer heb je denk ik niet nodig, iPod zou voldoende hard moeten kunnen om de versterker aan te sturen, al is het denk ik wel makkelijker.

Nog leuker is misschien zoiets. Versterker heb je dan niet nodig. Die dingen sluit je direct aan op je iPod of mixertje, en je kunt gaan :)

* voodooless vraagt zich af hoe ze voor dergelijk geld zo'n leuk spul kunnen maken 8)7 Natuurlijk is het ultra-low budget, maar het is geen baggerzooi (wat die Sony versterker wel zou zijn :P )
Hmmm, damn... 2-4 werkdagen is eigenlijk al te laat... Wil het maandag al gaan gebruiken. Conrad doet zeker niet aan afhalen? (Zo te zien niet op de website :| )

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

webmail schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:28:
[...]

Hmmm, damn... 2-4 werkdagen is eigenlijk al te laat... Wil het maandag al gaan gebruiken. Conrad doet zeker niet aan afhalen? (Zo te zien niet op de website :| )
Euh, op donderdag 31 december iets bestellen en 't dan de maandag daarop willen hebben gaat niet hoor ;) Dan moet je echt naar een winkel.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:32:
[...]

Euh, op donderdag 31 december iets bestellen en 't dan de maandag daarop willen hebben gaat niet hoor ;) Dan moet je echt naar een winkel.
Dat bedoel ik, kan ik ook afhalen ;)

• teacher
  • Laatst online: 19:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk anders eens op new-line.nl en kijk wat andre op voorraad heeft.

Wel zou ik voor een iets groter speakertje gaan met minimaal een 10" woofertje.

Wise enough to play the fool

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

webmail schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:43:
[...]

Dat bedoel ik, kan ik ook afhalen ;)
Zelfs dat is lastig omdat de afhaallocatie, als die er is, vaak niet dezelfde is als het magazijn. Dus dan moet 't alsnog van plek A naar plek B verstuurd worden. Ik bedoel dus een echte winkel met voorraad ter plaatse ;)

Pagina: 1