Toon posts:

ICS via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met de volgende situatie:

Ik heb om te kunnen internetten een aerea-dongel in mn laptop zitten. Deze deelde ik via een ad-hoc verbinding met mijn andere 2 computers door middel van ICS. Dit ging allemaal vrij goed, maar niet perfect, vooral als je non-internet dingen via je ad-hoc newerk wilde doen.

Nu heb ik vandaag een draadloze router binnengekregen. Appeltje eitje zou je zeggen. De aerea-verbinding blijven sharen op mijn draadloze netwerk, wat dan via de router opgepikt zou kunnen worden. Dit werkte dus niet. Ik kreeg een melding: no internet, in mijn netwerk-icoontje, met bijbehorend uitroeptekentje. Door de router's DHCP-server uit te chakelen en elke pc een statisch ip te geven heb ik dit kunnen oplossen. Ik krijg nu internet te zien en het uitroeptekentje is verdwenen.

Althans, dat dacht ik. Mijn cliënt-computer maakt nog steeds geen verbinding met internet, terwijl ie dus aangeeft, zoals ik hierboven schrijf, dat ie dat wel doet. In principe staan de instellingen op de delende computer gewoon nog zoals ze met het ad-hoc netwerk stonden. Ook verwijs ik op de cliënt naar de delende computer als zijnde gateway. Firewalls heb ik al uitgezet en de cliënt mag alle mogelijke services uitvoeren.

Waar gaat het mis? Iemand een idee?