Beste Tweakers.
ik heb geprobeerd mijn systeem handmatig overclocken.
Voorheen draaide mijn systeem met de standaard instellingen van:
Prime 95
multiplier 21+1xturbo= muliplier van 22
Bus speed 133
Core speed 2942
Idle
Multiplier 9
Bus speed 133
Core speed 1203
Ik vond dit altijd een handig iets, omdat mijn systeem eigenlijk nooit uitstaat.
Nu heb ik waarschijnlijk wat instellingen veranderd in de bios, waardoor mijn systeem snelheid raar is veranderd
Prime 95
Bus speed 133
Core speed 2942
Idle
Multiplier tussen de 22 en 26
Bus speed 133
Core speed tussen de 2926 en 3458.
Mijn vraag. Wie weet welke instellingen in moet hebben om de oude situatie weer terug tekrijgen. heb zelf de bios weer naar default toe gebracht, maar dit loste niks op. zelf instellingen veranderen heb ik ook gedaan. maar tot nu toe zonder resultaat.
P.S. denk dat ik me de volgende keer beter moet inlezen en niet gehaast moet werken.
Alvast bedankt voor alle hulp die jullie mij kunnen bieden
Edit-
Net gemerkt dat de multi toch terug klokt, voor ongeveer 0.5 sec. dan staat hij weer op 22-26
ik heb geprobeerd mijn systeem handmatig overclocken.
Voorheen draaide mijn systeem met de standaard instellingen van:
Prime 95
Bus speed 133
Core speed 2942
Idle
Multiplier 9
Bus speed 133
Core speed 1203
Ik vond dit altijd een handig iets, omdat mijn systeem eigenlijk nooit uitstaat.
Nu heb ik waarschijnlijk wat instellingen veranderd in de bios, waardoor mijn systeem snelheid raar is veranderd
Prime 95
Bus speed 133
Core speed 2942
Idle
Multiplier tussen de 22 en 26
Bus speed 133
Core speed tussen de 2926 en 3458.
Mijn vraag. Wie weet welke instellingen in moet hebben om de oude situatie weer terug tekrijgen. heb zelf de bios weer naar default toe gebracht, maar dit loste niks op. zelf instellingen veranderen heb ik ook gedaan. maar tot nu toe zonder resultaat.
P.S. denk dat ik me de volgende keer beter moet inlezen en niet gehaast moet werken.
Alvast bedankt voor alle hulp die jullie mij kunnen bieden
Edit-
Net gemerkt dat de multi toch terug klokt, voor ongeveer 0.5 sec. dan staat hij weer op 22-26
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 23:08 ]