• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:13
Hallo Allemaal,

Wij draaien op de zaak alweer enige tijd een SBS2003 server.
Nu hebben wij op het "standaard" companyweb gedeelte al diverse links en documenten staan.

Ik wil het intranet grondig gaan aanpakken (opnieuw indelen e.d.) is het nu verstandig om op het standaard gedeelte voort te borduren of moet ik overstappen op bijvoorbeeld Joomla.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

• schuurman
Niemand??

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Lijkt me dat je dat toch echt zelf moet gaan bepalen.. misschien kun je meer vertellen wat je er mee wilt gaan doen. Overigens wordt het kicken van een topic binnen 24 uur niet zo op prijs gestelt, laat staan 7 min.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 30-12-2009 21:10 ]

• schuurman
Ja ik weet dat het niet zo netjes van mij was maar ja, je bedenkt je wat en dan moet het ook meteen gebeuren :-)

Het is de bedoeling dat kantoorpersoneel en monteurs handleidingen, standaard formulieren en diverse documentatie kunnen terug vinden.

Tijdens een eerdere crash van de server, had het bedrijf dat voor ons de server heeft ingericht problemen met het terugzetten van de "standaard" companyweb, zij adviseerden mij toen om Joomla te gaan gebruiken.

Nu heb ik mijn eigen website gemaakt met behulp van Joomla en ben hier wel over te spreken ik zit mij echter af te vragen of ik dit op SBS 2003 ingericht krijg en wat dan de voordelen zijn ten opzichte van het standaard gedeelte.

Verwijderd

Companyweb is out-of-the-box via SSL te benaderen. Dat is weinig werk om in te richten. Je kunt er relatief eenvoudig handleidingen, standaard formulieren en diverse documentatie op plaatsen. Een goede backup is natuurlijk wel belangrijk.
How to back up and restore http://companyweb data in Windows Small Business Server 2003

Om joomla te draaien kun je er voor kiezen om hem lokaal te draaien op de MS SBS. Echter staat PHP standaard niet aan op een MS SBS.
http://technorati.com/vid...2Fwatch%3Fv%3D17aAuMVippQ
Ook hier kan het SSL (al dan niet self-sig) toegepast worden op de site.

Je kunt natuurlijk je joomla intranet ook verplaatsen naar het internet maar dan is het niet echt een intranet meer..