Windows NT PC in EBS 2008 domein?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb al op google gezocht maar kon hier niet veel zinnigs over vinden, maar weet iemand of het mogelijk is om een Windows NT PC aan te melden in een EBS 2008 domein?
Het is me zover gelukt dat dat we bij het aanmeld scherm van de NT PC wel het domein aan kunnen geven, maar wanneer we proberen in te loggen krijgen we de melding dat het domein niet beschikbaar is.
Heb verder zelf weinig gedaan met Windows NT en weer daarom niet waar ik het probleem moet zoeken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit lijkt me een mooie kandidaat voor Serversoftware en Windows Servers :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
jup werkt gewoon, laatst nog gedaan :P

wel zorgen dat je nt4 sp6a geinstalleerd hebt

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

In Windows 2003 was het "laagste" domain functional level Windows 2000 mixed, hetgeen nog ondersteuning bood voor NT4 machines.

In Windows 2008 is geloof ik het "laagste" domain functional level Windows 2000 native, waarbij in principe NT4 niet meer wordt ondersteund.

Dus als eerste zou ik zowiezo eens controleren in welk functional level je domein momenteel draait. Verder maakte NT4 nog veel gebruik van NETBIOS. Dus kijk eens of je een WINS server op je netwerk hebt. Indien niet installeer dan deze feature op je Win2008 machine (Zorg er ook voor dat de NT4 machine deze WINS server kan vinden, oftwel via DHCP meegeven, oftwel static op de client).

Kan je verder bv nog iets in de logs van de NT4 machine terugvinden nadat je een poging hebt gedaan om in te loggen?

Is er geen mogelijkheid om de machine ten minste naar Win2000 te upgraden?

• vinniel83
Domain functional level is 2000 native.
WINS server zou actief moeten zijn en wordt via DHCP meegegeven.

Log files geven de volgende foutmelding:

Event 5719 source Netlogon
No Windows NT Domain Controller is available for domain INNOCONCEPTS.
(This event is expected and can be ignored when booting with the 'No Net' Hardware Profile.)
The following error occurred:
The system cannot find message for message number 0x%1 in message file for %2.

• vinniel83
Bedankt voor de reacties.

Heb het werkend gekregen n.a.v. het volgende artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/942564 .

• Zwelgje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:22:
In Windows 2003 was het "laagste" domain functional level Windows 2000 mixed, hetgeen nog ondersteuning bood voor NT4 machines.

In Windows 2008 is geloof ik het "laagste" domain functional level Windows 2000 native, waarbij in principe NT4 niet meer wordt ondersteund.
Die forestlevels zeggen niks over de clients welke connecteren naar je domain echter wel over de domaincontrollers. Op een 2000 native domain kan je geen NT4 domaincontrollers installeren net zoals je op een 2003 native geen 2000 domaincontrollers kan installeren.

als jij een windows 3.1 (dos) client met de lanmanager software wil laten connecteren op een 2008 server dan kan dat gewoon (*)

moet je echter wel het eea aanpassen met smb signing op je dc anders kun je niet aanmelden :P

Verwijderd

Powershell schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:39:
[...]

Die forestlevels zeggen niks over de clients welke connecteren naar je domain echter wel over de domaincontrollers. Op een 2000 native domain kan je geen NT4 domaincontrollers installeren net zoals je op een 2003 native geen 2000 domaincontrollers kan installeren.

als jij een windows 3.1 (dos) client met de lanmanager software wil laten connecteren op een 2008 server dan kan dat gewoon (*)

moet je echter wel het eea aanpassen met smb signing op je dc anders kun je niet aanmelden :P
Ach zo, dacht dat dit ook van toepassing was op de clients. Weer wat bijgeleerd :)

• Zwelgje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:22:
[...]

Ach zo, dacht dat dit ook van toepassing was op de clients. Weer wat bijgeleerd :)
you're welcome :>

Verwijderd

vinniel83 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:38:
Bedankt voor de reacties.

Heb het werkend gekregen n.a.v. het volgende artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/942564 .
Dit was inderdaad 1 van de volgende zaken die ik zou nakijken. Of bepaalde policies met betrekking tot security roet in het eten gooien.

Goed dat je het opgelost hebt.
Pagina: 1