[E2k7] Mail relay poort 2525 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 14:13
Beste tweakerts, sinds de overstap naar ziggo zit ik met een groot probleem, mijn mailserver werkt niet!

Zoals overal op het forum te lezen van blokkeert ziggo inkomende poort 25, daarom laat ik al mijn mail via rollernet.us binnenkomen op poortje 2525. Ik heb even ingesteld in exchange dat alles dus via 2525 binnen hoort te komen maar op de een of de andere manier komt mijn mail niet binnen.

Wat kan ik over het hoofd hebben gezien? Ik heb geen firewall/virusscanner op de server zelf draaien. Wat kan mijn mail dan nog tegenhouden? :/

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29

_AN

Met binnenkomen bedoel je dat het MX record verwijst naar het IP adres van jouw internetverbinding?

Als dit zo is, probeer dit eens: telnet mail.domein.nl 2525

Kom je op je server terecht?

• MrPepper
code:
1
220 SRV1.***.nl Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Wed, 30 Dec 2009 20:5                                                                                                                               0:42 +0100

Allemaal goed toch?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34

alm

En hoe moeten servers op het Internet weten dat jij ipv op poort 25 op poort 2525 zit?

• MrPepper
As said, de mail wordt naar Rollernet.us gestuurd, deze stuurt het door naar poortje 2525
(Edit: ik kan bevestigen dat de mail rollernet bereikt, via de mail mirroring service zie ik alles namelijk binnenkomen)

[ Voor 40% gewijzigd door MrPepper op 30-12-2009 20:58 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29

_AN

alm schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:54:
En hoe moeten servers op het Internet weten dat jij ipv op poort 25 op poort 2525 zit?
Niet eens bij nagedacht 8)7

Gaat dus niet werken. Kun je niet net als bij Planet gebruik maken van je back-up MX record? Niet een ideale oplossing, maar het werkt.

Edit,

Hoe heb je dit ingesteld, is mij niet duidelijk hoe je dit kunt doen?
MrPepper schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:57:
As said, de mail wordt naar Rollernet.us gestuurd, deze stuurt het door naar poortje 2525
(Edit: ik kan bevestigen dat de mail rollernet bereikt, via de mail mirroring service zie ik alles namelijk binnenkomen)

[ Voor 35% gewijzigd door _AN op 30-12-2009 20:59 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 00:56

sanzut

It's always christmas time

Ik gebruik ook rollernet. Ideaal!

• MrPepper
Dat is een redelijk bekende methode welke op rollernet "SMTP Redirection" wordt genoemd. Valt veel over te vinden op het forum omdat er bij veel ISP's poort 25 is geblokeerd... Technische verhaal is heel simpel, server haalt de mail binnen en verstuurt het door naar het opgegeven adres en poortnummer

Edit:
sanzut schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:00:
Ik gebruik ook rollernet. Ideaal!
Hehe, toen het werkte vond ik het ook idiaal :|

[ Voor 25% gewijzigd door MrPepper op 30-12-2009 21:03 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Wat trouwens wel een leuk trucje is als je intern je mailserver niet op 2525 wilt laten luisteren, is in je firewall (NAT) inkomend 2525 toestaan en dan intern 25 invullen.

Ik heb namelijk ook zoiets als wat jij hebt alleen reroute ik zelf mn mail buiten de deur ergens. Werkt iig perfect met ziggo op 2525.

Je zou nog eens goed moeten testen of je ook echt van buiten jouw netwerk jouw mailserver op 2525 kan bereiken. Als dat zo is, kijk dan bij rollernet in de instellingen.

• MrPepper
Dat ge"reroute", heeft die techniek ook een specifieke naam? Want zover ik weet kan ik dat niet doen met mijn nieuwe Sitecome 300N XR, het lukte overigens wel op mijn oude speedtouch

[ Voor 18% gewijzigd door MrPepper op 30-12-2009 21:13 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34

alm

MrPepper schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:57:
Ah, kende het niet. Maar het werkt nu dus?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
Nee, rollernet heeft de mail in de queue staan, maar krijgt die blijkbaar niet naar MrPepper.

@MrPepper, kijk eens in de Logs (onder Mail Service) naar de 'Outgoing/Delivery Logs', misschien dat dat wat oplevert. Bij mij staan daar grotendeels geslaagde pogingen, maar als je het filter op 'Defer' zet, krijg je de mislukte pogingen te zien.

Dat ziet er dan zo uit (gefingeerd):
code:
1
2
3
4
Delivery attempt from mail2.rollernet.us deferred after 76603 seconds
    From: 374A53000E45
To: JAAP-JAN@EXAMPLE.ORG    Date: 2009-08-21 16:58:59
connect to example.org[<ip-adres>]: Connection timed out
MrPepper schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:12:
Dat ge"reroute", heeft die techniek ook een specifieke naam? Want zover ik weet kan ik dat niet doen met mijn nieuwe Sitecome 300N XR, het lukte overigens wel op mijn oude speedtouch
Het werkt als volgt, als je router het ondersteund, kun je bij Port Forwarding aangeven dat poort 2525 moet worden doorgestuurd naar 10.0.0.2 (het IP- adres van de server in ieder geval) op poort 25. Heeft geen specifieke naam. Vaak worden de termen external of public aangeduid om de poort aan de WAN- kant aan te geven, en internal of private voor de LAN- kant.

[ Voor 35% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-12-2009 01:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MrPepper
Kleine update:
Na hééééél veel testen en prutsen durf ik met 90% zekerheid te zeggen dat het probleem ligt bij mijn router (Sitecom WL-306), ik vermoed dat het port forwarden simpelweg niet werkt. Weet iemand nog een goede test om dit te kunnen bevestigen? (dus dat ik een willekeurige poort echt niet kan forwarden?)
Jaap-Jan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:21:
Nee, rollernet heeft de mail in de queue staan, maar krijgt die blijkbaar niet naar MrPepper.

@MrPepper, kijk eens in de Logs (onder Mail Service) naar de 'Outgoing/Delivery Logs', misschien dat dat wat oplevert. Bij mij staan daar grotendeels geslaagde pogingen, maar als je het filter op 'Defer' zet, krijg je de mislukte pogingen te zien.

Dat ziet er dan zo uit (gefingeerd):
code:
1
2
3
4
Delivery attempt from mail2.rollernet.us deferred after 76603 seconds
    From: 374A53000E45
To: JAAP-JAN@EXAMPLE.ORG    Date: 2009-08-21 16:58:59
connect to example.org[<ip-adres>]: Connection timed out
Deze melding staat er bij mij bij elk bericht. :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus vraag je aan iemand anders of die jouw server van buitenaf wel kan bereiken op jouw Ip en je poort 2525.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• j-a-s-p-e-r
daar kan je PFPortChecker voor gebruiken.
http://portforward.com/help/portcheck.htm
Map je port (uiteraard), installeer programma (op de computer die je hebt gemapt), vul port in, druk op test ;)

Het mooie aan dat progje is dat hij clientside de port ook open zet. Op die manier kan je testen of een pakketje ook echt door je firewall heen komt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik geloof dat Microsoft zelfs ook zoiets heeft.
https://www.testexchangeconnectivity.com/

[edit] alleen geen custom poort voor SMTP zie ik.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2010 21:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Voeg je mailserver eens toe aan de DMZ als je dat niet hebt.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• j-a-s-p-e-r
Jek en iehl! Doe dat eens niet!

Gewoon poort 25 mappen dat is zat. Dat gedoe met DMZ, zet dan je alle ramen ook direct open. Wel zo handig als je door de deur naar binnen moet.. ;)

@alt-92. Handige site, die kende ik niet. Wel beetje naar dat je daar naam + pw in moet typen. Mja maar eens een testaccountje maken en eens kijken wat het doet.
Pagina: 1