[scanner] scanner voor Windows 7 en Linux Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik ben op zoek naar een nieuwe scanner, want Windows 7 kan niet met mijn Canon scanner meer omgaan (die het prima in XP doet)
Daarnaast wil ik ook eens gaan werken met Linux (Ubuntu). Helaas is het aantal ondersteunde scanners voor dit OS nog niet echt groot, zoals ik op de SANE site kan vinden.

Ik heb gezocht of ik nog een recente scannertest ergens kan vinden, want ik wil wel een goede en snelle scanner hebben (foto's en documenten scannen)
Als ik een beetje op Kieskeurig.nl kijk, dan lijkt de Epson 300 er goed uit te komen, maar daar zie ik weer geen Linux ondersteuning bij....

Iemand tips waar ik een normaal geprijsde scanner kan kopen die op alle besturingssystemen van tegenwoordig werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Via de support site van Epson zijn gewoon Linux drivers voor de V300 te krijgen...

http://esupport.epson-eur...LhUcmWnHiUk31CNK52sUU003D

je hebt toch wel verder gekeken dan de specs pagina in de pricewatch? :9

Volgens de Epson support site zijn de juiste drivers op deze site te vinden: http://www.avasys.jp/lx-bin2/linux_e/scan/DL1.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik snap werkelijk geen ene moer van waarom al die scanners nu allemaal andere interfaces moeten hebben. Wel begrijp ik dat bij de goedkope scanners nagenoeg alle processing in de software zit en bij de duurdere meer in de scanner zelf. Ik vind het ook lastig om de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor scanners die onder linux werken te ontdekken. Ik had een CanoScanX640X, die prima werkte onder windows XP maar onder Linux en Vista niet aan de praat te krijgen was. Ik heb 'm dus maar weggegeven.

Welke producent van scanners hanteert open source beleid? (Ik vermoed geen.)

Welke moderne FB A4 scanner voor een redelijke prijs wordt volledig door Sane gesupport?
Ik roep CanoScan 8800F voor € 177,95. Roep maar een betere terug. :)

De eerdergenoemde Epson Perfection V300 klinkt ook goed, maar moet het toch doen met proprietary drivers die niet eens van Epson zelf komen. :? ( Verhaal Kastje | Muur als het niet werkt lijkt me.)

Heeft iemand ervaringen met scanners onder 64-bits Linux?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

joostman schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:27:
Ik ben op zoek naar een nieuwe scanner, want Windows 7 kan niet met mijn Canon scanner meer omgaan (die het prima in XP doet)
Daarnaast wil ik ook eens gaan werken met Linux (Ubuntu). Helaas is het aantal ondersteunde scanners voor dit OS nog niet echt groot, zoals ik op de SANE site kan vinden.
Kijk eens naar de VueScan drivers. Die zijn er voor Windows en Linux en de kans is groot dat ze jouw scanner ook ondersteunen.