Windows 7 OEM of Licentie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik kan van iemand een Legale Windows 7 kopen.
De eigenaar zelf heeft deze Windows 7 gewonnen via een wedstrijd en kon dit ook laten zien.
Alleen weten wij niet of het hier om een Oem-versie of licentie gaat, zonder alles uit de verpakking te halen.

Eens het produkt uit de verpakking is gehaald, dan is ook de zegel verbroken en kan het produkt niet meer verder worden verkocht!

Het staat helaas niet op de verpakking zelf vermeld :(

Iemand die weet hoe ik het wel kan zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Volgens mij als je zo'n mooie Windows 7 doos hebt met één afgeronde hoek, dan heb je te maken met een Windows 7 retail versie. Als het een 'gewoon' DVD doosje is niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmaasland.com/shop/images/windows7professional.jpg
is hoe de retailversie qua verpakking eruit ziet; alle andere soorten verpakking zijn naar mijn weten OEM.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Sebazzz schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:28:
Volgens mij als je zo'n mooie Windows 7 doos hebt met één afgeronde hoek, dan heb je te maken met een Windows 7 retail versie. Als het een 'gewoon' DVD doosje is niet.
Heeft een retail versie dus 1 licentie die ik steeds kan meenemen naar een nieuwe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Moris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:31:
[...]

Heeft een retail versie dus 1 licentie die ik steeds kan meenemen naar een nieuwe computer?
Klopt.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus een doos met 1 afgeronde hoek zoals hier op de afbeelding is te zien is steeds een Retail - versie, hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:25:
Ik kan van iemand een Legale Windows 7 kopen.
De eigenaar zelf heeft deze Windows 7 gewonnen via een wedstrijd en kon dit ook laten zien.
Alleen weten wij niet of het hier om een Oem-versie of licentie gaat, zonder alles uit de verpakking te halen.
Hoe weet je of de licentie overdraagbaar is? Dat is een OEM licentie vaak niet. Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met Microsoft, of gewoon een officiele licentie kopen. Is het toevallig een heel erg goedkope Windows 7 versie, want het verhaaltje komt nogal "convenient" over van de verkoper (van de vrachtwagen gevallen, nooit gebruikt etc etc).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
gambieter schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:38:
[...]

Hoe weet je of de licentie overdraagbaar is? Dat is een OEM licentie vaak niet. Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met Microsoft, of gewoon een officiele licentie kopen. Is het toevallig een heel erg goedkope Windows 7 versie, want het verhaaltje komt nogal "convenient" over van de verkoper (van de vrachtwagen gevallen, nooit gebruikt etc etc).
Neen, het is iemand die ik persoonlijk ken.
Hij is een Mac-fan en kan dus de Windows 7 niet gebruiken, maar wou deze wel graag verkopen.

Natuurlijk willen wij samen de verkoper en ik als koper graag weten wat we nu in onze handen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:43:
Neen, het is iemand die ik persoonlijk ken.
Hij is een Mac-fan en kan dus de Windows 7 niet gebruiken, maar wou deze wel graag verkopen.

Natuurlijk willen wij samen de verkoper en ik als koper graag weten wat we nu in onze handen hebben?
Waarom kan je de verpakking trouwens niet openmaken? Dat beinvloed de verkoop helemaal niet, het is de productactivatie na de installatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Op het moment dat de doos open is geweest is ie natuurlijk niet meer te verkopen.
Voor zover het nog niet duidelijk was, je kan zolang de licentie nog niet gebruikt is hem natuurlijk gewoon op elke willekeurige computer installeren. Het enige is dat je dat bij een OEM licentie die licentie maar op 1 computer kan gebruiken en daarna nooit meer op een ander en de retail licentie kan je op je huidige computer installeren en op je volgende (dan mag je op de vorige die licentie natuurlijk niet meer gebruiken)
Overigens, de retail licentie kan je op meerdere computers tegelijk gebruiken, het mag natuurlijk niet, maar het kan wel :)

Verwijderd

moppentappers schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:46:
Het enige is dat je dat bij een OEM licentie die licentie maar op 1 computer kan gebruiken en daarna nooit meer op een ander
Licentietechnisch klopt dit inderdaad. In de praktijk kan het echter wel. Stel dat je nu de OEM op je computer activeert, en binnen een jaar een nieuwe computer koopt, kan je deze OEM gewoon installeren op de nieuwe computer.

Het enige probleem is dat de activatie dan wellicht gaat mislukken. Maar je kan dan gewoon even MS bellen en telefonisch Windows activeren. Dit is via een automatisch systeem, dus je moet niet bang zijn dat een MS medewerker je aan een kruisverhoor gaat onderwerpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De doos met de afgeronde hoek is NIET per definitie de retailversie. Kijk maar naar de foto van Pietjepot: daar staat duidelijk "upgrade" op. Die kun je dus alleen gebruiken als je al een XP- of Vista-licentie hebt. Een echte retail-versie mag je op iedere computer installeren (maar wel slechts 1 tegelijk), zonder dat je een bestaande licentie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:19:
Het enige probleem is dat de activatie dan wellicht gaat mislukken. Maar je kan dan gewoon even MS bellen en telefonisch Windows activeren. Dit is via een automatisch systeem, dus je moet niet bang zijn dat een MS medewerker je aan een kruisverhoor gaat onderwerpen ;)
Nee, dat is aangescherpt. Je krijgt een heel chagrijnig vrouwtje aan de lijn. (althans zo is het nu voor XP, geen idee of dat ook voor vista/w7 geldt)

Zoals drVanH al zegt staat het op de doos als het een upgrade-versie is, als het een OEM-versie is zal dit ook wel het geval zijn (al weet ik dat niet zeker, maar is vast zo te vinden of er ook plaatjes zijn van dozen waar OEM op staat). Het lijkt me trouwens sowieso sterk dat je in een wedstrijd een OEM wint, als prijs of kadootjes bij bijeenkomsten o.i.d. wordt naar mijn weten altijd een retail gegeven en geen OEM. Dan zou je namelijk een eigen pc moeten bouwen om te kunnen gebruiken en dat doet lang niet iedereen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Laatst online: 08-08 22:02
Interessante topic om mijn probleem eens voor te leggen aangezien het aanleunt bij een situatie van mij. TS zijn probleem is ongeveer opgelost dacht ik, dus even dit topic overnemen :P

Ik zit hier met 2 pc's met winxp, allebei capabel om windows 7 te draaien. Stel dat ik deze alletwee wil upgraden, hoe pak ik dat dan aan? Retail kopen kan naar wat ik gelezen heb geen 2 verschillende pc's tegelijk activeren, dus wat zou ik dan best aanschaffen? Een family pack in het nederlands bestaat dachtk niet..

Dat heeft helemaal niks te maken met het probleem van de TS die zich afvraagt hoe hij kan zien of een gewonnen Windows licentie een retail of OEM licentie is. Dit soort topickaping is absoluut niet de bedoeling hier.

Wat wel en niet mag met de verschillende Windows licenties is vast uitstekend op te zoeken op de site van Microsoft of na te vragen bij hun klantenservice. En hoe dan ook is het Shopping Forum niet de juiste plek om vragen te stellen over welke Windows licentie het meest geschikt is. De vraag van de topicstarter gaat over een kwestie rond een aankoop en is dus wel geschikt voor SF.

Graag weer on-topic verder dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 12-01-2010 10:20 ]

Pagina: 1